folder Tahribat.com Forumları
linefolder Cep Telefonları, Gsm Operatörleri ve Mobil İnternet
linefolder Telefonunuzu Garantiye Verirken Yasal Haklarınızı Bilerek Verin



Telefonunuzu Garantiye Verirken Yasal Haklarınızı Bilerek Verin

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Firmaların hala yürürlükte dediği bir kanun var ve bir sene içerisinde 4 kere arıza yaparsa değişim veya para iadesi yaparız diyorlar. O kanun değişti. Artık öyle 3-4 kere aynı arıza falan diye bir şey yok. 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 9. maddesini dikkatli bir şekilde okursanız, orada şöyle der:

    "(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."

    A maddesine dikkat ! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir. Raporlarınızı toplayın, dilekçenizi yazın, yönetmeliğin çıktısını da ekleyin ve Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Haklı bulunacaksınız.

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm

    Ayrıca sıfır aldığınız cihaz fatura kesim tarihinden sonraki ilk 6 ay boyunca arıza verirse bu arızanın fabrikasyon hatası olduğunu varsayar kanun. Tüketicinin cihazı sıfırıyıla değiştirme veya para iadesi isteme hakları vardır. 

    Para iadesi isterseniz servis size para iadesi yapmaz. Size cihazın sorunlu olduğunu belirten bir kağıt verir ve o kağıtla aldığınız mağazaya veya siteye başvurup paranın iadesini istersiniz. Mesala Hepsiburada'nın üyelik kısmında belge yükleme kısmı var.

    Sıfırıyla değişim isterseniz cihazınızı kutusu ve aksesuarlarıyla iade etmeniz gerekli. Ancak kutu içeriğine pek bakmıyorlar. Eğer cihazınız üretimi durmuş bir model ise yeni modelini vermek zorunda. Atıyorum Samsung Note 9 arızalı cihaz ise ve üretimi durmuş ise size Note 10 vermek zorundalar. Yerine aynı ayarda başka bir telefon vermeye kalkarlarsa kabul etmeyin ve tüketici hakem heyetine şikayet edin. Yerinizden bile kalkmadan e-devlet üstünden bir tıkla şikayet edebilirsiniz.

    Türkiye şartlarında para iadesindense sıfır cihazla değişim daha mantıklı zira fatura tutarını alınca 6 ay sonra o rakama alacağınız cihaz anca orta seviye Xiaomi falan oluyor.

    Para iadesi sadece faturada ismi yazan şahısa yapılır. İban numarasından İsim soyisim eşleştirmesi yapılıyor.

    Para iadesi veya değişim istiyorsanız servise verirken form kağıdına yazdırın. Yazdırmazsanız sadece onarım istediğiniz varsayılıyor. Serviste banane bize söyleseydin en başta diyor.

    mkyb tarafından 14/Ağu/19 00:31 tarihinde düzenlenmiştir

    Bu hayatta iki şeye güveniyorum. Biri aynaya baktığımda gördüğüme, diğeri yukarı baktığımda göremediğime.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    bu ve benzeri durumlar resmi ithatlatçı fiyatlarının artmasına sebep oluyor yani bizim için iyi fakat başta parasını ödediğiniz bir durum. 

    bazı ülkelerde resmi garanti 1 yıl ve garantinin 2 yıl olduğu ülkelere göre satış fiyatı bu sebeple daha ucuz oluyor örnek 


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    engin01288
    engin01288's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2015
    Erkek

    Yukarıdaki madde yanlızca 6 ay içerisinde 2.kez arızalanması durumunda geçerli. 1 yıl içerisinde 4 kez olayı hala devam ediyor. 

    Aşağıdaki kanun hala yürürlükte. 

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-6.htm

    Zaten o maddde ücretsiz onarım hakkının kullanılması diye atıfda bulunulmuş. 

    Bu arada ürünün değişimini alırsanız ilk aldığınız ürünün garanti başlama tarihinden devam ediyor. Yeni bir başlama tarihi verilmiyor.

    Diğer bir husus bu kanunlar yanlızca sizin isminize kesilmesi durumunda geçerli. Firma adına kesilmişse bu kanunlardan yararlanamıyorsunuz. Firmalarda değişim ilk 30 gün ve diğer tüketici kanunu maddelerinden de yararlanamıyorsunuz. Sizi tüketici olarak görmüyorlar. 

