Tersane İş Hakkında
-
selamun aleykum arkadaşlar,
Ağır sanayii sektöründe yürütülen işlerde ciddi miktarda para döndüğünü bilirdim. Sadece kısa bir süreliğine saatleri uyun olduğundan girdiğim tersanede yürütülen işin büyüklüğü ve maddi getirisinden ötürü bir süre daha devam ettim, bir miktar bilgileri ve tecrübeleri yaşayarak öğrendim, biraz da çevrem oldu, işi de seviyorum ancak birçok eksiklerim var özellikle işin yürüyüşü hakkında ancak kimse bu konuda bilgi vermeye yaklaşmıyor.
Niyetimde şirket kurup taşeronluk yürütme planı var, ancak teorik durumda.
Bilen, gören, yaşayan bilgi sahibi olan bu konuda özellikle muhasebe gelir gider eleman vb taraflarını paylaşabilir mi.
Vasfen işçilik var ve 2 yıllık gemi inşa bölümüne de girmeyi düşünüyorum
Ne yapmalı ne yapmamalı
Hukuki açıdan alt işveren olarak geçiyor
-
a.s. hocam, bu saatte kimse yazmaz ben konunu yukarıya taşıyayım dedim bir de bu tersane işleri sıkıntılı. bir arkadaşımın kardeşi tuzla
tersanelerinde çalışıyordu dediğin gibi iyi para alıyordu, kaynak ustasıymış eleman, bir anlık dikkatsizlikle gözüne ateş mi artık neyse bir şey
sıçramış baya izin almıştı, sanırım gözlük takmıyorlar yaparken (artık alışkanlık mı dersin ne ) pek hakları ve can güvenlikleri yok, malum tuzla
tarafında çok ölüm haberi oluyor, sendikalı işçilerin de çıkarıldığını duydum gerçi türkiyedeki sendika başkanları kendi ceplerini doldurmakla
meşguller , tersane işçi haklarını savunan bunun için mücadele eden, yardımcı olan eğitimler veren ve özellikle güvenli iş ve işçilik konusunda işçi
ve patrona dersler veren bir sistem hazırlayabilirsin. tersanedeki yer sahipleriyle konuşup bu eğitimleri anlatabilirsin hatta arkan sağlamsa
devlet eliyle bir zorunluluk getirtebilirsin.
avrupada standartlar çok hakim, yani her işin belirli bir düzeni kuralı var ve bu kurallara uyduğun için de bir sertikan vardır (iso 9000 belgeleri
gibidüşün (aslında bi halta yaramayan temizlik belgesi ama ... ) ) sende tersane için avrupadaki veya dünyadaki örnekleri incelersin oturur bir
taslak hazırlarsın ve ilgili bakanlığa sunarsın, eğer beğenilirse ve yetkilendirilirsen bu teftişler senin firman aracılığı ile olur, tüm sertifka
işlemlerini, eğitimleri v.s. (mesela çalışma ortamın güvenliği nasıl olmalıdır, çalşma saatleri nasıl olmaldır, asgari maaş nasıl olmalıdır, verilen öğle
yemeklerinde kalori miktarı nasıl olmalıdır, x işini yapacak işçinin hangi eğitimleri alması gerekli ve a,b,c alanlarında ne kadar yıl çalışmış olması
gerekli, yani bir işte usta olmak için hangi aşamalardan en az ne kadar süre geçirmelidir gibi ) sen verebilirsin. biraz uçuk bir örnektir belki ama
neden olmasın..
aklıma bunlar geldi, hayırlı olsun şimdiden :)
-
uplıyım sevabına
-
Elektrik işlerini yapabilirsin. Gemi elektriği bambaşka birşeydir, anlayanıda azdır.
-
@unbalanced
Tavsiyelerin için çok sağol, ancak tersanedeki iş aynen trafikte araç kullanmak gibidir.
