Tüketici Hakları Konusunda Bilgisi Olanlar
-
blank_page
arkadaslar ben bir taraftar saati aldım yaklasık olarak 1 yıl oldu. bundan 2 ay önce kordonu koptu. taraftar saatlerini yapan mgm saat firması yedek parçalarını hiç bir yere göndermeyeyip sadece kendi değişimini yapıyormus. firmayla irtibata geçtim ellerinde o modelin beşiktas için olanı olmadığını söyleyip lacivert yani fenerbahçe için olanını takmayı önerdiler ve siyah kordonun tekrar üretilmeyeğini söylediler. ben bir yerden duydum böyle markalı firmalar için yedek parça temin edemiyorsa ücreti kadar yeni bir saat verme zorunlulukarı varmıs diye. böyle birsey doğru mu yada ne yapabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim
-
Ürünü tamir edemiyorlarsa,
aynısının yenisi ile değiştirilmesi, bir üst model ile değiştirilmesi hasar oranında fiyat indirimi yada ürün fiyat iadesi senin seçimlilik hakkındır...
Bulunduğun ilcedeki kaymakamlığa git, tüketici haklarından ayrıntılı bilgiyi al en kötü ihtimal 6.5 liralık damga pulu alırsın, mahkemeye verirsin...
-
rene hocam söylemiş gerekeni
uygulama olarak ilk önce şirkete bu haklarını hatırlat çünkü hakkını bilen müşteriyi pek sevmiyolar ve herkes bilmediği için ezmeye hakkını yemeye çalışanlar çok oluyor
ama haklarını vurgularsan gerekirse biraz sertleşerek ısrarcı olursan yola geliyorlar
(tecrübelerim böyle gösteriyor)
olmazsa önce tüketici hakem heyetine sonra da tüketici mahkemelerine başvurman gerekecek
il ve ilçelerde kaymakamlıkta valilikte bulabilirsin hakem heyetini
-
4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunu oku, orda hak ve yükümlülüklerin olacak.
ayrıca; saatin faturası falan vardır umarım, ispat açısından lazım olacak.
dava da açmıyorsun. ilçe kaymakamlığında tüketici sorunsalı hakem heyeti başkanığına gidiyorsun dilekçe ile eklerini veriyorsun onlar karar veriyorlar, ordaki karar olumsz çıkarsa sonradan mahkemeye gitme hakkın var.