Tren Nasıl Sürülür Ve Biraz Bilgi
-
imlegend bunu yazdı
Hocam o vagknlarda 10 ton yük az değil mi? Bir kamyonda 32 ton tirlarda 40 ton sınırı var. Resmi kontrollü yollarda böyle. arazide çalışan kamyonlarda özellikle yenilere 10 teker 45 ton üzeri yük atıyorlar. Ve bana mısın demeden götürüyor. Burada tamamen mekanik aksamli bir yapıdan bahsediyoruz. Trenin kendisi zaten yük kadar ağırlıkta 10 ton çok az geldi bana.
Bir de bu mekanik yapısı alüminyum gibi hafif malzemeden yapılamaz mı? Kendi öz ağırlığını azaltmak amacıyla. Uçak teknolojisinde kullanılan materyaller mesela. Özellikle arap uçaklarına 500 kisi felan biniyor. Bir de eşyaları var bana mısın demiyor.
Hocam ben orda en az rakamlari soyledim mesela bugday doneminde adana konya arasi genelde biçerdöver taşır oda yaklasik10 ton civar yoksa vagona gore 40-60 ton yuk yuklenebilir bir tren yaklasik 1000 ya da 750 ton yuk tasiyabilir.. Tabiki dedigin gibi dayanikli ve hafif malzemeler kullanilabilir lakin masrafli olacagindan kaçıniyor olabilirler hatta dogru durust raylara bile bakim yapmiyoruz.
Mythbusters tarafından 16/Tem/14 02:35 tarihinde düzenlenmiştir -
Açılın demiryolcu abiniz geldi ;
Konuyu görünce mutlu oldum bir demiryolcu olarak ,
* Lokomotifleri Tülomsaş yapıyor , Eskişehirde.
* Vagonları Tüdemsaş yapıyor , Sivasta.
* Yolcu vagonlarını Tüvesaş yapıyor, Adapazarında.
Soru soranlara cevap vereyim kısa kısa,
@erdem abiye cevaben , (kaza olunca falan nasıl haberleşiyolar demiş)
abi türkiyede iki çeşit hat var , hat dediğim yol yani.
sinyalli ve sinyalsiz diyeyim.
Sinyalli bölgelerin işleyişini anlatayım ;
Sinyalli hatlarda yol bloklara ayrılmıştır, mesela A dan B ye hat düşünelim, arada mesefaye göre 5 blok ayrıldığını varsayalım.
mesela 1 numaralı tren yola çıkıyor, 1. bloğu geçip 2 ye gelmeden , başka bi tren gönderilemez, sinyal otomatikmen kırmızı yanar.
eğer öndeki tren iki blok ileride seyrediyorsa sarı yanar, yani der ki dikkatli ol gireceğin blok boş ama , sorakinde bir cisim var :)
eğer tren 3 blok geçmiş ise, yeşil yanar yollar boş yardır der.Ayrıca sinyalli bölgelerin tren trafiği CTC denilen merkezden yönetilir. Trenlerin sinyallerle idaresi deriz.
Bu hatlarda elektrikli makaslar vardır, ctc den makas kontrolü yapılabilir, yani yol değiştirilebilir, iki tren bir istasyonda karşılıklı farklı yollara alınarak çarpmadan geçmesi sağlanır. Buna buluşma deriz. veyahut yolcu treni hızlı gittiğinden yük trenini sollaması gerekir, yük treni uygun bir istasyonda barınma yoluna alınır, ve yolcu treni beklenir, yolcu treni gelir önüne geçer. buna da öne geçme deriz.Burda kaza olduğunda arkadan gelen trene kırmızı sinyal vereceğinden arkadan gelen tren kaza yapana çarpmaz.
-- Bahsettiğim sinyalli bölgenin hızlı trenle alakası yoktur, hızlı trenin sinyalizasyon sistemi daha teknolojik daha az riskli .
Akıllı tren diyebiliriz bunlara..
------Gelelim sinyalsiz bölgelere;
Sinyalsiz bölgelerde blok olayı yoktur, istasyon mesafesi ile peş peşe tren gönderilir, yani bir tren a istasyonundan b istasyonuna varmadan başka bi tren peşinden gönderilemez.
Bu hatlarda trafik TMİ sistemi ile idare edilir, yani trenlerin merkezden idaresi , telsiz telefon ve gsmr ile.
Nasıl işletiyoruz ; diyelimki ben B istasyonunda çalışıyorum, A istasyonda tren hazır, yola çıkmak üzere.
TMİ merkezindeki trafik kontrolörü A istasyonunu ve B istasyonunu arar , (tmi telefonuyla, telsizle , gsmr telefonla) konferans gibi düşünün.
Der ki , bilmem kaç numaralı treni A istasyonundan B istasyonuna sevk ediniz der , A istasyonu da bilmem kaç numaralı treni B istasyonuna sevkedeceğim der, B istasyonu ise bilmem kaç numaralı tren B istasyonuna gelecektir der.
Sonra hareket bildirisi yaparlar, şu tren şu saatte gitti diye. özetle böyle gidiyor normal hatlarda trenler.
Buluşmaları ve öne geçmeleri istasyon personeli yapar.Burda kaza olduğunda ise , tren bir sonraki istasyona gelmeyeceği için öndeki istasyon tren gönderemeyecektir..
-----
Aklıma bişey gelmedi pek , soru soran olursa takip edicem cevaplarım ..
