Proje Klonlamak Ve Bakış Açısı
-
Müridler biliyormuydunuz google'nin de rakibi var (Bu sözü anlamak erdemlik gerektirir gereksiz yorum yapmayın lüfen ergenler 3 defa düşünsün )
Dipnot:Yazı kafamdakileri dile getirmiş umarım bundan sonra fikirlerniz değişir tbt den güzel ekipler güzel projeler görürüz artık nerde o eski heycanlı gençlik ( cs 1.5 half-life panpa kanka şimdi bunlar popüler dostum:)
Yazı uzun biliyorum ama sabırla okuyun yorumlarınızı merak ediyorum
Site proje klonlamak
Yazının başlığını gördükten sonra şaşırarak başlayanlar olabilir okumaya. Hatta, milletin alın teri ile yaptığı işin klonlanmasının rehberi mi olur diye beni eleştirecekler.
Yazıyı sonuna kadar ön yargısız okursanız eminim aynı noktada buluşacağız.
Gerek internette, gerekse günlük hayatınızda karşınıza çıkan iş modellerini, markaları, firmaları ve ürünleri hızlıca bir düşünün.
Bunlardan kaç tanesi gerçekten bir buluş sonucu ortaya çıkmış?
Sorunuzun cevabı; Çok az sayıda bir kısmı.
Hatta belirli bir sektörde yapılan buluşlar sonucu ortaya çıkmış markaların birçoğu artık piyasada yok. Bir buluş ya da patent sonucu ürün haline gelmiş markaların yerine, onları klonlayarak, iş modellerinin birebir aynısı ya da çok benzeri ile piyasaya girmiş birçok marka bugün piyasada.
Birçok farklı sektörde, Türkiye’nin önde gelen markalarına bakalım:
Migros, marketler zinciri iş modelini dünyada ilk bulan isim mi?
Türk Hava Yolları, uçağı ya da hava yolu işini icad mı etti?
İddaa, Türkiye’de kurulduğunda dünyada bir ilki mi gerçekleştirdi?
Uno‘dan önce ekmeği poşete koyup satmayı kimse düşünmedi mi?
Gittigidiyor.com dünyada açık arttırma modelini ilk olarak mı kullandı?
Hepsiburada.com‘dan önce internette ürün satan firma yok muydu?
Bu listeye, Türkiye’de birçok farklı sektörden, önde gelen neredeyse bütün markaları ekleyebilirsiniz.
Girişim ile İcadın Farkı
Bu çok önemli bir konu. Özellikle Türkiye’de internet sektöründe her yeni girişimde duyduğum klasik eleştiriler çok benzer. Adamlar ABD’den birebir kopyalamış, bu mudur yaratıcılık, bu mudur girişimcilik tarzı anlamsız tartışmalar alıp başını gidiyor.
Sonuçta doğru bir fikri, iş modelini alıp Türkiye’ye doğru uyarlayan girişimci her zaman kazanıyor. Onlarca, hatta yüzlerce örneği var bunun.
İnternette başarılı bir girişim yapmanız için ne mucid olmanıza gerek var ne de birçok patenti olan icatlara.
Türkiye’ye Uyarlanacak İnternet Projesi Nasıl Bulunur?
Ağırlıklı olarak ABD’deki başarılı internet projeleri dünyanın birçok ülkesinde klonlanıyor. En fazla internet projesini ABD’nin ürettiğini düşünürsek, bu sonuç çok normal.
Bu durumda ABD’de başarılı olan ya da başarılı olma potansiyeli yüksek projeleri yakın takibe almak yapılacak ilk iş olmalı.
Eğer herkesten önce bu tarz projelerden haberdar olmak istiyorsanız, ABD’de bir networkunuz olmak zorunda. Bunun için ABD’de yaşamak zorunda değilsiniz, ancak Türkiye’de ya da başka bir ülkede yaşamanız tabi ki dezavantaj.
Çünkü özellikle sektörel fuarlarda ve toplantılarda herkes şu anda ve yakın gelecekte sektörün nereye gideceğini, ne gibi projelerin çıkmakta olduğunu, hatta fikir aşamasındaki birçok projeyi tartışır.
Sektörün içinde sağlam bir networkunuz yoksa bu başarılı proje bulamayacağınız anlamına gelmez.
