Titanic'in Sırları (1986 Yapımı Güzel Bir Belgesel)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    http://www.sadecebelgesel.com/titanikin-sirlari.html

     

    Arka fondaki müzikten batıkta bulunan şeylere kadar çok güzrl bir belgesel hazırlanmış.


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akmarky
    akmarky's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ağustos/2012
    Erkek

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LethaLImpacT
    LethaLImpacT's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2012
    Erkek
    akmarky bunu yazdı

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

    Ahhaha bunu daha önce görmüştüm.

    Tabi haklılar. Metalurji bilmezseniz yapacağınız şey böyle olurr :))


    Metalurjist.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lepusmorris
    lepusmorris's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek
    akmarky bunu yazdı

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

    açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.


    ..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    lepusmorris bunu yazdı
    akmarky bunu yazdı

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

    açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.

    Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
    http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.png

    Buda grafiği

    1234567B tarafından 20/Eyl/14 18:03 tarihinde düzenlenmiştir

    arbeit macht frei
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akmarky
    akmarky's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ağustos/2012
    Erkek
    1234567B bunu yazdı
    lepusmorris bunu yazdı
    akmarky bunu yazdı

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

    açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.

    Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
    http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.png

    Buda grafiği

    +1
    yani sünek buz dağına çarpınca yüzeydeki çeliğin bir kırılma sıcaklığı var "- değerde " buz dağı daha soğuk olduğu için kağıt gibi yırtılmış
    hocam sanırım bu adamlar geminin tasarımı yüzünden böyle bir karar almışlar çünkü gevrek çelik kullanmaları durumunda malzeme miktarı ve bağlantı noktaları çok artacaktır ağırılık artacaktır yakıt yeri mukavemet  vs. vs. çok farklı değerler doğuracaktır.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    akmarky bunu yazdı
    1234567B bunu yazdı
    lepusmorris bunu yazdı
    akmarky bunu yazdı

    hep bu gelir aklıma 

    titanic diyince :))

    açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.

    Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
    http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.png

    Buda grafiği

    +1
    yani sünek buz dağına çarpınca yüzeydeki çeliğin bir kırılma sıcaklığı var "- değerde " buz dağı daha soğuk olduğu için kağıt gibi yırtılmış
    hocam sanırım bu adamlar geminin tasarımı yüzünden böyle bir karar almışlar çünkü gevrek çelik kullanmaları durumunda malzeme miktarı ve bağlantı noktaları çok artacaktır ağırılık artacaktır yakıt yeri mukavemet  vs. vs. çok farklı değerler doğuracaktır.

    Bence tasarımın getirdiği bir durum değil, ihmal gibi görülüyor. Öyle bir gemi inşaa etmenin verdiği hazdan dolayı mühendisler biraz savsaklamış olabilir. Sonuçta soğuk sulara açılacak bir gemide böyle bir ayrıntı atlanamaz. Gevrek kırılmanın isteneceği durumlar tabikide olabilir. Misal, biyel kollarının aşırı sünek kırılmaması bir avantajdır. Aksi takdirde biyelin, krank mili üzerine sakız gibi sarılması tuhaf olurdu. Bu arada kırılmaya sebep olanda gevreklik, süneklik değil :) Bu malzeme olayları çok karışık kafam bir türlü almaz :) 


    arbeit macht frei
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lepusmorris
    lepusmorris's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek

    ooo aydınlandım resmen :D


    ..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Bilader siz ne diyonuz allasen (:


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Bilader siz ne diyonuz allasen (:

    Dur daha ltcelik, kaanstein filan gelsin iyice karışır buralar :D Ayda yılda makineyle ilgili bir konu açıldı zaten :D


    arbeit macht frei
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKill
    DrKill's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek

    23:00 daki saat (1986 yılındaki araştırma) casio nun asker saati değil mi ?


    Bu imzayı her gördüğünüzde 4gb kotanızın 0,00000358559191226959228515625 azalmaktadır. Bilerek ve istenerek bu imza yapılmıştır. Amaç kotanızı sömürmektir
Toplam Hit: 1278 Toplam Mesaj: 12