WAN[?]
-
Yakınlarda bir "gereklilik" durumundan dolayı,
Uzun mesafe kablo çektik.
Cat5e - Cat6 kullandık.
Cat5e nin uzun mesafede daha fazla verim verdiğini öğrendim.
Ayrıca RJ45 i çakmanın da çok sinir bozucu bir iş olduğunu öğrendim.
Ama merakım şu,
WAN kurarken bu kadar veri nasıl taşınıyor ?
Kablolama derdi nasıl çözülüyor ?
CAT6 150 metre mesafeden %50 lere yakın veri kaybediyor.
Cat5e ise 150 metre de %20 - 30 arası veri kaybına sebep oluyor.
Bu verileri 1KM ye taşımak için,
Modem benzeri 8p-3p dönüştürücüleri mi kullanılıyor?
Yoksa başka bir olayı var mı ?
Ya da "signal kuvvetlendirici" vs gibi bir cihaz mı var ortalıkta ?
Her 100 metre de PatchPanel kuruyor olamazlar...
Zaten kurmak da veri kaybının önüne geçemez.
Ee nasıl yapıyor bu amcalar bu koca binalardaki kablo işini ?
Ne ile taşıyorlar verileri ?
Dev gibi Elektrik hatlarında taşımıyorlar heralde ?
Nasıl oluyor nasıl gidiyor ?
Ayrıca panellerde (Switch lerin bulundugu kısım)
100 lerce veri kablosu girip,
Sonra tek veri kablosu çıkıyor...
Bu kadar veri tek kabloyla nasıl taşınıyor ?
O kablo nasıl oluyor da o gerilimi kaldırabiliyor ?
Nasıl ?
-
hoca aslında yasal olarak bınalar arası kablo cekılemez neyse bu baska bır konu wan dediğin olay turktelekomun hatlarıyla olur sen buda hatın özelliğine göre değişken bir olaydır kaldıki adsl ile wan yapabılırsın
edit: Anlatılanlara göre sen LAN Kurmussun
-
Abi evet.
Bende onu dıyorum...
Biz boktan bir LAN ı kuruncaya kadar akla karayı seçtik.
WAN ı nasıl kuruyorlar diyorum ? -
fiber optik kablo bu yüzden üretildi :|
LAN'da aralara repeater falan atabilirsin sinyali güçlendirmek için :| warsa para cisco cihazlar olsun mümkünse :P
veya mevcut hatlar üzerinden bağlantının özel olmasını istiyosanız Vpn yapacan en masrafsızı da bu :)
-
evet VPN en ucuz hali...
leased line diye bi arastir WANlar genelde (para varsa:P) oyle yapiliyor da... bi fiyat cikiyor, agzin ucuklar :) superonlineda staj yapmisligim var RJ45 cakmaktanda nefret ediyorum! :)
-
Musket abi ben sana network işi yapıyorum dedigimde abi çok kolay diyordun :) Abi şimdi sizin olay CAN yani Campus Area Network denilen olaya girer.Bina dışı kablolamada normal kablolar yerine yani UTS yada Koaksionel kablo yerine fiber optik yada benim favorim olan dark fiber kullanılır.Bunun haricinde senaryoya göre kısa veya orta menzilli wireless sistemler kurulabilirler tabii burdaki wireless normal antenlerden farklı olarak yogunlaştırılmış bir şekilde bir noktaya veri yollarlar.Kızıl ötesi gibi düşünebilirsin.Tabii fiber ve benzerleri için izin almak gerekiyor.Eger izin alamazsanız ben mevcut turktelekom hattında da veriyi taşıyabilir yada normal kablolama teknikleriylede çözebilirim ama daha pahalıya gelir ;)
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------
Musket abi ben sana network işi yapıyorum dedigimde abi çok kolay diyordun :) Abi şimdi sizin olay CAN yani Campus Area Network denilen olaya girer.Bina dışı kablolamada normal kablolar yerine yani UTS yada Koaksionel kablo yerine fiber optik yada benim favorim olan dark fiber kullanılır.Bunun haricinde senaryoya göre kısa veya orta menzilli wireless sistemler kurulabilirler tabii burdaki wireless normal antenlerden farklı olarak yogunlaştırılmış bir şekilde bir noktaya veri yollarlar.Kızıl ötesi gibi düşünebilirsin.Tabii fiber ve benzerleri için izin almak gerekiyor.Eger izin alamazsanız ben mevcut turktelekom hattında da veriyi taşıyabilir yada normal kablolama teknikleriylede çözebilirim ama daha pahalıya gelir ;)
-----------------------------Abi network işi hala çok zor değil,
Sadece biraz tecrübe lazım :P
Tamam ya, pes ettim.