Bu noktada, özellikle ABD dışında yaşayanlar için birkaç tavsiyem olacak.
İlk olarak seed funding ve early stage funding yapan venture capital şirketlerini ve angel investorları yakın takibe alın. Bu şirketlerin neredeyse hepsi yaptıkları yatırımları hem basın bülteni olarak hem de web sitelerinden paylaşırlar. Ayrıca bu şirketlerin ortakları sosyal medyada ve bloglarında hangi sektörlere gireceklerini, hangi tarz projelerle ilgilendiklerini paylaşmaktan çekinmezler. İşinizi daha da kolaylaştırmak için, benim takip ettiğim VC sahiplerini ve Angel Investorları bir Twitter Listesinde topladım. Direk bu listeyi takip edebilirsiniz. Bu listeye eklemeler yapacağım.
Türkiye’de rakipleriniz geçen senelerde başarılı olmuş siteleri klonlamak ile uğraşırken, siz seneye hangi projeler ses getirecek sorusunun cevabını bulabilirsiniz.
Başka bir önerim ise araştırdığınız sektörün fuarlarını ve organizasyonlarını yakından takip edin. Eğer bu fuarlara katılamazsanız (çoğu ABD’de olduğu için), en azından web sitelerinden katılımcı listelerini inceleyin. Sektörde birçok proje ilk lansmanlarını bu tarz sektörel fuarlarda yaparlar.
Ayrıca sektörel fuarlardan sonra internette birçok ayrıntılı blog yazısı, video ve paylaşım bulmanız mümkün.
Yurtdışında Başarılı Bir İnternet Projesini Türkiye’ye Uyarlamak
Yurtdışında sektör araştırmanızı yaptınız, klonlamayı düşündüğünüz projeye karar verdiniz. Türkiye’de kesinlikle başarılı olacağını düşündüğünüz bu proje için hızlı adım atmanız gerekiyor.
Her işte pazar araştırması çok önemli, ancak yurtdışında başarılı olmuş diye bir projenin Türkçesine pazar araştırması yapmadan başlamak, yapılan en büyük hatalardan birisi. Pazar araştırmasına çok ciddi önem vermek yapılacak en doğru şey bu konuda. Çünkü Türk insanı böyle bir projeye nasıl yaklaşır sorusu ancak ciddi bir pazar araştırmasından sonra ortaya çıkar.
Şunu hiçbir zaman unutmayın, siz bir internet girişimcisi olarak çoğu projede müşteri profiline dahil değilsiniz. Yani sizi heyecanlandıran ve başarılı olacağını düşündüğünüz bir proje, herkeste aynı etkiyi bırakmayabilir.
Doğru yapılmış bir pazar araştırmasından sonra Türkiye’nin şartlarına göre uyarlanmış iyi bir iş planı işinizi çok kolaylaştırır. Özellikle bir yatırım arayışına girecekseniz, ilk olarak ABD’de başarılı bir iş modeli, Türkiye için yapılmış iyi bir pazar araştırması ve sağlam bir iş planı ile şansınızı çok yükseltirsiniz.
Seçtiğiniz projede Türkiye’ye özel neler eklenebilir, fark yaratacak neler yapılabilir sorusunu sorun kendinize. Bu sorunun cevabı size hem ek bir pazar yaratabilir, hem de başarılı olması çok zor olan bir projeyi başarılı hale getirebilir.
Örneğin Burger King’in, ABD’de evlere paket servisi yokken, Türkiye’de bu uygulamayı yapması, yaptığı pazar araştırması sonucu şirkete ciddi bir ek gelir getiren başarılı bir iş olmuştur.
Ya da Gittigidiyor.com’un ABD’de eBay’in uyguladığı ödeme sisteminden Türkiye’nin şartlarına daha uygun güvenli ödeme sistemine geçişi çok önemli bir başarı hikayesidir.
Klonlarken Yapılmaması Gereken Hatalar
Başarılı bir internet projesini Türkiye’ye uyarlarken yapılacak en büyük hata “hırsızlık” konusu. Evet, hırsızlık tabirini kullandım. İş modelini uyarlamak ile yapılan işi (tasarım, kod, içerik, vs) birebir kopyalamak çok farklı konular.
