folder Tahribat.com Forumları
linefolder İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
linefolder Tüketici Hakem Heyeti Hakkında Bilgi Sahibi Olan



Tüketici Hakem Heyeti Hakkında Bilgi Sahibi Olan

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Schwarz
    Schwarz's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2012
    Erkek

    Selam arkadaşlar,

    Bundan 5 ay kadar önce vatan bilgisayar adlı firmadan kasa topladım.

    Aldığım günden beri display port üzerinden sürekli no signal hatası almaktaydım.

    4-5 kez pc resetlemem sonucu pc kendine geliyor  ama bu seferde 1920x1080 olan çözünürlüğüm , 1024x768 düşüyordu.

    Bu çözünürlüğü değiştirmeye kalktığım zaman bu çözünürlük listede gözükmüyordu.Aygıt yöneticisinden ekran kartına baktığım zaman sorun gözükmüyordu.Bazen 1920x1080 oluyor o zamanda ekranda pit pit pit sesler gelip görüntü titriyordu.

    Bu hata genellikle oyunlardan veya performans isteyen şeylerden sonra oluyordu (çoklu vmware vs )

    Driver güncellemesi , bios güncellemesi , kullandığım işletim sistemi değiştirmesine kadar gittim fakat sonuç aynıydı.

    Farklı monitör üzerinde denedim aynı sorun , farklı kablo ile denedim yine aynı sorunu bir türlü çözemedik.

    ve dün alınan bir karar ile pc içerisinde ssd hariç sıvı soğutmasından , işlemci , monitör , ram , anakart , kadar garantiye yollama kararı aldım.20 gün bekleyeceğim söylendi.

    Bu süre içerisinde ben bunları şikayet etmek istiyorum ama nereye edeceğimi bilmiyorum.

    Bu işlerle alakalı hakem heyetinin ilgilendiğini fakat ücret sınırı olduğunu  öğrendim. 4 bin 570 Türk Lirası ile 6 bin 860 deniliyor.Benim kasa bundan biraz daha fazla bu durumda ne yapmam gerekiyor?

    Bulunduğum ilçenin hakem heyetini arıyorum dünden beri bilgi almak için ama ulaşamadım burada bilgini arkadaşlar varsa bilgilendirirse sevinirim.

     

     

    Schwarz tarafından 03/Ağu/18 16:16 tarihinde düzenlenmiştir

    Ignorance is bliss.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Liquid
    Liquid's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek

    sorunun buna benzer bir şşey mi?

    https://www.youtube.com/watch?v=0HD7j-sq2xc

    ayrıca belli bir miktardan sonrasına tüketici mahkemesi bakar. 

    Vatan bilgisayara başvurdun mu? Sana destek sağlamadılar mı? Muhtemelen sorunun ekran kartı ile alakalı. Ekran kartının teknik desteğini sağlayan distribütör firma ile görüştün mü?

    Tüm yapılacakları denediysen o zaman tüketici mahkemesine başvur. Onlar bilirkişiye bilgisayarı verirler. Arıza tespit olunur. Ya iade çıkar ya da tamir ettirirler diye tahmin ediyorum ama mahkemeye gidene kadar yapılacakları tamamlaman lazım.


    İmzalamazsam ne olcak?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Schwarz
    Schwarz's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2012
    Erkek
    Liquid bunu yazdı

    sorunun buna benzer bir şşey mi?

    https://www.youtube.com/watch?v=0HD7j-sq2xc

    ayrıca belli bir miktardan sonrasına tüketici mahkemesi bakar. 

    Vatan bilgisayara başvurdun mu? Sana destek sağlamadılar mı? Muhtemelen sorunun ekran kartı ile alakalı. Ekran kartının teknik desteğini sağlayan distribütör firma ile görüştün mü?

    Tüm yapılacakları denediysen o zaman tüketici mahkemesine başvur. Onlar bilirkişiye bilgisayarı verirler. Arıza tespit olunur. Ya iade çıkar ya da tamir ettirirler diye tahmin ediyorum ama mahkemeye gidene kadar yapılacakları tamamlaman lazım.

