Ucaklar Nasil Ucar?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek

    Öyle anladımki bende yanlış bilenlerdenmişim, teşekkürler.


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    emrah20
    emrah20's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2017
    Erkek
    SkynetX bunu yazdı

    Bilim çok süper bir şey. Keşke ben de böyle insalığa faydalı bir şeyler yapabilsem.

    Adamlarda IQ 10000000


    Hepsi de birer aptal çocuk olarak doğmuştu. Oku, çalış, sen de öğren.

    Kendisini Hacker sanan zibidilerden değilim.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek
    emrah20 bunu yazdı
    SkynetX bunu yazdı

    Bilim çok süper bir şey. Keşke ben de böyle insalığa faydalı bir şeyler yapabilsem.

    Adamlarda IQ 10000000


    Hepsi de birer aptal çocuk olarak doğmuştu. Oku, çalış, sen de öğren.

    Açıkcası hocam bazı insanlar sırf dünyayı değiştirmek için doğmuş gibiler.  Böyle adamlarda çalışmaktan ziyade çok farklı şeyler var ama çözemedim.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek
    AMpul bunu yazdı

    Aciyi ucagin kanadi degil flap denilen kanadin arkasindaki kisim ayarlar (en azindan modern ucaklarda).

    Kalkista ve iniste bu flaplar en yuksek acida oluyor, cunku ucakta kaldirmayi belirleyen en onemli iki unsur ucagin hizi ve flap larin acisi. Kalkis durumunda ucak hem flap larin acisini hem hizi arttirir. Inis sirasinda hizi yavaslatip flaplarin acisini arttirir boylece daha dengeli inis mumkun olur.

    su video kalkista, ucusta ve iniste flap larin pozisyonunu gosteriyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Rtl5WUA5ATE

    Bahsettigin ucakta kanat ya da flap acilarinin degistirilemedigine ve-veya aci olmadigina dair bir belge gosterirsen ona gore devam edebiliriz tartismaya.

    edit: iniste flap acisi kalkistan daha fazla gorunuyor.

    Flaplar uçakların hızını arttırmaz bilakis yavaşlatır.

    İniş ve kalkışta kullanılır,düşük hızlarda havada tutunmayı arttırdığı için flaplar ağır yük taşıyan uçaklarda olmazsa olmazdır.Flap olmadan ağır tonajlı bir uçağı piste indirmeniz neredeyse imkansızdır.

    Büyük bir yolcu uçağını indirmeniz için ortalama hızınız 260 km/s olması lazım ki piste teker koyduğunda kanatların rüzgarı altına yastık yapması lazım,flap olmazsa uçak bu hızda stall duruma düşer havada süzülemez.


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek

    Bazen bizim bakım hangarına giriyorum,seviyorum uçakları incelemeyi çünkü,sadece şunu söyleyebilirim o kanadın iç yapısını görseniz bir daha uçağa binmezsiniz :)


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mad Scientist
    AMpul
    AMpul's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    @DjBlueMaN, hocam sanirim yanlis okudun, oncelikle aciklama icin tesekkurler.

     Kalkis durumunda ucak hem flap larin acisini hem hizi arttirir. Inis sirasinda hizi yavaslatip flaplarin acisini arttirir boylece daha dengeli inis mumkun olur.

    Hem flaplarin acisinin hem de ucagin hizinin arttirildigini soyluyorum. Flaplarin acisi ve ucagin hizi ile ilgili bir bagintidan bahsetmedim. Ucagin hizini en basta motorlar belirler, flaplarin havayi yonlendirmesi sonucu olusan kuvvetin bir bileskesi yukari (lift) diger bileskesi geriye dogrudur. Bu da senin soyledigin gibi flaplarin ucagin yavaslamasina neden oldugu anlamina gelir. 

    Motorlar geriye dogru olan (drag) kuvvet bileskesini telafi ederken yukari dogru olan kuvvet bileskesi ucagin havalanmasini saglar.


    What I cannot create, I do not understand. — Richard Feynman
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek
    AMpul bunu yazdı

    @DjBlueMaN, hocam sanirim yanlis okudun, oncelikle aciklama icin tesekkurler.

     Kalkis durumunda ucak hem flap larin acisini hem hizi arttirir. Inis sirasinda hizi yavaslatip flaplarin acisini arttirir boylece daha dengeli inis mumkun olur.

    Hem flaplarin acisinin hem de ucagin hizinin arttirildigini soyluyorum. Flaplarin acisi ve ucagin hizi ile ilgili bir bagintidan bahsetmedim. Ucagin hizini en basta motorlar belirler, flaplarin havayi yonlendirmesi sonucu olusan kuvvetin bir bileskesi yukari (lift) diger bileskesi geriye dogrudur. Bu da senin soyledigin gibi flaplarin ucagin yavaslamasina neden oldugu anlamina gelir. 

    Motorlar geriye dogru olan (drag) kuvvet bileskesini telafi ederken yukari dogru olan kuvvet bileskesi ucagin havalanmasini saglar.

    Pardon hocam hızlı okuyunca yanlış anlamışım.

    Yazdıkların tamamiyle doğru.


    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DjBlueMaN
    DjBlueMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mart/2003
    Erkek

    2) Ucaklar nasil tepetaklak ucuyor

    Eger kanat seklinden dolayi ucsaydi ucaklar, ters dondukleri anda hizla yere dusmeleri gerekirdi, ancak biliyoruz ki ucaklar gayet ters ucabilmektedir.

     

    Uçaklar ters uçabilirler,yıllar önce kanıtlanmış birşey,özellikle bu konu yolcu uçakları üzerine çok tartışıldı.

    Yeteri kadar hızı sağladıktan sonra ve gerekli Elevator açısını yakaladıktan sonra uçaklar terste uçabilir.

    Fakat elevatör ayarını 0 da tutup da uçağın ters uçmasını beklemek imkansız.Elevatör ayarını ön kanatların rüzgara karşı bir cephe oluşturacak konuma getirdiğinizde ters uçmanız mümkün.

    Kanat yapısından dolayı 0 konumda tuttuğunuz zaman uçak kendini aşağıya doğru salmaya başlayacaktır.Çift kanatlı uçaklarda kanatların düz olmasına rağmen uçabilmesinin sebebi alt kanatların rüzgara karşı cephe yapmasından kaynaklıdır.Yere tam olarak paralel değilde hafif ön tarafı yukarı kalkmış şekildedir.

    DjBlueMaN tarafından 10/Kas/17 22:47 tarihinde düzenlenmiştir

    Haşa Zulmetmez Kullarına Hüdası, Her Kulun Çektiği, Kendi İşinin Cezası!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kurtismail
    Kurtismail's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2017
    Erkek

    @Ampul çok faydalı bi konu attin  ortaya peki drone nasıl havada asili kalabiliyor.peki ya ufolarin uçma prensibi nasıl oluyor


    Işık Savaşçısı...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mad Scientist
    AMpul
    AMpul's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek
    DjBlueMaN bunu yazdı

    Çift kanatlı uçaklarda kanatların düz olmasına rağmen uçabilmesinin sebebi alt kanatların rüzgara karşı cephe yapmasından kaynaklıdır.Yere tam olarak paralel değilde hafif ön tarafı yukarı kalkmış şekildedir.

    Hocam sadece alt kanadin acili oldugunu bilmiyordum, ust kanadin bir gorevi var mi, yoksa sadece dayaniklilik vb amaclarla mi var?


    What I cannot create, I do not understand. — Richard Feynman
Toplam Hit: 10191 Toplam Mesaj: 55
ucak ucmak ucak nasil ucar gerizekali tubitak