Yani uyanıklık dikkat ve tedbirler ciddi tutulursa sıkıntı olmaz, arkadaşına Allah şifa versin ancak bun un olmasının tek sebebi gözlük takmaması.
Bahsettiğin eğitimleri yürüten kurumsal firmalar var ancak o da sadece işçilerin tersanelerde belgesiz çalışması yasak olduğu için yapılıyor. Tersaneler taşeron sistemiyle çalıştıkları için işçi giriş-çıkış sirkülasyonu çok hızlı bundan dolayı da sendika örgütlenmesi mümkün değil kapağı atanlarda sendikaya tabiiyet alırsa işten çıkarılır diğer taraftan dediğin şekilde sendikalar işin ticari boyutuyla ilgilenir.
Avrupa'dan mühendisler gelir konuşuyorum bazen örneğin kaynağın yaydığı ışık aşırı Uv ışını yaydığı için doğrudan doğruya cilde zarar veriyor, Avrupa'da bunu önlemek için de boğa derisinden tulum verilir işçiye ziraz sadece boğa derisi bu kaynağın cilde işlemesini engeller. Buradan hareketle standartlar arasındaki farka bakarak işçinin de durumunu tahlil edebilirsin.
Şuan Norveç'e yapılan balıkçı gemisinin taşerona bıraktığı para net kar temiz 1 milyon tl 7-8 aylık iş 82 metre gemi.
Avrupa'daki standartlarla inşa edilen geminin maliyeti Türkiye'de 3/2 fiyatıyla yapılıyor bu ücret de tersane sahipleriyle taşeronlara kalıyor yani sistem içinde örgütlü bir mücadele bunu aşmaya yetmez diye düşünüyorum.
Gemi elektriğini 0dan öğrenmek gerek okulu da uzun ve zor
hepinizin çabası için çok teşekkürler
-
tuzlada misin
-
gemi insaa muhendisligi okuyorum, tek duydugum sektorun kotu bi halde oldugu..
tabi bu isin taseron tarafi nedir ne degildir bilemem.k
simdiden hayirli olsun hocam
-
Benim gemicilik ile uğraşan akrabalarım var (elektrik, mekanik vs.) iyi para kaldırıyorlar. :D
Tabi işi bilen herkes iyi paralar kaldırıyor.
-
piradomim bunu yazdı
gemi insaa muhendisligi okuyorum, tek duydugum sektorun kotu bi halde oldugu..
tabi bu isin taseron tarafi nedir ne degildir bilemem.k
simdiden hayirli olsun hocam
Sağolasın şu an krizi atlatabilmiş değil ama yavaş yavaş hareketleniyor tersaneler.Taşeronluk mühendisliğe nazaran daha elverişli, ama mühendis olarak kalınırsa da maaşı bağlayıp sabah git akşam gel yapanlar tutunamıyorlar hangi okul hocam
@heyqirs altınovadayım
-
Branxian bunu yazdı
Benim gemicilik ile uğraşan akrabalarım var (elektrik, mekanik vs.) iyi para kaldırıyorlar. :D
Tabi işi bilen herkes iyi paralar kaldırıyor.
Hocam bildiğin gibi değil, iş bilme 1-2 sene sabırla, ondan sonrası sadece iş takibi ve ölmez bir sektör -
mont-blanc bunu yazdıpiradomim bunu yazdı
gemi insaa muhendisligi okuyorum, tek duydugum sektorun kotu bi halde oldugu..
tabi bu isin taseron tarafi nedir ne degildir bilemem.k
simdiden hayirli olsun hocam
Sağolasın şu an krizi atlatabilmiş değil ama yavaş yavaş hareketleniyor tersaneler.Taşeronluk mühendisliğe nazaran daha elverişli, ama mühendis olarak kalınırsa da maaşı bağlayıp sabah git akşam gel yapanlar tutunamıyorlar hangi okul hocam
@heyqirs altınovadayım
yildiz teknik hocam