Bu hem emeğe saygısızlık hem de çok başarılı olabilecek bir işte rezil olmak anlamına gelir. Doğru olan kendi altyapınızı ve kendi içeriğinizi oluşturmanız.
Türkiye’deki ziyaretçi ve müşteri profilinin kaldıramayacağı ya da istemediği özellikleri onlara sunmak ikinci büyük hata. Sırf ABD’de tuttu diye Türk insanının birçok nedenden dolayı (örf, adet, gelenek, ödeme şekli, ulaştırma zamanı vs) kabul edemeyeceği özellikleri projenizde kullanmanız büyük hata olacaktır.
Türkiye’den Dünyada Ses Getirecek Projeler Çıkabilir
Google yayına başlarken ne ilk ne de son arama motoru idi. İş modeli olarak bir klon olan Google, yarattığı farklarla sektörde önce pazar payı edindi, daha sonra dünya lideri oldu.
Doğru seçilmiş iş modellerini, doğru bir planlama ile uyarladığınız zaman ve bir sonraki basamak olarak fark yaratacak, belki de daha önce denenmemiş özellikler de ekleyerek, dünyada ses getirecek global projelere dönüştürebilirsiniz.
Yazının başlığını gördükten sonra şaşırarak başlayanlar olabilir okumaya. Hatta, milletin alın teri ile yaptığı işin klonlanmasının rehberi mi olur diye beni eleştirecekler.
Yazıyı sonuna kadar ön yargısız okursanız eminim aynı noktada buluşacağız.
Gerek internette, gerekse günlük hayatınızda karşınıza çıkan iş modellerini, markaları, firmaları ve ürünleri hızlıca bir düşünün.
Bunlardan kaç tanesi gerçekten bir buluş sonucu ortaya çıkmış?
Sorunuzun cevabı; Çok az sayıda bir kısmı.
Hatta belirli bir sektörde yapılan buluşlar sonucu ortaya çıkmış markaların birçoğu artık piyasada yok. Bir buluş ya da patent sonucu ürün haline gelmiş markaların yerine, onları klonlayarak, iş modellerinin birebir aynısı ya da çok benzeri ile piyasaya girmiş birçok marka bugün piyasada.
Birçok farklı sektörde, Türkiye’nin önde gelen markalarına bakalım:
- Migros, marketler zinciri iş modelini dünyada ilk bulan isim mi?
- Türk Hava Yolları, uçağı ya da hava yolu işini icad mı etti?
- İddaa, Türkiye’de kurulduğunda dünyada bir ilki mi gerçekleştirdi?
- Uno‘dan önce ekmeği poşete koyup satmayı kimse düşünmedi mi?
- Gittigidiyor.com dünyada açık arttırma modelini ilk olarak mı kullandı?
- Hepsiburada.com‘dan önce internette ürün satan firma yok muydu?
Bu listeye, Türkiye’de birçok farklı sektörden, önde gelen neredeyse bütün markaları ekleyebilirsiniz.
Girişim ile İcadın Farkı
Bu çok önemli bir konu. Özellikle Türkiye’de internet sektöründe her yeni girişimde duyduğum klasik eleştiriler çok benzer. Adamlar ABD’den birebir kopyalamış, bu mudur yaratıcılık, bu mudur girişimcilik tarzı anlamsız tartışmalar alıp başını gidiyor.
Sonuçta doğru bir fikri, iş modelini alıp Türkiye’ye doğru uyarlayan girişimci her zaman kazanıyor. Onlarca, hatta yüzlerce örneği var bunun.
İnternette başarılı bir girişim yapmanız için ne mucid olmanıza gerek var ne de birçok patenti olan icatlara.
Türkiye’ye Uyarlanacak İnternet Projesi Nasıl Bulunur?
Ağırlıklı olarak ABD’deki başarılı internet projeleri dünyanın birçok ülkesinde klonlanıyor. En fazla internet projesini ABD’nin ürettiğini düşünürsek, bu sonuç çok normal.
Bu durumda ABD’de başarılı olan ya da başarılı olma potansiyeli yüksek projeleri yakın takibe almak yapılacak ilk iş olmalı.