Harbi zor işmiş : )))
Bu repeater lar ne kadara mal olur ?
Böyle 5$ - 10$ falan tarzı olanları var mı ?
Bir de, şunu merak edıyorum, ben birinin network kablosuna ek yapsam,
Ona gelen bilgileri çalabilir miyim ?
Yoksa gerilim yok mu olur ?
Bir de T-100 kullandın mı hiç hayatında abi,
Çok kral cihaz : )
En son öyle çözdük,
Telefon kablosu (3P) çılgınlar gibi mesafelere taşıyabiliyor :)))
Not: İleri düzey bir güvenlik sistemi kurduk,
Adamlar ya da internet bağlantısı için değil yani.
Kendi cihazlarımızla network kurabilmek için bu kadar kablo kullandık.
Wireless söz konusu bile değil...
Bkz: Açıldığında Dünyanın En lüx oteli olacak yer.
Bkz: Mardan Istanbul&Istanbul.
-
Abi yaptıgın network işine göre degişir benim gibi mainframe yada desing işi yapıyorsan kafanı duvarlara taşlara vurursun.
UTS kablolamada sorun mesafa degildir gürültüye olan dayanıksızlıktır.Full-dublex kullansan bile gürültü yüzünden trafigin o kadar yogunlaşırki bu iç iletişimini bile etkileyebilir.Yani hubda bir repaterdır ama çarpışma yaratmaktan başka bir boka yaramaz.Kabloya yama yaparak degilde başka bir yöntemle tahmini olarak içinden gecen 1 ve 0 ları ayıklıyabiliryorsun mümkündür.Cisco ve Nortel cihazlarıyla çalıştım ama başka sistemlere çok bakmadım.Başka soru hacım :)
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------Abi yaptıgın network işine göre degişir benim gibi mainframe yada desing işi yapıyorsan kafanı duvarlara taşlara vurursun.
UTS kablolamada sorun mesafa degildir gürültüye olan dayanıksızlıktır.Full-dublex kullansan bile gürültü yüzünden trafigin o kadar yogunlaşırki bu iç iletişimini bile etkileyebilir.Yani hubda bir repaterdır ama çarpışma yaratmaktan başka bir boka yaramaz.Kabloya yama yaparak degilde başka bir yöntemle tahmini olarak içinden gecen 1 ve 0 ları ayıklıyabiliryorsun mümkündür.Cisco ve Nortel cihazlarıyla çalıştım ama başka sistemlere çok bakmadım.Başka soru hacım :)
-----------------------------HUB işini geçeceksin zaten
HUB salakça bir alet.
Switch ler 10$ lere düşmüşken HUB mu kullanılır Allah aşkına :|
Repeater - Fiyat
Al sana soru : P
Ayrıca ben araya 5$ lik 5 tane Switch atsam data yı %10 loss ile,
200 metre taşıyabilir miyim ?
-
Hub Switch Bridge bunların hepsi repaterdır abi tabii bunlardan sadece Switch kullanılıyor.Taşırsın ama $5 switch ne kadar taşır orası tarıştma konusu gürültüden etkilenir.Dışarda durucagından ortam yüzünden bozulabilir.200 metre arada hiç birşey olmadanda taşırsın sorun o degilki.Benim planı görmem eldeki bütçeyi bilmem lazım yardım edebilmem için.Kablo döşeme yetkimiz varmı.Ne kadar veri taşınıcak?Lagımdan kablolama yapabilirmiyiz.
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------
Hub Switch Bridge bunların hepsi repaterdır abi tabii bunlardan sadece Switch kullanılıyor.Taşırsın ama $5 switch ne kadar taşır orası tarıştma konusu gürültüden etkilenir.Dışarda durucagından ortam yüzünden bozulabilir.200 metre arada hiç birşey olmadanda taşırsın sorun o degilki.Benim planı görmem eldeki bütçeyi bilmem lazım yardım edebilmem için.Kablo döşeme yetkimiz varmı.Ne kadar veri taşınıcak?Lagımdan kablolama yapabilirmiyiz.
-----------------------------Sorunu hallettik zaten, ama
İnşaat alanı kılıklı bir yer kablolama sahası
Tabla lardan geçiyor kablolarımız.
Gürültü olayı ciddi bir sorun.
Bütçe, sınırsız aslında,
Ama "Kablolama dahil" şeklinde sözleşme yaptığımız için,
Max para = Min Bütçe
Durumsalı var : |