MustyKTE tarafından 16/Tem/14 05:13 tarihinde düzenlenmiştir
Ayrıca www.demiryolcu.com sitesini de ben yürütmekteyim. İnceleyebilirsiniz.. Haberler vardır.
Bu yazıdan sora tren bileti için bana pm atmayın rezervasyon vs :D ben o işe bakmıyorum, tcdd nin sitesinde sistem yenilendi daha kullanılır oldu satış ve rezervasyon sistemi mevcut. kullanabilirsiniz.
Ayrıca tren yolculuğu güzeldir, rahattır , eskisi gibi değildir.
hele de uzun yolculukta yataklı vagonda arkadaşlarla seyahat etmek mükemmeldir.
Okuduğunuz için tişikkirler :) -
up görmeyen görsün
-
Özellikle yük trenleri (mesela 1000 ton yükle) tam gaz gidiyorsun 100km /h üstü dengesizin biri raya çıkmış treni iplemiyor freni sonuna kadar kullandın. En kötü ihtimal kaç metrede durabiliyor? Eğimi felan görmezden gelirsek.
-
O gün yozgat yerköyden yenice ordanda mersine geldim yalnız yolda 2 defa başka trenin geçmesini bekledik eskiden de böyle oluyordu bu işin dakkasını mesafesini niye tsm ayarlamazlar yada ayarlamak istiyorlarda bir türlü tutmuyormu. Belemedik çok güzeldi trenle gidin.
-
imlegend bunu yazdı
Özellikle yük trenleri (mesela 1000 ton yükle) tam gaz gidiyorsun 100km /h üstü dengesizin biri raya çıkmış treni iplemiyor freni sonuna kadar kullandın. En kötü ihtimal kaç metrede durabiliyor? Eğimi felan görmezden gelirsek.
100 le gidiyosa tehey tehey :D en az 500 - 700 metre .
seri fren atarsa belki biraz düşer. -
HeYeT bunu yazdı
O gün yozgat yerköyden yenice ordanda mersine geldim yalnız yolda 2 defa başka trenin geçmesini bekledik eskiden de böyle oluyordu bu işin dakkasını mesafesini niye tsm ayarlamazlar yada ayarlamak istiyorlarda bir türlü tutmuyormu. Belemedik çok güzeldi trenle gidin.
dostum ulukışlada neden bekledin , personel değişecekti.
diğerinde de buluşma öyle denk gelmiştir.
mecburen yani. yapcek bişe yok :)
genelde yolcu trenleri buluşma bekletilmez, ama karşıdan da yolcu treni geliyorsa en az kayıp sağlanacak şekilde biri bekletilir. -
MustyKTE bunu yazdıimlegend bunu yazdı
Özellikle yük trenleri (mesela 1000 ton yükle) tam gaz gidiyorsun 100km /h üstü dengesizin biri raya çıkmış treni iplemiyor freni sonuna kadar kullandın. En kötü ihtimal kaç metrede durabiliyor? Eğimi felan görmezden gelirsek.
100 le gidiyosa tehey tehey :D en az 500 - 700 metre .
seri fren atarsa belki biraz düşer.Çok ciddi bir mesafe hocam. Adam trenin altında kaldı. Metro tramvay frenleri çok sağlam bütün tekerlekleri kilitliyor. Bunda niye böyle sağlam fren yok. Gerek mi olmuyor? 250-300 metreyi o yükle normal karşılarım ama dediğin rakamlar çok yüksek geldi.
-
imlegend bunu yazdıMustyKTE bunu yazdıimlegend bunu yazdı
Özellikle yük trenleri (mesela 1000 ton yükle) tam gaz gidiyorsun 100km /h üstü dengesizin biri raya çıkmış treni iplemiyor freni sonuna kadar kullandın. En kötü ihtimal kaç metrede durabiliyor? Eğimi felan görmezden gelirsek.
100 le gidiyosa tehey tehey :D en az 500 - 700 metre .
seri fren atarsa belki biraz düşer.Çok ciddi bir mesafe hocam. Adam trenin altında kaldı. Metro tramvay frenleri çok sağlam bütün tekerlekleri kilitliyor. Bunda niye böyle sağlam fren yok. Gerek mi olmuyor? 250-300 metreyi o yükle normal karşılarım ama dediğin rakamlar çok yüksek geldi.
tramvay ile yük treninin ağırlığını karşılaştıramayız hocam.
dediğim gibi tüm tekerler fren yapar evet , ama o baskı durmasını engelliyor.
sürtünmesiz bir yolda , tonlarca yükün ittirdiğini düşünelim. -
imlegend bunu yazdıMustyKTE bunu yazdıimlegend bunu yazdı
Özellikle yük trenleri (mesela 1000 ton yükle) tam gaz gidiyorsun 100km /h üstü dengesizin biri raya çıkmış treni iplemiyor freni sonuna kadar kullandın. En kötü ihtimal kaç metrede durabiliyor? Eğimi felan görmezden gelirsek.
100 le gidiyosa tehey tehey :D en az 500 - 700 metre .
seri fren atarsa belki biraz düşer.Çok ciddi bir mesafe hocam. Adam trenin altında kaldı. Metro tramvay frenleri çok sağlam bütün tekerlekleri kilitliyor. Bunda niye böyle sağlam fren yok. Gerek mi olmuyor? 250-300 metreyi o yükle normal karşılarım ama dediğin rakamlar çok yüksek geldi.