folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Uçak Kanatları Hakkında



Uçak Kanatları Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek

    Arkadaşlar,ben hava alanında çalışıyorum yıllardır izliyorum bu uçakları fakat halen aklım almış degil içi boş olan bu kanat denilen müthiş buluşun bu kadar G ye,gövdenin ağırlığına, motorun itme kuvvetine vs vs nasıl dayanıyor,şimdiye kadar ki izlenimlerim ve araştırmalarıma göre uçuş sırasında kanadı kırılarak düşen bir yolcu uçağı kazasına denk gelmedim.

    Kanat yapıları üzerinde elinde video veya bilgi tecrübesi olan arkadaşlar paylaşabilirlermi.

    Bilmeyenimizde  vardır sanırım bazı uçaklarda kanatlar 2 parçadan oluşmakta,bu baglantılar nasıl yapılıyorda bu kadar saglam olabiliyor ?

    Bu konuda merakı olan arkadaşlarım bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşabilirse çok sevinirim.

    http://f1203.hizliresim.com/v/g/3jfhr.jpg

     


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    ortada lonjoron adı verilen gövdenin tam içinden geçen esas çıta var,

    lonjoronlar gövde ortasında birbirlerine birden fazla mil ile kenetleniyorlar...

    Her ucağın kanatlarının dayanacağı bir maksimum g miktarı var, daha üzerinde kırılabilir, ki laboratuvar testlerinde kırılana kadar ne kadar g kuvvetine dayandığının testleri yapılıyor.

    Genellikle kanatların dayanabildiği g kuvvetine insanoğlu dayanamadığından dolayı, kanatları kıracak kadar akrobatik hareket yapamıyoruz malesef :)

    Yoksa akrobasi sıranda kanat kırılabiliyor teorik olarak :)

     

    Evet müthiş bir buluş ama tam olarak buluş dememek lazım, kuşların kanatları incelenerek sadece demirden ve tahtadan olanları yapılmış :)

    Wright kardeşler uzun süre kuş kanatları ile ilgili araştırma yapmışlar ilk kanadı gerçekleştirmeden önce, ki diğer kanat ve ucuşla uğraşanlarda aynı şekilde kuşları incelemişler.

    Olay aslında çok basit, kanadın altı düz üstü damla şeklinde ki buna yarım damla profili deniyor, kanadın altında geçen hava birim zamanda kanadın üstünden geçen havadan daha az yol altığı için, kanadın üstündeki hava göreceli olarak daha hızlı oluyor. Hız arttıkça basınç azalır prensibinden dolayı belli birhızın üstüne çıokıldığında kanadın altında üstüne doğru olan kaldırma kuvveti uçağı havada taşıyabilecek miktara çıkıyor.

     

    DOlayısıyla her ucağın minimum ucacağı bir perdövites hızı dediğimiz hız var, perdövites hızından aşağı düştüğün anda kanatlardaki kaldırıcılık ucağın toplam ağırlığını kaldıramaz hale geldiği için uçak taş olup düşüyor :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Twitter
    Twitter's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2007
    Erkek

    Hocam uçakların kullandığı kanatlarda genelde perçin veya çok farklı sıkı geçme gibi birleştirme elemanları kullanılıyor tahminimce 

    birde şu su damlası olayı var alçak basınç-yüksek basınç falan rüzgar akıp gidiyor :) elbet kırılırda bi sınırı vardır

    Bunun yanında elbette en büyük dayanıklılığı,torka dayanabilmeyi sağlayan uçak gövde ve kanatlarında

    kullanılan kompozit malzemelerdir. Benim bilgim bu kadar. 

     

    @edit büdüt : tam da reneye sor diyecektim :) rene hocam cevaplamış . hızır gibi yetişti 

     


    Part Time Engineer, Full Time Dreamer ..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    uçak kabin bakım okumak istiyordum kısmet olmadı

    http://www.uzmantv.com/ucak-kanatlari-hangi-parcalardan-olusur


    Minimalist Değilim Tembelim
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    yamulmuyorsam normal uçuşlarda 7 metreye kadar esneyebiliyor leylek gibi mübarek.kanat koptuğunada şahit oldum pilotun mallığından olabilir normalde uçağın bir risk alma kapasıtesi var hava koşullarına göre muhtemelen ya ona dikkat etmemiştir ya da esnetmiştir kafasına göre. Bu arada geleceğin uçaklarında böyle kanatlar olmayacak bildiğimiz deltakanatlar olacak manevra sorununu çözdükleri zaman

    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    2-3 maddelerine bakarsan motorlardan kaynaklı kuvvet ile rüzgardan kaynaklı kuvvetin birine zıt olduğunu görürsün yani bunlar birbirini götürür

    4-1 maddelerde baktığında onların aşağı doğru kuvvetine karşılık havanın kanatları yukarı iterken uyguladığı kuvvet bir birine zıt yönlü

    5 maddede ise g kuvveti (aslında bu farklı bişey bildiğin merkez kaç kuvveti(aslında böyle bir kuvvete yokta neyse) fizikten anlamayan adama kuvveti anlatırken işte birader 1 g bildiğin yerdeki ağırlığın kadar kuvvet 2g yerdekinin 2 katı felan gibisinden g onu temsil ediyor aslında)

     gene burada merkez kaç kuvveti ile havanın kanatların etrafındaki kuvvetleri birrine zıt yönlü

     

    buradaki tek sıkıntı ani hızlanma ve ani yavaşlamada olur

    sabit hızla giderse uçak hava havada uçmuş ha yerde durmuş bir farkı yok  


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek

    Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar,

    renegadealien; ortada lonjoron adı verilen gövdenin tam içinden geçen esas çıta var,

    demişsin,bu çıta tek parça degil demi,bizim uçak bakımda gördügüm kanatlar,kalın vidalar ile gövdedeki bölüme vidalanıyordu ?

    Yolcu uçaklarındaki tek bir parçamı ?

     


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    Bu nedir arkadaş ya :D

    http://www.dailymotion.com/video/x6lcgp_antonov-an-225-mriya_news 

    Uçtuğunu görmesem uçabileceğine inanmazdım.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ccaglayan
    Ccaglayan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2011
    Erkek

    IRET bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bu nedir arkadaş ya :D

    http://www.dailymotion.com/video/x6lcgp_antonov-an-225-mriya_news 

    Uçtuğunu görmesem uçabileceğine inanmazdım.


    -----------------------------

    dünyanın en büyük kargo uçağı o dünyada 1 tane var ve o uzay mekiğini taşımak için yapılmış daha sonra atıl bir halde bi köşeye atılmış daha sonra bir hava kargo şirketi alarak bu uçağı devasal nakliyatlarda kiralıyor tabi uçuk rakamlara ;)

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mad Scientist
    AMpul
    AMpul's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    uçak kanatlarının ağırlığı önemli değil çünkü zaten kanat boyunca alttan hava basıncı farkı dolayısıyla bir kuvvet uygulanıyor, ve bu kuvvet kanatları kaldırmakla yetmeyip uçağı da kaldırıyor, yani ağırlı burada mevzu deil.

    Sağlamlığa gelince, aşırı esnek birkere, kuşların kanat çırpması gibi metrelerce yukarı aşağı esnediği halde deforme olmaz. Ayrıca çok sağlam bir iskelet ve kaplaması var.


    What I cannot create, I do not understand. — Richard Feynman
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek

    Yolcu uçaklarının imalatı ile ilgili belgesel falan varmı arkadaşlar ?


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
Toplam Hit: 6373 Toplam Mesaj: 23