Şirket İçi Talep Formları İçin Yazılım?
-
böyle bir programın olup olmadığı konusunda bir bilgim yok ama neyle yazılır dersen en kolayı .net'le yazabilirsin.
tabii bunun için biraz .net bilmen gerekecek çok çok profesyonel ve fonksiyonlu birşey yapmak istersen biraz kasabilir seni :|
-
ISP'lerin falan kullandığı destek(ticket) yazılımları da işinizi görebilir.
-Talebi açan kişi formu doldurup ek olarak ticket'a ekler.
-Açtığı talebi ilgili departmana gönderirir.
-İlgili departmandaki, ilgili kişi ticket'a olumlu yada olumsuz dönüş yapar,
-Ek onay gerekiyorsa, ilgili kişiye yönlendirir.
-Talep kabul edildiyse ticket resolved olarak, kabul edilmediyse rejected olarak işaretlenerek kapatılır.
Her adımın kaydı tutulabilir,
Her adımda ticket'a cevap yazılabilir, hatta isterseniz sayfalarca tartışabilirsiniz.
Kullanıcı yetkileri kolayca belirlenebilir.
Rahatça kurup kullabileceğin kayako'yu tavsiye ederim. +çeşitli ücretsiz alternatifler var ama denemedim.
Balyoz99 tarafından 27/Mar/13 17:16 tarihinde düzenlenmiştir -
selam hocam ,
bizdede böyle sıkıntı olduğu için itf > internet takip formu baslıgı altında bir web projesi yaptık . kayıtları access'de tutuyorum. güzel bir proje oldu cok detaylıda değil ilgilenirsen pm at
-
access yada filemaker
biraz vb bilgisiyle accesste yapamayacağınız bir şey yok, hazırladığınız db yi networkte de çalıştırabilirsiniz. ben çoğu şeyi böyle takip ediyorum.
RETRET tarafından 27/Mar/13 17:53 tarihinde düzenlenmiştir -
Basit ama sonsuz esnek birşey istiyorsan e-posta yı dene.
Talebi oluşturan hazır word yada excel de önceden hazırlanan şablonunu doldurup e-posta eki olarak kimden(yada kimlerden) talep ediyorsa ona yollasın. postayı alan da onayı yada red i yine e-posta ile yollasın.
Basitce örnek verebilirim.
şöför yakıt talebini nakliye kısmına bakana yollasın. Nakliye ambarı aracı için yakıt talebini alan kişi ihtiyacı onaylarsa (bunun anlamı evet bu yakıt gerekli demektir) depo sorumlusuna (bazı yerlerde ayniyat sorumlusu da denir) yollar. Nihahi karar vericiye kadar bu şekilde talep onaylanarak aktarılır. Talebi reddeden olursa kendine talebi iletene red yazısını ve gerekçesini 1-2 cümleyle yollar. Red cevabını alan da talebi kendine yollayana red cevabını yollar. Bu şekilde talebi ilk oluşturana red cevabı gider.
Nihahi karar verici (muhasebeci, kısım sorumlusu, alım satım sorumlusu,müdür artık kim ise) de onayı ister geliş sırasına göre onaylayıp yada red edip yollar ister ilk talebi yapana ( şöföre değil nakliye ambarı sorumlusuna) ve yakıt pompasının başında kim varsa ona yollar.
E-postanın güzelliği herşey sunucuda saklıdır. Kimse e-postaları silmez ise sonra ben şunu dedim sen başka şey yaptın muhabbeti olmaz. Postayı gönderen belli, alan belli. Bunun için sunucu almana bile gerek yok. Hotmailden yeterince e-posta adresi alıp yapılabilir. Posta ayarlarında sağdece belli adreslerden geleni göster de denilerek e-posta adreslerinin amaç dışı kullanımı engellenmiş olur.
Bir başka yolu yeni nesil telefon santralleri kendi aralarında ve cep telefonlarına sms, sesli mesaj vb.atabiliyor. Hatta xmpp sunucusu olan bile var. Xmpp için msn nin yada skype nin benzeri anında mesajlaşma (mesaj, dosya alıp verme, sesli ve görüntülü görüşme, konferans vb.... ) diyebilirim. Bilgisayarlara sayısız ve ücretsiz xmpp yazılımı kurup sunucu olarak kendi şirket sunucusunu tanımlayıp bunun üzerinden yazışabilirler. Herkese bir adet kullanıcı adı ve şifresi oluşturursun. (birçok xmpp destekli telefon santralinde her iç hat abonesi için otomatik olarak xmpp hesabı da açılır) Yukarıda e-posta için yazdığım sıralamanın benzerini burada da yapabilirsin. Xmpp sunucusuna tüm haberleşmeyi kaydet dersen sorun da olmaz.
Xmpp nin güzelliği sana e-posta atanı telefonla arayıp konuşabilirsin. Mesela depo sorumlusu nakliye kısmı sorumlusunu arayıp "içiyormusunuz lan bu mazotu, daha yeni doldurduk depoyu" da diyebilir yada red cevabını alan telefon edip "fotosentezmi yapacağız a.q, suyla çalışmıyorya bu kamyonlar" diyebilir.
özetle iyi bir planlamayla nataşha yengelerinizin dediği gibi no problema -
Microsoft Office içindeki infopath'ı kullanabilirsin
ama bence sizin bir intranet sitesine ihtiyacınız var
-
logo tiger enterprise kullanıyoruz dediklerin direk program üzerinden gerçekleşiyor