Eğer herkesten önce bu tarz projelerden haberdar olmak istiyorsanız, ABD’de bir networkunuz olmak zorunda. Bunun için ABD’de yaşamak zorunda değilsiniz, ancak Türkiye’de ya da başka bir ülkede yaşamanız tabi ki dezavantaj.
Çünkü özellikle sektörel fuarlarda ve toplantılarda herkes şu anda ve yakın gelecekte sektörün nereye gideceğini, ne gibi projelerin çıkmakta olduğunu, hatta fikir aşamasındaki birçok projeyi tartışır.
Sektörün içinde sağlam bir networkunuz yoksa bu başarılı proje bulamayacağınız anlamına gelmez.
Bu noktada, özellikle ABD dışında yaşayanlar için birkaç tavsiyem olacak.
İlk olarak seed funding ve early stage funding yapan venture capital şirketlerini ve angel investorları yakın takibe alın. Bu şirketlerin neredeyse hepsi yaptıkları yatırımları hem basın bülteni olarak hem de web sitelerinden paylaşırlar. Ayrıca bu şirketlerin ortakları sosyal medyada ve bloglarında hangi sektörlere gireceklerini, hangi tarz projelerle ilgilendiklerini paylaşmaktan çekinmezler. İşinizi daha da kolaylaştırmak için, benim takip ettiğim VC sahiplerini ve Angel Investorları bir Twitter Listesinde topladım. Direk bu listeyi takip edebilirsiniz. Bu listeye eklemeler yapacağım.
Türkiye’de rakipleriniz geçen senelerde başarılı olmuş siteleri klonlamak ile uğraşırken, siz seneye hangi projeler ses getirecek sorusunun cevabını bulabilirsiniz.
Başka bir önerim ise araştırdığınız sektörün fuarlarını ve organizasyonlarını yakından takip edin. Eğer bu fuarlara katılamazsanız (çoğu ABD’de olduğu için), en azından web sitelerinden katılımcı listelerini inceleyin. Sektörde birçok proje ilk lansmanlarını bu tarz sektörel fuarlarda yaparlar.
Ayrıca sektörel fuarlardan sonra internette birçok ayrıntılı blog yazısı, video ve paylaşım bulmanız mümkün.
Yurtdışında Başarılı Bir İnternet Projesini Türkiye’ye Uyarlamak
Yurtdışında sektör araştırmanızı yaptınız, klonlamayı düşündüğünüz projeye karar verdiniz. Türkiye’de kesinlikle başarılı olacağını düşündüğünüz bu proje için hızlı adım atmanız gerekiyor.
Her işte pazar araştırması çok önemli, ancak yurtdışında başarılı olmuş diye bir projenin Türkçesine pazar araştırması yapmadan başlamak, yapılan en büyük hatalardan birisi. Pazar araştırmasına çok ciddi önem vermek yapılacak en doğru şey bu konuda. Çünkü Türk insanı böyle bir projeye nasıl yaklaşır sorusu ancak ciddi bir pazar araştırmasından sonra ortaya çıkar.
Şunu hiçbir zaman unutmayın, siz bir internet girişimcisi olarak çoğu projede müşteri profiline dahil değilsiniz. Yani sizi heyecanlandıran ve başarılı olacağını düşündüğünüz bir proje, herkeste aynı etkiyi bırakmayabilir.
Doğru yapılmış bir pazar araştırmasından sonra Türkiye’nin şartlarına göre uyarlanmış iyi bir iş planı işinizi çok kolaylaştırır. Özellikle bir yatırım arayışına girecekseniz, ilk olarak ABD’de başarılı bir iş modeli, Türkiye için yapılmış iyi bir pazar araştırması ve sağlam bir iş planı ile şansınızı çok yükseltirsiniz.
Seçtiğiniz projede Türkiye’ye özel neler eklenebilir, fark yaratacak neler yapılabilir sorusunu sorun kendinize. Bu sorunun cevabı size hem ek bir pazar yaratabilir, hem de başarılı olması çok zor olan bir projeyi başarılı hale getirebilir.
Örneğin Burger King’in, ABD’de evlere paket servisi yokken, Türkiye’de bu uygulamayı yapması, yaptığı pazar araştırması sonucu şirkete ciddi bir ek gelir getiren başarılı bir iş olmuştur.
