Vitesli Motor Kullanmak Zor Mudur ?
-
Hali hazırda Otomobil ehliyetim var. Motor alma niyetim var şu sıralar. Sınavı geçebilmek için vitesli motor şartmış. Araba kullanan adam sürebilir mi sizce ? Mantıkları basit mi ?
-
Araba sürebilen bir insan için tek fark eden şey, denge olacaktır hocam.
Onun dışında pek fark eden bir şey yok.
Bir de vites sayısı olacaktır. Genelde 3 vites oluyor motorlar..
Bunun gibi ufak şeyler.
-
Mustafa arkadaşlar yanlış bilgi vermiş motorlar da 5 vites Oluyor
Motor kullanmak özellikle vitesli motor kullanmak otomobil kullanmaktan zordur ama öğrenirsin sıkıntı değil
Debriyaj mantığı aynı sadece elde vitesler atakta ama mantık aynı tabi
Kullandığın motora görede değişir
Ilk etapta vitessiz motorlarla denge olayını çöz alıştırma yap sonra vitesli motor kullanmaya başla tavsiyem budur sana
-
Denge sorun degil zira Motoda oturunca Ayağım yere değiyor :) motor 4 vites bu arada.
-
Ben kullanıyorum 5 vites hocam
-
Bende hayabusa vardi 6 vitesti.
Istanbulda kullanamadigim için sattim.
Bisiklet kullanmasini biliyorsan motorda dengeyi saglayabilirsin.
3 vitesli motorlar cz ve mz serilerinde oluyor (eski)
-
kurs + ehliyet tahmini ne kadar tutar Serdar hocam ?
-
maxi scooterlara da bir bak istersen. Sıkışık trafikte sürekli; vites değiştirme, debriyaj sıkma, ayak freni yapma derdin olmadan (hem uzun süreli trafikte kalacaksan yorulursun) sadece gaz-fren anlayışıyla rahat rahat takılırsın.
-
Vergisi kart ücreti kursu ıvır zıvır 800 -900 ü bulur
-
öncelikle kolaydır şöyledir böyledir sağa dönerken götünü sola kaydır demek yerine işin mantığını anlatayım ona göre kolaylığını çözersin.
vitesli motorların genel standardı şöyledir.
1: vitesli motorların sağ taraftaki kontrol elemanları motoru durdurmak için tasarlanmıştır.
a: herzaman sağ eldeki fren pedalı ön frendir. sağ ayak ise herzaman arka frendir.
b: çalıştırma butonu, lamba yakma gibi düğmeler ise yine sağ frenin yanındadır.
2: motorun sol tarafındaki kontrol elemanları ise motoru ilerletmek için tasarlanmış ve yerleştirilmiştir.
a: sol elde debriyaj elciği sol ayakta ise vites pedalı vardır.
b: sinyal ve korna butonları ise sol debriyaj elciğinin yanındadır.
bu şekilde tasarlanmış bir vitesli motoru kullanan kişinin yolda ,rampada , inişte ,yavaşlama ve özellikle rapmpada kalkışlarda en az hatayla devam etmesine olanak sağlar.
yine standartlara göre bütün motorların tekere güç aktarma aksamları (kayış, zincir,şaft vb.)sol taraftadır.
aracı durdurma aksamları ise sağ taraftadır. (disk , kampana , sıkıştırmalı tambur vb.)
geriye kalanlar ise kişinin denge kurarak hislerine ve insan oğlunda bulunan denge ,hız tahmini ,yavaşlama hesaplama tahimini gibi içgüdüleri kullanarak kusursuz bir sürüş yapmaya çalışmasına bağlıdır.
tekerleri dönen herhangi 2 tekerli bir araç ile öküz gibi viraja dalarsan fiziğe aykırı hareket etmiş olursun ve asfaltta lahmacun gibi yayılırsın.
ama aracın ağırılığına göre gücüne ve dengesine göre tatlı tatlı kendini alıştırırsan sende herkes gibi motor kullanırsın.
bol şanslar.
-
UTHO bunu yazdı
Bende hayabusa vardi 6 vitesti.
Istanbulda kullanamadigim için sattim.
Bisiklet kullanmasini biliyorsan motorda dengeyi saglayabilirsin.
3 vitesli motorlar cz ve mz serilerinde oluyor (eski)
Vayyy yavrum benim hayabusası da varmış :) biz Swordfish le Honda cıyız gardaş :)