    Sorun buna benzemiyor , yani ne zaman vereceği bile belirsiz atıyorum pc açıyorsun ama bi işlem falan yapmıyorsun pc uyku moduna geçiyor herhangi bir tuşa basıp pc açtığım zaman çözünürlük 1024x768 oluyor , bazen çok kez reset atmak sorunu çözüyor bazen pc komple fişlerinden çekip açarak çözüyorum , daha önceleri oluyordu pek önemsemedim ama son zamanlarda hergün onlarca kez vermeye başlayınca canım sıkıldı.Vatan bilgisayara başvurdum bana dedikleri şey sende pc uyku moduna alma , bi kaç test yaptılar kablo falan değiştiler oldu gel test et dediler gittim 30 - 40 dk csgo oynadım yine aynısı verdi onlarda şaşırdı.Bizim teknik servis ekibimiz yok biz en iyisi garantiye yollayalım dediler bende kabul ettim dün yola çıktı.


    Ignorance is bliss.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Liquid
    Liquid's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek

    Tamam gerekeni yapmışlar . Servis bakacak. Muhtemelen ekran kartın değişecek. Şu an sadece beklemen gerekiyor. Başka yapacağın bir şey yok.


    İmzalamazsam ne olcak?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Schwarz
    Schwarz's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2012
    Erkek
    Liquid bunu yazdı

    Tamam gerekeni yapmışlar . Servis bakacak. Muhtemelen ekran kartın değişecek. Şu an sadece beklemen gerekiyor. Başka yapacağın bir şey yok.

    peki hocam incelediler ve sorun bulamadılar parçalar bana geldi ve aynı hatayı vermeye devam etti sonrasında ne yapacağım?


    Ignorance is bliss.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kaptanankara
    kaptanankara's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Haziran/2018
    Erkek
    Schwarz bunu yazdı
    Liquid bunu yazdı

    Tamam gerekeni yapmışlar . Servis bakacak. Muhtemelen ekran kartın değişecek. Şu an sadece beklemen gerekiyor. Başka yapacağın bir şey yok.

    peki hocam incelediler ve sorun bulamadılar parçalar bana geldi ve aynı hatayı vermeye devam etti sonrasında ne yapacağım?

    Hocam öyle bir durumda tüketici olarak diğer seçimlik haklarını kullanmayı talep eden bir ihtarda bulunabilirsin. Kabul etmedikleri takdirde, bilgisayardaki arızanın bir bilgisayarcı tarafından tespit edildiğini  ve ihtar yaptığını gösterir iki ek ile tüketici hakem heyetine başvurman mümkün. 6860 TL'nin üzerinde ise bu başvuruyu İl Hakem Heyeti yerine Tüketici Mahkemesi'ne başvurman gerekecek.


    Avukat (Ceza ve Hukuk Davaları), Marka Vekili (Marka, Patent, Tasarım Tescili)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Schwarz
    Schwarz's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2012
    Erkek
    kaptanankara bunu yazdı
    Schwarz bunu yazdı
    Liquid bunu yazdı

    Tamam gerekeni yapmışlar . Servis bakacak. Muhtemelen ekran kartın değişecek. Şu an sadece beklemen gerekiyor. Başka yapacağın bir şey yok.

    peki hocam incelediler ve sorun bulamadılar parçalar bana geldi ve aynı hatayı vermeye devam etti sonrasında ne yapacağım?

    Hocam öyle bir durumda tüketici olarak diğer seçimlik haklarını kullanmayı talep eden bir ihtarda bulunabilirsin. Kabul etmedikleri takdirde, bilgisayardaki arızanın bir bilgisayarcı tarafından tespit edildiğini  ve ihtar yaptığını gösterir iki ek ile tüketici hakem heyetine başvurman mümkün. 6860 TL'nin üzerinde ise bu başvuruyu İl Hakem Heyeti yerine Tüketici Mahkemesi'ne başvurman gerekecek.

    hocam tek fatura var 8.5k  misal arızalı parçalarin değeri 3k civari yine mi mahkemeye başvurmam gerekli ? 


    Ignorance is bliss.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alicem
    alicem's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    doğrusu arızalı parça için hakem heyetine başvurman

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    dcpromo
    dcpromo's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2017
    Erkek

    Garanti dönüşüdeki cevapları bekle hocam. Çamura yatan olursa direk tüketici mahkemesine git. Burada güzel teknik bir de rapor oluştururuz veririz belgeleri bişi diyemezler eğwle eğwle hebele hübele der kalırlar.


    next next next install
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Selamlar. Hakem heyeti ile epey içli dışlı oldum bir dönem. Bir adet cep telefonu ve bir adet dizüstü iade ettim.

    Telefonu garanti kabul etmemişti ( ekranı çatlamış kullanıcı hatası falan fistan dediler ) hakem heyetiyle çatır çutur alıverdim.

