folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Ortopedi Ve Travmatoloi



Ortopedi Ve Travmatoloi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gecmis Olsun
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    arkadaşlar bunlardan anlayan birini tanıyo musunuz. genel olarak fizik tedavi doktoru diyebiliriz. ben 2 defa bundan ameliyat oldum bunların raporu var ama yazılanları anlayamıyom. malum doktor diliyle yazılmış. bunları anlayacağım şekle çevirebilecek tanıdığı olan var mı?

     

    en basiti:

    kontraktör açılması, periferik sinir eksplorasyonu, heterotopik ossifikasyon cerrahisi

    bunlar ne demek?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Aress
    Aress's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2015
    Erkek

    Geçmiş olsun hocam

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coder2
    coder2's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2007
    Erkek

    google amcaya sorarsan 3 ünün de cevabını bulursun


    Önceleri Kızlar Utanınca Kızarırdı Şimdilerde Kızarınca Utanıyorlar..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Ne çektin be ajan hocam...

     


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    marad10a
    marad10a's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2013
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    Ne çektin be ajan hocam...

     

    Ne çektin be selahattin

    https://m.youtube.com/watch?v=p17LR2sXjpI

     

     


    "Galata'da, Yelkenci Hanı bitişiğinde ikamet eden Uzun İhsan Efendi mi, yoksa bugünden tam üç yüz sekiz yıl sonra, sözgelimi İzmir'de oturan mahzun ve şaşkın adam mı? Hangimiz düş ve hangimiz gerçek? Düşünüyorum, o halde ben varım. Düşünen bir adamı düşünüyorum ve onun, kendisinin düşündüğünü bildiğini düşlüyorum. Bu adam düşünüyor olmasından varolduğu sonucunu çıkarıyor. Ve ben, onun çıkarımının doğru olduğunu biliyorum. Çünkü o, benim düşüm. Varolduğunu böylece haklı olarak ileri süren bu adamın beni düşlediğini düşünüyorum. Öyleyse, gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nos18
    nos18's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    hocamm kontraktür dediğimiz olay eklemin kas tendon vs. gibi sıkıntılar dolayısıyla tam olarak açılamaması veya kapanamamasından gelen durum.

    periferik sinir ise merkezi sinir sistemi dışında kalan ve dğer dokulara dağılan sinirlerin tümü olarak diyebilriz. eksplorasyonu çıkarırsın herhalde anlamından. cerrahi için en önemli olaylardandır. siniri kesmemek için dikkatli hareket edilir. 

    heterotopik ossifikasyon ise kemik olmayan bi bölümde kemik görülmesi. operasyon işlemi ise çıkarımla gidiyodur.

     

    sen büyük ihtimalle omurganla ilgili bi operasyon geçirdin sanırım?


    Parayla saadet olur, ayse olur, fatma olur...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gecmis Olsun
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek
    nos18 bunu yazdı

    hocamm kontraktür dediğimiz olay eklemin kas tendon vs. gibi sıkıntılar dolayısıyla tam olarak açılamaması veya kapanamamasından gelen durum.

    periferik sinir ise merkezi sinir sistemi dışında kalan ve dğer dokulara dağılan sinirlerin tümü olarak diyebilriz. eksplorasyonu çıkarırsın herhalde anlamından. cerrahi için en önemli olaylardandır. siniri kesmemek için dikkatli hareket edilir. 

    heterotopik ossifikasyon ise kemik olmayan bi bölümde kemik görülmesi. operasyon işlemi ise çıkarımla gidiyodur.

     

    sen büyük ihtimalle omurganla ilgili bi operasyon geçirdin sanırım?

    evet hocam dediklerine  aşinayım kalçamın sol tarafında kemik olmaması gereken yerde kemikleşme olmuş. ameliyatta kalçamın sol tarafını indirmişler aşağı da öyle temizleyebilmişler. ki hakkaten ayağa kalktığım  zaman vücut sola çekiyodu. ben ekstradan saağa doğru kayarak dengede durabiliyodum. şimdi herşey normal denge de durmayı öğrenmeye çalışyom tabi bide ayaklarımı güçlendirmeye çalışıyom. 1 sene yatınca normaldir.

    @holyone

    sorma hocam. kader


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gecmis Olsun
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    tamam google amca açıklıyor ama yeterli gelmiyo bana yani açıkladığı dilde doktor dili şöyle basit haliyle anlatacak birini arıyom


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek

    Hocam gecmis olsun hic birsey demedin ... :(

    Ben sunu belirleyim ... Bu iki kelime de Yunanca kokenli

    Ortopedi -> Ορθοπαιδική ( Yunanca ) -> Vucudun kemik yapisiyla ilgili problemlerle ugrasan daldir

    Travmaloji -> Τραυματολογία ( Yunanca ) -> Yunanca'da τραύμα (travma:okunusu) yara anlamina gelen kelimene turer. Yaralanmalarla ilgili bolumdur.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LeveragEffect
    LeveragEffect's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    Pm den yolla, ben hallederim.

     

    edit: telefon no'nu yolla olacak o. Tel No yolla.

    LeveragEffect tarafından 28/Nis/15 11:15 tarihinde düzenlenmiştir
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bukalemun
    bukalemun's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    hocam tıp fakültesi son sınıf öğrencisiyim açıklamamı istediğin başka şeyler varsa açıklayayım. Ya da rporu pm le at bana sana dönüş yapayım. geçmiş olsun tekrardan

     Kontraktür uzun süre hareketsiz kalınan durumlarda  kol ve bacakların fleksiyonda yani bükülü durumda uzun süre kalınca  hareketlerin kısıtlanmasıyla gidiyo. Hareket edemeyecek olsa da kol ve bacakları gergin tutup açma kapama egzersizi yaptırılmasıyla oluşumu önlenir oluştuysa cerrahiye gider.

      Heterotopik ossifikasyon normalde bağ dokusu olan yerde kemik dokusunun oluşmasıdır. Eğer kemik dokusu kas içinde oluşursa bu da miyozitis ossifikans oluyor. Omurilik travmalarında sık görülüyor.

     Vücudundaki kasların hareket etmesi için gereken uyarıları götüren sinirler periferik sinirlerdir. ve omurilikten çıkan 2. motor nöronlarla düzenlenir. Eksploratif işlemlerde o bölgeyi inceleme amaçlı cerrahi müdahalelerdir.

     


    There is no life without struggle
Toplam Hit: 1306 Toplam Mesaj: 12