Oyun Motorları

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uz-i
    uz-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2005
    Erkek

    oyun motor ları nasıl neye göre yazılmaktadır hangi mantık  ızlendıgı yol nasıldır c#  ile bir oyun motoru yazılabılmektemıdır 

    yapay zeka neye göre tasarlanır bunlar hakkında bılgı dokuman varmıdır 


    cnc prog. ugs nx solid autocad [IMG]http://img66.imageshack.us/img66/3489/adslnahalirsin5ry6in5ci4md.gif[/IMG]
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    http://www.degisikoyunlar.net/resimler/oyun/yaris-motoru.jpg

    oyun motoru denilince hep aklıma böyle bieşy gelir.

    ben nereden bileyim oyunun yazılımı ile ilgili birşey olduğunu yazılımsal bir zımbırtı olduğunu.

    cahillik böyle birşey işte :/

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Odd Emoji 3D
    BerkayCit
    BerkayCit's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Şubat/2011
    Erkek

    c# ile niye yazamayasın yazarsın herhalde :D ama biraz sıkar işte :D c# kullanan popüler oyun motorları unity ve xna

    oyun motoru yazmaya gelincede c++ ile birlikte bir alternatif kütüphaneyle birlikte (directx veya opengl) yazabilirsin. 


    havalı bir şeyler yazdığımı hayal edin
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uz-i
    uz-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2005
    Erkek

    cewap yetersız :)


    cnc prog. ugs nx solid autocad [IMG]http://img66.imageshack.us/img66/3489/adslnahalirsin5ry6in5ci4md.gif[/IMG]
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    golgi
    golgi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    yapay zeka başlı başına bi olay  neural network fuzzy logic genetic algorithm gibi keywordslerden araştırabilirsin

     

    bence oyun motoru c# da yazılmaz çünkü fizik, matematiksel modelleme, gibi işlerin düşük seviyeli sistem programlama dilleri ile yapılması uygundur 

    istersen olur ama mantıklı değil bence  oyüzden C/C++  olmalıdır 

     

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baracuda81
    baracuda81's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2009
    Erkek

    Yeni başlayanlar için 2d motor oyunu kaynak kodunu alttaki sitede paylaşmış biri. C++ ve sdl kullanmışlar

    http://www.programming-techniques.com/2012/07/bike-race-game-in-c-and-sdl-free.html

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nessaj
    nessaj's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2010
    Erkek

    https://farseerphysics.codeplex.com/

     

    al sana c# fizik motoru (kaynağıyla).

    nessaj tarafından 21/Şub/14 10:47 tarihinde düzenlenmiştir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    d3lete
    d3lete's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2014
    Erkek

    http://www.crytek.com/cryengine/cryengine3/overview

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    whopper
    whopper's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2008
    Erkek
    d3lete bunu yazdı

    http://www.crytek.com/cryengine/cryengine3/overview

    bu tarz büyük oyun motorlarını projende kullnmak için büyük miktarda lisans ücreti ödemelisin ayrıca.Cryengine 3 1.2 milyon dolar idi mesela lisansı :D

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Odd Emoji 3D
    BerkayCit
    BerkayCit's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Şubat/2011
    Erkek
    uz-i bunu yazdı

    cewap yetersız :)

    hocam ben ne kadar yazsamda yetersiz gelecek muhtemelen o yüzden sana kullandığım bazı siteleri paylaşayım onlar üzerinden bir bak

    şimdi c# ile oyun motoru yazmak doğru değil(çok fazla performans kaybına yol açar c++ oyun motorları için vazgeçilmezdir) ama oyun sektörünün parlayan yıldızı unity olduğu için iş ilanlarında artık c# bilgisi istediklerini bol bol görebilirsin. iş ilanları: http://jobs.gamasutra.com/search

    örneğin bak burda engine engineer var ne istediklerine bakabilirsin: http://jobs.gamasutra.com/job/lead-engine-engineer-glendale-california-25982

    eğer c++ ile birlikte directx kullanmaya karar verdiysen şu sitede dx9 ile ilgili tut lar var: http://www.directxtutorial.com/LessonList.aspx?listid=9

    bunun dışında oyun yapımıyla ve oyun motoru yapmayla ilgili yardımları, makaleleri bulabileceğin site: http://www.gamedev.net/page/index.html

    olacaktır, örneğin: http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/math-and-physics/making-a-game-engine-transformations-r3566

    bunların dışındada teorik olarak mutlaka takip etmen gereken site http://www.gamasutra.com/

    bunlar dışında yapay zeka ile ilgili bilgileri bulabileceğin site: http://aigamedev.com/ bu adam bedava canlı yayında yapıyordu, eskiden düzenli olarak katılırdım 2 haftada bir. birde yapay zeka kodlamayla ilgili kitaplar vardı ingilice ama hatırlamıyorum google da aratırsan zaten tonla bulursun.

     


    havalı bir şeyler yazdığımı hayal edin
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kvasir
    kvasir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek
    uz-i bunu yazdı

    cewap yetersız :)

    belki soru yetersizdir, anasının nikahı kadar modül, dinamik var belli kategoriye yöneltirsen sorunu daha açıklayıcı cevaplanır yoksa genel olarak fizik motorları, ses, görüntü işleme, veri işleme den bahsedilir ki bunlar da yine yine anasının nikahına ayrılıyor da ayrılıyor.

    C# ile yazılır neden yazılmasın bir ton dille yazılıyor, GPU'ya erişip render ettikleri için ya da CPU+GPU render aldıkları için çokta düşük seviyeli programlama dillerine gerek kalmıyor zaten apiler mevcut, opengl veya directx hangi işleyiciyi kullanacağını seçer yaparsın fakat frameworkte bir dil olduğu için native olmadığı için sanmıyorum çok verim alınsın, çok farkı olmaz ama yine de tercih ve kolaylık meselesi işte.

    Yapay zekada olasılıkları birbirine bağlayacaksın, sağlam bir kümeleme çalışması. Serbest bir dünya varsa kesin olasılıklar yerine birbirine bağlı olasılıkları kullanarak ve tetikleyicileri kullanarak yine davranış biçimleri oluşturabilirsin tabi ki ne kadar çok olasılığı girdiğine bağlı, yeterince çok girdikten sonra sınırları belirleyerek rastgele ve bağlı işlemler atayabilirsin, bir noktadan sonra adaptasyon gösterebilir tabi ki yine aynı olasılıkların türevi içinde dönüp dolaşacaktır fakat gayet yeterli bilinç oluşturmuyoruz zaten.

    Basit bir şekilde "patrol" komutu verilmiş düşman, belirli bir LoS içine player girince ona yönelebilir, player yeteneklerine göre onu tanıyıp yakın mesafe veya uzak mesafe zarar verme kabiliyeti varsa ona göre olasılıklar hesaplanıp uzak vurabilir, uzaktan sersemletip yakından vurabilir, kaçabilir, saklanabilir, uçurum kenarında ise toslayabilir, player hasar eşiği belirli kademe düştükten sonra başka bir düşman arkadaşının öldürmesi garanti ise ve yakındaysa, kendini feda edebilir gibi, olasılıklar tamamen.

Toplam Hit: 2474 Toplam Mesaj: 13