Ya da Gittigidiyor.com’un ABD’de eBay’in uyguladığı ödeme sisteminden Türkiye’nin şartlarına daha uygun güvenli ödeme sistemine geçişi çok önemli bir başarı hikayesidir.
Klonlarken Yapılmaması Gereken Hatalar
Başarılı bir internet projesini Türkiye’ye uyarlarken yapılacak en büyük hata “hırsızlık” konusu. Evet, hırsızlık tabirini kullandım. İş modelini uyarlamak ile yapılan işi (tasarım, kod, içerik, vs) birebir kopyalamak çok farklı konular.
Bu hem emeğe saygısızlık hem de çok başarılı olabilecek bir işte rezil olmak anlamına gelir. Doğru olan kendi altyapınızı ve kendi içeriğinizi oluşturmanız.
Türkiye’deki ziyaretçi ve müşteri profilinin kaldıramayacağı ya da istemediği özellikleri onlara sunmak ikinci büyük hata. Sırf ABD’de tuttu diye Türk insanının birçok nedenden dolayı (örf, adet, gelenek, ödeme şekli, ulaştırma zamanı vs) kabul edemeyeceği özellikleri projenizde kullanmanız büyük hata olacaktır.
Türkiye’den Dünyada Ses Getirecek Projeler Çıkabilir
Google yayına başlarken ne ilk ne de son arama motoru idi. İş modeli olarak bir klon olan Google, yarattığı farklarla sektörde önce pazar payı edindi, daha sonra dünya lideri oldu.
Doğru seçilmiş iş modellerini, doğru bir planlama ile uyarladığınız zaman ve bir sonraki basamak olarak fark yaratacak, belki de daha önce denenmemiş özellikler de ekleyerek, dünyada ses getirecek global projelere dönüştürebilirsiniz.
- See more at: http://ahmetkirtok.com/site-klonlama-rehberi/#sthash.PsxQ8Wg1.dpufYazının başlığını gördükten sonra şaşırarak başlayanlar olabilir okumaya. Hatta, milletin alın teri ile yaptığı işin klonlanmasının rehberi mi olur diye beni eleştirecekler.
Yazıyı sonuna kadar ön yargısız okursanız eminim aynı noktada buluşacağız.
Gerek internette, gerekse günlük hayatınızda karşınıza çıkan iş modellerini, markaları, firmaları ve ürünleri hızlıca bir düşünün.
Bunlardan kaç tanesi gerçekten bir buluş sonucu ortaya çıkmış?
Sorunuzun cevabı; Çok az sayıda bir kısmı.
Hatta belirli bir sektörde yapılan buluşlar sonucu ortaya çıkmış markaların birçoğu artık piyasada yok. Bir buluş ya da patent sonucu ürün haline gelmiş markaların yerine, onları klonlayarak, iş modellerinin birebir aynısı ya da çok benzeri ile piyasaya girmiş birçok marka bugün piyasada.
Birçok farklı sektörde, Türkiye’nin önde gelen markalarına bakalım:
- Migros, marketler zinciri iş modelini dünyada ilk bulan isim mi?
- Türk Hava Yolları, uçağı ya da hava yolu işini icad mı etti?
- İddaa, Türkiye’de kurulduğunda dünyada bir ilki mi gerçekleştirdi?
- Uno‘dan önce ekmeği poşete koyup satmayı kimse düşünmedi mi?
- Gittigidiyor.com dünyada açık arttırma modelini ilk olarak mı kullandı?
- Hepsiburada.com‘dan önce internette ürün satan firma yok muydu?
Bu listeye, Türkiye’de birçok farklı sektörden, önde gelen neredeyse bütün markaları ekleyebilirsiniz.
Girişim ile İcadın Farkı
Bu çok önemli bir konu. Özellikle Türkiye’de internet sektöründe her yeni girişimde duyduğum klasik eleştiriler çok benzer. Adamlar ABD’den birebir kopyalamış, bu mudur yaratıcılık, bu mudur girişimcilik tarzı anlamsız tartışmalar alıp başını gidiyor.
Sonuçta doğru bir fikri, iş modelini alıp Türkiye’ye doğru uyarlayan girişimci her zaman kazanıyor. Onlarca, hatta yüzlerce örneği var bunun.
