Resme Zoom Yapmak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek

    Kafam yandı, bir türlü anlayamadım bu zoom olayını.

    Şimdi benim elimde 3000*3000 ' lük bir resim var. Ben bunu 1600*900' a scale ettim. Ekranda tam görünüyor. 

    Ama mesela şimdi bu resme 30%' luk bir zoom söz konusu olursa, resmin ne kadarlık bir alanını göstericem. Ya da 50%' lik zoom da. Yani resme 30% zoom yapmak demek ne kadar yaklaşmak demek ya da herneyse, soru çok saçma olabilir, piksellerle hiç aram yok :D

    Şu zoom olayını biri açıklasın bana :(

     

    edit: https://launchpad.net/jhelioviewer

    Burdaki JHelioviewer projesinde resmi açtığımızda alttaki zoom değerleri neye göre değişiyor. Asıl anlamaya çalıştığım olay bu. Yani ne kadar yaklaşınca ne kadar zoom olmuş olacak falan filan..


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    sanırım kastettiğin şey bu

    http://www.elevateweb.co.uk/image-zoom/examples


    arbeit macht frei
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    1234567B bunu yazdı

    sanırım kastettiğin şey bu

    http://www.elevateweb.co.uk/image-zoom/examples

    Hoca kod istemiyorum bana birinin mantığını anlatması lazım. 


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    resim

    1920x1080 diye var sayalım 

    %50 zoom yaparsan

    960x540 olur

    %200 zoom yaparsan

    3840x2160 olur

    böyle biliom


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roronoa
    Kreyzi
    Kreyzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek
    wert bunu yazdı

    resim

    1920x1080 diye var sayalım 

    %50 zoom yaparsan

    960x540 olur

    %200 zoom yaparsan

    3840x2160 olur

    böyle biliom

    olayın tekniğinden uzak düz mantık bi yorum yapayım abi.

    sonuçta zoom yaptıkça değerlerin yükselmesi gerekmez mi ? yada şöyle diyeyim %50 yapınca değerlerin düşmesi, %200 yapınca değerlerin yükselmesi olayını tam açıklayabilir misin ? 

    hem arkadaş hem ben daha iyi kavramış oluruz böyle.


    Eğer hayatım bir film olsaydı, ya uyuyakalır ya da yarısında çıkardım.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo

    % 33 zoomla http://prntscr.com/63f13c 36x36

    % 100 zoomla http://prntscr.com/63f18r 100x100

    % 150 zoomla http://prntscr.com/63f1sk 150x150

    Anladığım kadarıyla doğrusal olarak değişiyor. Yalnız şu %33 zoomla o kadar küçük oldu ki kenarları fazla mı aldım eksik mi aldım kestiremedim muhtemelen o da 33x33 gibi bir değer verecektir.

    1600x900 'lük bir görsele %30 oranında zoom yaptığında yeni pixel oranı 533x300 olarak değişecektir o zaman.


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek

    Hocam bunları anlıyorum da mesela elimde 10x10' luk resim yani 100 tane renk pikseli var.

    Atıyorum değerleri #FFFFFF, #FF00FF böyle böyle 100 tane olduğunu düşün. 

    Şimdi bu resime zoom yapmak demek ne demek? Yani 30% zoom nasıl yapıcam ben buna?


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herlocksholmes
    herlocksholmes's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Şubat/2014
    Erkek

    oran orantı hesaplaması.

    1000x500 bir resme %30 yaklaşacak isen %130 unu göstermen gerekir. 1000*130/100 = 1300 , 500*130/100 = 650

    1300x650 olur.


    resmin tamamının yüzde 30u gösterilecek ise 1000*30/100 = 300, 500*30/100 = 150 olur


  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    Kreyzi bunu yazdı
    wert bunu yazdı

    resim

    1920x1080 diye var sayalım 

    %50 zoom yaparsan

    960x540 olur

    %200 zoom yaparsan

    3840x2160 olur

    böyle biliom

    olayın tekniğinden uzak düz mantık bi yorum yapayım abi.

    sonuçta zoom yaptıkça değerlerin yükselmesi gerekmez mi ? yada şöyle diyeyim %50 yapınca değerlerin düşmesi, %200 yapınca değerlerin yükselmesi olayını tam açıklayabilir misin ? 

    hem arkadaş hem ben daha iyi kavramış oluruz böyle.

    %100 = zoom yok

    <%100 zoom out

    >%100 zoom in


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    herlocksholmes bunu yazdı

    oran orantı hesaplaması.

    1000x500 bir resme %30 yaklaşacak isen %130 unu göstermen gerekir. 1000*130/100 = 1300 , 500*130/100 = 650

    1300x650 olur.


    resmin tamamının yüzde 30u gösterilecek ise 1000*30/100 = 300, 500*30/100 = 150 olur

    Hocam burda sıkıntı yok, bi önceki postuma bak bi. Diyorum ki elimde 10*10 resim var, bu ne demek? Elinde 100 tane renk kodu var demek dimi? Şimdi sen diyorsun ki bunu %30 büyütünce elinde 13*13 169 tane renk kodu olmak zorunda. Ben de diyorum ki işte o 30 tane renk kodunu neremden bulacam :D Yani nasıl yapılıyor bu iş?

    ozgunlu tarafından 10/Şub/15 19:19 tarihinde düzenlenmiştir

    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herlocksholmes
    herlocksholmes's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Şubat/2014
    Erkek
    ozgunlu bunu yazdı
    herlocksholmes bunu yazdı

    oran orantı hesaplaması.

    1000x500 bir resme %30 yaklaşacak isen %130 unu göstermen gerekir. 1000*130/100 = 1300 , 500*130/100 = 650

    1300x650 olur.


    resmin tamamının yüzde 30u gösterilecek ise 1000*30/100 = 300, 500*30/100 = 150 olur

    Hocam burda sıkıntı yok, bi önceki postuma bak bi. Diyorum ki elimde 10x10 resim var, bu ne demek? Elinde 100 tane renk kodu var demek dimi? Şimdi sen diyorsun ki bunu %130 büyütünce elinde 130 tane renk kodu olmak zorunda. Ben de diyorum ki işte o 30 tane renk kodunu neremden bulacam :D Yani nasıl yapılıyor bu iş?

    <img src="falan.jpg" height="10" width="10" /> normal boyu

    <img src="falan.jpg" height="13" width="13" /> %130 u

    <img src="falan.jpg" height="3" width="3" /> %30 u


Toplam Hit: 1332 Toplam Mesaj: 18