     

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kral.
    C-force
    C-force's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2007
    Erkek

    Açıklayıcı bilgiler için teşekkürler


    Bazen Varsın , Bazen Yoksun...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    my4
    my4's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2013
    Erkek

    ttnet kullanıyordum , taşındık başka bir yere .ttnet çekmiyor burda altyapıdan . bende btk ya başvurdum . 1 aydır 3 defa konu gönderdim . oyalamaya çalışıyorlar . bayramdan önce tüketici hakem heyetine başvurdum cevap gelmedi daha . bayramdan 1 hafta daha sonra gelmezse bir daha başvurcam . türkyiede sıkıntı şu . evet iyi kötü haklarımız var ama . bu hakları yine de kullanamıyoruz . düşünün btk ya başvurdum yasal olarak cayma bedeli ödemeden iptal etmeleri gerek . etmiyorlar oyalıyorlar.


    daha iyi bir dünya için ne yapıyorsun?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    my4 bunu yazdı

    ttnet kullanıyordum , taşındık başka bir yere .ttnet çekmiyor burda altyapıdan . bende btk ya başvurdum . 1 aydır 3 defa konu gönderdim . oyalamaya çalışıyorlar . bayramdan önce tüketici hakem heyetine başvurdum cevap gelmedi daha . bayramdan 1 hafta daha sonra gelmezse bir daha başvurcam . türkyiede sıkıntı şu . evet iyi kötü haklarımız var ama . bu hakları yine de kullanamıyoruz . düşünün btk ya başvurdum yasal olarak cayma bedeli ödemeden iptal etmeleri gerek . etmiyorlar oyalıyorlar.

    Tüketici hakem heyeti 3-4 aydan önce karar vermez. Tekrar tekrar başvuru yapman bir şeyi değiştirmez. 

    Ek olarak faturanın faize girip icralık olmaması için ödeyip öyle tüketici hakem heyetine başvurman gerek. Welcome to Törki.

    mkyb tarafından 14/Ağu/19 18:17 tarihinde düzenlenmiştir

    Bu hayatta iki şeye güveniyorum. Biri aynaya baktığımda gördüğüme, diğeri yukarı baktığımda göremediğime.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz? 


    Erkek olursa Esat Oktay, kız olursa Sabiha Gökçen
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı

    Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz? 

    Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.

    Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.

    Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.


    Bu hayatta iki şeye güveniyorum. Biri aynaya baktığımda gördüğüme, diğeri yukarı baktığımda göremediğime.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    engin01288
    engin01288's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2015
    Erkek
    mkyb bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı

    Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz? 

    Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.

    Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.

    Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.

    Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller. 

    Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.

    Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler. 

    Madde 15

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    engin01288 bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı

    Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz? 

    Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.

    Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.

    Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.

    Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller. 

    Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.

    Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler. 

    Madde 15

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)

    Ya ben teknosa dan bi alet aldım bozuk çıktı,, iade etmek istiyorum lakin netten sipariş edip mağazadan teslim aldım. Sanırım mağazaya götürüp iade edersem internet iadesi prosedüru geçerli olacak. Sizce ürün bozuk diyeyim mi? Yoksa iade etmek istiyorum alın bunu mu diyeyim. Bozuk dersem "teknik servis kontrol edecek" falan diye bana uğraş çıkarırlar mi? 

    Ürün Bluetooth hoparlör ve alet sarj olmuyo. Bütün gece şarjda da bıraksam adaptöru çekince kapanıyor. Heralde içindeki batarya kablosu falan çıkmış 

     

    yolbulucu tarafından 15/Ağu/19 12:25 tarihinde düzenlenmiştir

    Erkek olursa Esat Oktay, kız olursa Sabiha Gökçen
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    engin01288
    engin01288's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2015
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı
    engin01288 bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı

    Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz? 

    Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.

    Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.

    Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.

    Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller. 

    Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.

    Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler. 

    Madde 15

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)

    Ya ben teknosa dan bi alet aldım bozuk çıktı,, iade etmek istiyorum lakin netten sipariş edip mağazadan teslim aldım. Sanırım mağazaya götürüp iade edersem internet iadesi prosedüru geçerli olacak. Sizce ürün bozuk diyeyim mi? Yoksa iade etmek istiyorum alın bunu mu diyeyim. Bozuk dersem "teknik servis kontrol edecek" falan diye bana uğraş çıkarırlar mi? 

    Ürün Bluetooth hoparlör ve alet sarj olmuyo. Bütün gece şarjda da bıraksam adaptöru çekince kapanıyor. Heralde içindeki batarya kablosu falan çıkmış 

     

    Kulaklık kulak içine giriyorsa hijenik sebeple almayabilirler. Önce onu dene yoksa arızalı diye ver

Toplam Hit: 860 Toplam Mesaj: 13
tüketici hakları