Telefonda Etkili Konuşma Konusunda Kaynak
-
Selamlar, benim telefonda etkili konuşma üzerine kaynak ihtiyacım var. İş yerinde bazen telefona bir süre bakmam gerekiyor, çok heyecanlanıyorum ve sıkıyor beni, acayip beziyorum kendimden. Bu yüzden telefonda etkinli konuşmak için ne veya neler yapmalıyım? Bir parça fobiye dönüştü bende telefon ile konuşmak. Buna karşı ne yapabilirim?
Saygılarımla.
-
Aynı mevzuyu bir dönem bende yaşadım. Bunun temel sebebi şuydu ilk defa telefonlara bakıyordum ve yeni olduğum için işlere vakıf değildim.İş yerinde telefon kullanımı goygoy için değil bir bilgi akışı içindir.
O yüzden genel olarak ne için aranıyor. İstenilen bilgiye nasıl ulaşabilirsin bunları bilmelisin. Departmanındaki kişileri tanımalısın.
Telefonda;
İlk önce kendini tanıt. Ardından arayan kişiyi tanı. ( kiminle görüşüyorum?)
Ardından karşıdakinin derdini öğren.
Burada vereceğin cevabı çalıştığın departmanın işine vakıf olarak bulabilirsin. Ardından mutlaka not al. Bilgiyi iletmen gereken kişiler varsa ilet. Saat bilmem kaçta falanca aradı şunları sordu haberiniz olsun. Şunlar şunlar yapılacakmış haberiniz olsun vs.vs.
Kitaplarla öğrenilebilecek birşey olduğunu düşünmüyorum.
Etkili iletişim ve etkili konuşma dediğimiz şey , karşındakinin ne dediğini anlamak , anlayamadıysan doğru soruları sorarak anlamak. Ve ona ileteceğin mesajın anlaşılır olmasıdır. Geri kalanı fasafiso hikaye.
İşin tabi estetik tarafı var. Adabı muaşerete uygun şekilde konuşmak lazım.
-0-
Müşteri hizmetlerinde çalışıyorsan zaten bunun temel eğitimini vermeleri lazım. Vermedilersede peki efendim , ahmet bey , mehmet bey şeklinde insanlara yardımcı olacak şekilde konuşmaya devam. -
italyan bunu yazdı
Kitaplarla öğrenilebilecek birşey olduğunu düşünmüyorum.Maruz kalmak gerekiyor.
-
Telefonda etkili konuşmak ile ilgili bir kaynak olabileceğini sanmıyorum.
ancak senin pozisyonunla ilgili gelebilecek sorulara hazır cevaplar olabileceğini düşünüyorum.
bunlarıda ancak amirlerinden öğrenebilirsin.
yetkilerin ve imkanların dahilinde yapabileceklerin bellidir.
birde senden once çalışan var ise ona sorup bilgiler alabilirsin.
ama en kısa yontem senin cevap verebileceğin sorular için amirine danışarak oluşturabileceğin soru cevap listesidir SSS listesidir.
https://www.ideasoft.com.tr/sikca-sorulan-sorular-s-s-s-sayfasi-nasil-hazirlanir/
-
Türkiye'de kimse konusuna vakıf değil. O yüzden rahat ol ve hep yuvarlak cevaplar ver. Kesin bildiğin ya da belli olan hususlar dışında hep geçiştir. Sizi bir saniye bekleteceğim, bunun için falanca yere bir göz atmam lazım size birkaç dakika içinde döneceğim, falan kişiyle görüşmeniz halinde daha detaylı bilgi alabilirsiniz, bize söylenen bu, tam olarak istediğiniz nedir, sorun nedir tam olarak, anlıyorum, peki, yani siz .... Yaptınız/istiyorsunuz/bekliyorsunuz/bulamadınız öyle mi? Doğru mu anlıyorum, peki ben ne yapabilirim sizin için, daha önce kiminle görüşmüştünüz, bu konu benim görev alanım değil, sekreterlikle görüşün, personel işleriyle görüşün, ik ile görüşün, amirime sormam lazım, size ancak pazartesi dönüş yapabilirim
Vesaire vesaire.
-
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bunlar bana zenginlik katacaktır diye düşünüyorum.
-
bolca soru sor, konuşmanın üstünlüğü sende kalır daha rahat hissedersin.
karşındakine beyefendi/hanımefendi diye hitap et.
çok gerilirsen "sizi çok kısa bekletebilir miyim" de beklemeye al düşün falan, geri açtığında "beklediğiniz için teşekkür ederim" de
-
yıllarca çağrı merkezinde çalıştım günde min 150 farklı kişiyle muhatap oluyordum her türden insanla konuştum en önemlisi karşındakini dinlemek ama dinlemek derken o konuşsun ben girerim araya degil etkin dinleyip sonra cevap vermek ses tonu çok önemli diksiyonda önemli tabiki sonrası gelir...
pehh ne günlerdi banka sektörü saglık sektörü ne hikayelerim vardı.. aramızda çok çağrı merkezinde çalışmış kişiler var
-
Yükses sesle bir makale ya da hikaye okuyup sesini kayıt edebilirsin hocam. Hem tekrar dinleyip hatalarını fark etme imkanın olur.
-
Karaoke mikrofon al 50 60 TL heryer de. Uzun metinleri diksiyon ve ses tonu ayarlayarak, şiir vs oku akşamları.
Kesin çözüm
-
Ne iş yapıyorsun. Özel değilse belki farklı açıdan bakarız soruna.