    Dizüstü ise vatandan alınmaydı, 3 kere garantiye gönderdim ( webcam temassızlığı vardı. bağlantılarının kontrolü gerekiyordu. ) üçünde de format atıp geri yolladı ASUS sağolsun :)

    ( bu arada hiç bir asus ürünü tavsiye etmiyorum. garanti rezil olduğu gibi, mining yaptığım tüm asus ekran kartlarının fanları çok erken cortladı. farklı markalar 1 senedir çalışıyor sıkıntı yok. özellikle gigabyte aorus ve asuslar sıkıntılı. )

     

    Tüketici şikayetlerine 3 farklı merci bakıyor.

    İlçe hakem heyeti - il hakem heyeti - tüketici mahkemesi

    Bunlar birbirinden fatura tutarına göre ayrılıyorlar. Her iki ürünü de fiyat limitini aştığı için ilçe heyetine şikayet edemeyip il hakem heyetine şikayet etmek durumunda kaldım. Tüketici mahkemesiyle şikayet babında işim olmadı.

    Gittiğinde bir form veriyorlar. Tüm şikayetini anlatıyorsun. Kanıtlayacak belgelerini ekliyorsun. Eklediğini belli ediyorsun. ( Misalen arızayı anlatıp, garantiden geldiğinde sorun tespit edilemedi veya çözüldü vs. belirten kağıdın bir kopyasını ekleyeceksin. )

    Sonra ( tüketici kanununu incele biraz. ayıplı mal ve arızalı mal kategorilerini kurcala. "seçimlik hakları" diye geçen hakları incele. )

    3 adet seçimlik hakkın var:

    iade - cihazı verip tüm ücreti geri almak

    cihazı elinde tutup ayıp oranında iade/indirim - ayıbın tamir ücreti kadar falan bir iade. hiç bulaşma derim

    değişim - ürünün aynısı, muadili veya bir üstüyle (stok durumuna göre) değişim

    ücretsiz tamir - tamir

    böyle sayınca 4 gibi oldu ama 3 taneydi yahu :)

    Şikayet başvurunu yaparken bir tanesini muhakkak seçip o işlemin gerçekleşmek istediğini belirtiyorsun.

    Resmi bir dille yazıyorsun şikayetini.

    Sonra teslim edip, takip/işlem/dosya numarası artık adı her neyse onu alıp, hakem heyetinin bir sonraki toplantıda şikayetini incelemesini bekliyorsun.

    Sonra bilrikişi incelemesi talep ediyorlar. Genelde cep telefonundan ulaşıyor sana. Cihazı getir inceleyelim diye. Adamın yanına gidip gösteriyorsun. Biraz samimi davran, sistemden makinadan anladığını belli et, şunları şunları yaptım düzelmedi falan de. Benim bilirkişiler pek bilirkişi değillerdi. Hatta hiç değillerdi. ( Laptopta aşırı yavaşlık vardı mesela. Onu gösterirken şarjdan gösterdim. Baktım normalde yaşadığımdan daha yavaş çalışıyor alet. Sonradan uyandım. Prize takılı değilken işlemci %50 tasarruf modundaymış. Prize tak da öyle görelim demedi mesela :d )

    Sonra bilirkişi raporunu yazıyor. Bir dahaki heyet toplanmasında rapor da incelenip karar çıkıyor.

    Cihazı götürüp teslim etmeye kalkıyorsun.

    Vatan bilgisayar ( tam bir şerefsiz bunlar ) satışta kırmızı halılar sererken hakem heyetinde bile problem çıkarıyor.

    Ürünü geri alıp sonra iadeyi banka hesabına beklerken 24'te 1ini iade etmişlerdi. Sorduğumda satışı taksitli yapıldığı için iadesi taksitli olacak dendi :D

    Burada vatan bilgisayarı icraya veriyorsun. Ben kendim yapmak istemiştim bu işlemi. Hem o arada "yasal gecikme faizi" denilen, ne zamandan itibaren ve nasıl hesaplandığını bilmediğim bir fark da alınabiliyormuş rivayete göre.  Babamın tanıdık yaşlı bir avukatı vardı. Hallederiz dedi. Ne faiziymiş yau dedi. Bişeyler yaptı, kalan taksitleri tek seferde aldık. 