İnternette başarılı bir girişim yapmanız için ne mucid olmanıza gerek var ne de birçok patenti olan icatlara.
Türkiye’ye Uyarlanacak İnternet Projesi Nasıl Bulunur?
Ağırlıklı olarak ABD’deki başarılı internet projeleri dünyanın birçok ülkesinde klonlanıyor. En fazla internet projesini ABD’nin ürettiğini düşünürsek, bu sonuç çok normal.
Bu durumda ABD’de başarılı olan ya da başarılı olma potansiyeli yüksek projeleri yakın takibe almak yapılacak ilk iş olmalı.
Eğer herkesten önce bu tarz projelerden haberdar olmak istiyorsanız, ABD’de bir networkunuz olmak zorunda. Bunun için ABD’de yaşamak zorunda değilsiniz, ancak Türkiye’de ya da başka bir ülkede yaşamanız tabi ki dezavantaj.
Çünkü özellikle sektörel fuarlarda ve toplantılarda herkes şu anda ve yakın gelecekte sektörün nereye gideceğini, ne gibi projelerin çıkmakta olduğunu, hatta fikir aşamasındaki birçok projeyi tartışır.
Sektörün içinde sağlam bir networkunuz yoksa bu başarılı proje bulamayacağınız anlamına gelmez.
Bu noktada, özellikle ABD dışında yaşayanlar için birkaç tavsiyem olacak.
İlk olarak seed funding ve early stage funding yapan venture capital şirketlerini ve angel investorları yakın takibe alın. Bu şirketlerin neredeyse hepsi yaptıkları yatırımları hem basın bülteni olarak hem de web sitelerinden paylaşırlar. Ayrıca bu şirketlerin ortakları sosyal medyada ve bloglarında hangi sektörlere gireceklerini, hangi tarz projelerle ilgilendiklerini paylaşmaktan çekinmezler. İşinizi daha da kolaylaştırmak için, benim takip ettiğim VC sahiplerini ve Angel Investorları bir Twitter Listesinde topladım. Direk bu listeyi takip edebilirsiniz. Bu listeye eklemeler yapacağım.
Türkiye’de rakipleriniz geçen senelerde başarılı olmuş siteleri klonlamak ile uğraşırken, siz seneye hangi projeler ses getirecek sorusunun cevabını bulabilirsiniz.
Başka bir önerim ise araştırdığınız sektörün fuarlarını ve organizasyonlarını yakından takip edin. Eğer bu fuarlara katılamazsanız (çoğu ABD’de olduğu için), en azından web sitelerinden katılımcı listelerini inceleyin. Sektörde birçok proje ilk lansmanlarını bu tarz sektörel fuarlarda yaparlar.
Ayrıca sektörel fuarlardan sonra internette birçok ayrıntılı blog yazısı, video ve paylaşım bulmanız mümkün.
Yurtdışında Başarılı Bir İnternet Projesini Türkiye’ye Uyarlamak
Yurtdışında sektör araştırmanızı yaptınız, klonlamayı düşündüğünüz projeye karar verdiniz. Türkiye’de kesinlikle başarılı olacağını düşündüğünüz bu proje için hızlı adım atmanız gerekiyor.
Her işte pazar araştırması çok önemli, ancak yurtdışında başarılı olmuş diye bir projenin Türkçesine pazar araştırması yapmadan başlamak, yapılan en büyük hatalardan birisi. Pazar araştırmasına çok ciddi önem vermek yapılacak en doğru şey bu konuda. Çünkü Türk insanı böyle bir projeye nasıl yaklaşır sorusu ancak ciddi bir pazar araştırmasından sonra ortaya çıkar.
Şunu hiçbir zaman unutmayın, siz bir internet girişimcisi olarak çoğu projede müşteri profiline dahil değilsiniz. Yani sizi heyecanlandıran ve başarılı olacağını düşündüğünüz bir proje, herkeste aynı etkiyi bırakmayabilir.