     

    Telefonda ise bimeks avukatı aracılığıyla hakem heyeti kararına itiraz etmişti. Telefon ekranı kendi kendine çatlamazmışmış, tüketici yalancıymış, kanunları yanlış yönlendirmeye kalkmış, falan filan bir sürü iftira atmıştı bana. Tüketici mahkemesindne kağıt geldi gel savun diye. Gittim. 5 sayfa iddianameye 10 sayfa savunma döşedim. Beni yalancılıkla itham ederken iftira atıldığını, iftiranın xx kanunun yy maddesinin falan filana göre suç olduğunu, "bilir kişi raporu"nun bimeks avukatı tarafından "yok sayıldığı"nı , benimle birlikte ona da iftira atıldığını falan....

    15 gün sonra bilirkişi incelemesi isteyen kağıt geldi. 2 gün sonra (tekrar inceletmeden) karşı tarafın itirazının yok sayıldığına dair kağıt geldi. Tekrar incelemeye gerek kalmadı :D

    Sen tüketici mahkemesine gidip bilgi alacaksın. Hakimleri falan bilmiyorum ama bunların yazı kalemleri mi bişeyleri var. Benim görüştüğüm çok burnu havada "çok yoğun" bi karıydı ( karıydı evet kadın falan değil bildiğin karıydı hal ve hareketleri )

    Bilgi aldıktan sonra dilekçeni yazıp belgelerle başvuracaksın. 

    Sonra da davanın görülmesini bekleyeceksin. Tabi bir avukatla da görüşebilirsin. Hatta tanıdık varsa yol göstersin sana.

    Ama şuan yapman gereken beklemek. Garantiden döndüğünde direk vatan bilgisayarda denemeye çalış. Toplama kasa gerçi nasıl olur bilmiyorum. Gönderdiğinden daha kötü durumda geri gelirse, hasarlı olur, bişey olur, başka problemi olur, kasanın içini de açıp bak, sonra yetkisiz müdahale derler kullanıcı yere düşürmüş falan derler ayık ol. Hemen imza atma teslim aldım diye. Acele etme yani.

    Sonra baktın sıkıntı çözülmüş, bil ki çok şanslısın :D

    Baktın ki çözülmemiş, işlemleri başlat....

    Hatta ürünün geri döndüğüne dair belgeyi al, sıkıntının çözülmemiş olup tekrar gönderildiğine dair belgeyi de al.

    Yalnız kanunu incele.

    Her zaman seçimlik hakları doğmuyor.

    Garanti süresi içerisinde, aynı arızadan 2 kere veya farklı arızalardan 3 kere garantiye gitmek durumunda kalan cihazlar falan gibi maddeler vardı. O kategorilere uyması gerekiyor öncelikle.

    "ayıplı mal" ise satın aldığından ilk 30 gün içerisinde sıkıntı yaşatan ürünler. 5 ay olmuş ayıplı mal kategorisine bakmayacaksın

     

    Benim kafa çorba, seninki de öyle olmamıştır inşallah.

    Canını sıkma, hakem heyeti, tüketici mahkemesi falan genellikle tüketiciden yana.

    Hallolur, bol şans :)


    ...said addicted.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    Schwarz bunu yazdı
    kaptanankara bunu yazdı
    Schwarz bunu yazdı
    Liquid bunu yazdı

    Tamam gerekeni yapmışlar . Servis bakacak. Muhtemelen ekran kartın değişecek. Şu an sadece beklemen gerekiyor. Başka yapacağın bir şey yok.

    peki hocam incelediler ve sorun bulamadılar parçalar bana geldi ve aynı hatayı vermeye devam etti sonrasında ne yapacağım?

    Hocam öyle bir durumda tüketici olarak diğer seçimlik haklarını kullanmayı talep eden bir ihtarda bulunabilirsin. Kabul etmedikleri takdirde, bilgisayardaki arızanın bir bilgisayarcı tarafından tespit edildiğini  ve ihtar yaptığını gösterir iki ek ile tüketici hakem heyetine başvurman mümkün. 6860 TL'nin üzerinde ise bu başvuruyu İl Hakem Heyeti yerine Tüketici Mahkemesi'ne başvurman gerekecek.

    hocam tek fatura var 8.5k  misal arızalı parçalarin değeri 3k civari yine mi mahkemeye başvurmam gerekli ? 

    Tek faturada arızalı parçaların ayrı ayrı fiyatı yazıyorsa direk o parça için başvurabiliyor olmalısın. Tek ürün olarak gözüküyorsa mahkeme, sadece arızalı parça içinse heyete gidebilirsin


    ...said addicted.
Toplam Hit: 1285 Toplam Mesaj: 16
vatanpcpişmanlıktır tüketicihakemheyeti vatanbilgisayar