Doğru yapılmış bir pazar araştırmasından sonra Türkiye’nin şartlarına göre uyarlanmış iyi bir iş planı işinizi çok kolaylaştırır. Özellikle bir yatırım arayışına girecekseniz, ilk olarak ABD’de başarılı bir iş modeli, Türkiye için yapılmış iyi bir pazar araştırması ve sağlam bir iş planı ile şansınızı çok yükseltirsiniz.
Seçtiğiniz projede Türkiye’ye özel neler eklenebilir, fark yaratacak neler yapılabilir sorusunu sorun kendinize. Bu sorunun cevabı size hem ek bir pazar yaratabilir, hem de başarılı olması çok zor olan bir projeyi başarılı hale getirebilir.
Örneğin Burger King’in, ABD’de evlere paket servisi yokken, Türkiye’de bu uygulamayı yapması, yaptığı pazar araştırması sonucu şirkete ciddi bir ek gelir getiren başarılı bir iş olmuştur.
Ya da Gittigidiyor.com’un ABD’de eBay’in uyguladığı ödeme sisteminden Türkiye’nin şartlarına daha uygun güvenli ödeme sistemine geçişi çok önemli bir başarı hikayesidir.
Klonlarken Yapılmaması Gereken Hatalar
Başarılı bir internet projesini Türkiye’ye uyarlarken yapılacak en büyük hata “hırsızlık” konusu. Evet, hırsızlık tabirini kullandım. İş modelini uyarlamak ile yapılan işi (tasarım, kod, içerik, vs) birebir kopyalamak çok farklı konular.
Bu hem emeğe saygısızlık hem de çok başarılı olabilecek bir işte rezil olmak anlamına gelir. Doğru olan kendi altyapınızı ve kendi içeriğinizi oluşturmanız.
Türkiye’deki ziyaretçi ve müşteri profilinin kaldıramayacağı ya da istemediği özellikleri onlara sunmak ikinci büyük hata. Sırf ABD’de tuttu diye Türk insanının birçok nedenden dolayı (örf, adet, gelenek, ödeme şekli, ulaştırma zamanı vs) kabul edemeyeceği özellikleri projenizde kullanmanız büyük hata olacaktır.
Türkiye’den Dünyada Ses Getirecek Projeler Çıkabilir
Google yayına başlarken ne ilk ne de son arama motoru idi. İş modeli olarak bir klon olan Google, yarattığı farklarla sektörde önce pazar payı edindi, daha sonra dünya lideri oldu.
Doğru seçilmiş iş modellerini, doğru bir planlama ile uyarladığınız zaman ve bir sonraki basamak olarak fark yaratacak, belki de daha önce denenmemiş özellikler de ekleyerek, dünyada ses getirecek global projelere dönüştürebilirsiniz.
- See more at: http://ahmetkirtok.com/site-klonlama-rehberi/#sthash.PsxQ8Wg1.dpufSite Klonlama -
Hiçmi okuyan yok
-
abi lütfen saçma sapan projeleri klonları siteleri forumda açma :(
tahribatı dışarıdan takip edenler için alayı cp ci diye tabir kullandırıyorsun..
-
Amd-x bunu yazdı
abi lütfen saçma sapan projeleri klonları siteleri forumda açma :(
tahribatı dışarıdan takip edenler için alayı cp ci diye tabir kullandırıyorsun..
önce oku bea kardeşim :)
-
amk niye 3 defa yapıştırdın alt alta uzun gözüksün diye mi :| ctrl+f yapıp her hangi bi cümleyi aratın.
-
okudum da , hakikaten neden 3 defa c/p yaptin?
-
Huerfanos bunu yazdı
okudum da , hakikaten neden 3 defa c/p yaptin?
valla onu bende görmedim 1 defa yapmıştım sonradan farkına vardım düzeltte gitti kaldı öyle
-
mycity den önce kimse mi internet cafe açmadı ?? adam şimdi dünyada bir numara :)
arkandayız reiz.
-
Mycity bunu yazdı
google'nin
:O
-
PanxeR bunu yazdı
mycity den önce kimse mi internet cafe açmadı ?? adam şimdi dünyada bir numara :)
arkandayız reiz.
:) eywallah
-
İlk cümledeki "google'nin" kelimesini duyunca gerisini okumaya tenezzül etmedim. Sonra yorumlar bakayım derken aynı şeyi 3 kere cp yaptığını gördüm...