folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Yarış Arabaları Neden Dizel Değil?



Yarış Arabaları Neden Dizel Değil?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erick
    erick's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2009
    Erkek
    THT2005 bunu yazdı

     

    dizel motorda sıkıştırılmış havanın içerisine yakıt puskurtuluyor .. böylelikle yanma olayından sonra ortaya yüksek tork çıkıyor , yani Buda çekiş gücü demek ( turbo ) etken bir gorev görüyor .. Çıkan gazı tekrardan silindirlere gonderebiliyor fakat cok yüksek sıcaklığa ulaşmasından dolayı intecool kullanılıyor yani tam istenilen seviyeye getiriliyor .

    benzinde ise durum farklı . Hava yakıt karışımı buji vasıtası ile ateşlenerek patlama gerçekleşiyor patlamanın gücü ile yüksek miktarda devir kazanılıyor ve ani hızlanma sağlanabiliyor . Suan ki teknolojide dizel -ile benzinli araçlar hemen hemen aynı düzeye yaklaşmış durumda .  Tek fark 

    diselde yüksek basınç sağlamak icin pompa , yakıtı atomize bir sekilde göndermek icin enjektor , daha fazla gü. İcin turbo 

    benzinde ise ( yakıt gönderme rayı ) kelebek kutusu o kadar .

     

    o zaman dizel motorlu bi araç bozulursa masrafı daha çok olabilme ihtimali var sanırım:D pompa,enjektör,turbo.. Benzinli de sadece kelebek kutusu.


    Bir var,Bir yok..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CAgAtAy
    CAgAtAy's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2008
    Erkek
    whopper bunu yazdı
    CAgAtAy bunu yazdı

    f1 araçları km de 4000 $ lık benzin harcar.

    Eger yakit bildigimiz benzinse yanlis bilgi.

    `Formula 1 araçları, 4 lt yakıt ile yaklaşık 7 km yol alır. Tek bir yarış boyunca, testler ve yarışla birlikte, bir takım ortalama olarak 200,000 lt yakıt kullanır.`

    Discovery chanel dan edinilen bilgidir.

    Ayrıca f1 araçlar minimum 2 kere maximum 5 kere kullanılırmış

    +

    Ferrari sadece 1 kere kullanırmış


    Lider doğru işleri yapar; Yönetici işleri doğru yapar;
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    P = md * n / 9550 Formül bu kadar açık ve net. Kısaca aynı motordan daha fazla moment elde etmek için deviri düşürürsünüz. Deviri arttırdığınızda ise tork düşer. Vites kutusu tam bu zamanda araya giriyor. Başka şekilde: Eğer aynı güçte düşük devirde yüksek tork üretiyorsak hızı arttırabiliriz. Tabi motoru büyütmek kaydıyla (krank mili kısa olacak, piston kolları uzun olacak...).

     

    Sadece yakıtın tutuşma sıcaklığı parametre değil, alevlenme süresi vs. bir sürü etmen var. Havadaki O2 oranı, tampon gaz miktarı, hava sıcaklığı, hava akış hızı...

     

    Şu da bir gerçek ki dizel motorların verimi benzinli motorların veriminden daha yüksek. Kısaca 1 lt motorin ile 1 lt benzin kıyaslamaya koyulsa motorin döver. Çünkü ısı sığası daha fazla.

    YeniHarman tarafından 19/Tem/13 02:20 tarihinde düzenlenmiştir

    Olaylara karışmayın!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trooper
    trooper's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    hız, tork, devir, güç bu kavramları öğrenmelisin. ayrıca yanma zamanı, egzoz zamanı, püskürtme,kirlenme faktörü, basınç,enjeksiyon,turbo... gibi kavramlarıda bilmende fayda var

    saygılar...

    trooper tarafından 19/Tem/13 02:24 tarihinde düzenlenmiştir

    ZzZzZzZ...!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek
    erick bunu yazdı
    THT2005 bunu yazdı

     

    dizel motorda sıkıştırılmış havanın içerisine yakıt puskurtuluyor .. böylelikle yanma olayından sonra ortaya yüksek tork çıkıyor , yani Buda çekiş gücü demek ( turbo ) etken bir gorev görüyor .. Çıkan gazı tekrardan silindirlere gonderebiliyor fakat cok yüksek sıcaklığa ulaşmasından dolayı intecool kullanılıyor yani tam istenilen seviyeye getiriliyor .

    benzinde ise durum farklı . Hava yakıt karışımı buji vasıtası ile ateşlenerek patlama gerçekleşiyor patlamanın gücü ile yüksek miktarda devir kazanılıyor ve ani hızlanma sağlanabiliyor . Suan ki teknolojide dizel -ile benzinli araçlar hemen hemen aynı düzeye yaklaşmış durumda .  Tek fark 

    diselde yüksek basınç sağlamak icin pompa , yakıtı atomize bir sekilde göndermek icin enjektor , daha fazla gü. İcin turbo 

    benzinde ise ( yakıt gönderme rayı ) kelebek kutusu o kadar .

     

    o zaman dizel motorlu bi araç bozulursa masrafı daha çok olabilme ihtimali var sanırım:D pompa,enjektör,turbo.. Benzinli de sadece kelebek kutusu.


    aynen öyle hocam masraf dahada yüksek oluyor o saydıkların ile bitmiyorki..mesala  EGR Valfi - Ortalama 1000 TL  --  DPF ( Dizel partikül ) Temizleme ortalama 250-400 TL  yenisi 4500-5000 TL arasında olmaktadır. Bu parçalar yurt dışında üretilmektedir. EGR denilen parça Elektromekanik bir parça olup Egzos gazı resirkülasyonu sağlamaktadır. ( EGR valfleri ) Artık yavas yavas Ticari araçlardan kaldırılmaya çalısılmaktadır. Binek araçlarda ise DPF vazgeçilmezdir. Ama pahalıdır.

    Mantık: Önemli olan Çevreyi korumak. Maliyet kullanıcıya girmiş no problem :)


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    128Kbps
    128Kbps's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2013
    Erkek

    Dizel motor güçlüdür

    Benzinli motor Performanslıdır.

    yani dizel araç önce kalkar gider ama benzinli araç sonradan gelir ve onu geçer.

    F1 de güç isteyen kim? Önemli olan yüksek performans değil midir?

    Uçak yakıtı kullanmakta nerden çıktı. Shell sürekli reklamını yapıyor Formula 1 yakıtından bahsediyor. V-Power mı ne onu üretiyorlar. 


    https://t.me/pump_upp
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iQsuz
    iQsuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2008
    Erkek
    128Kbps bunu yazdı

    Dizel motor güçlüdür

    Benzinli motor Performanslıdır.

    yani dizel araç önce kalkar gider ama benzinli araç sonradan gelir ve onu geçer.

    F1 de güç isteyen kim? Önemli olan yüksek performans değil midir?

    Uçak yakıtı kullanmakta nerden çıktı. Shell sürekli reklamını yapıyor Formula 1 yakıtından bahsediyor. V-Power mı ne onu üretiyorlar. 

    tam tersi olucak hocam

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Erkek
    iQsuz bunu yazdı
    128Kbps bunu yazdı

    Dizel motor güçlüdür

    Benzinli motor Performanslıdır.

    yani dizel araç önce kalkar gider ama benzinli araç sonradan gelir ve onu geçer.

    F1 de güç isteyen kim? Önemli olan yüksek performans değil midir?

    Uçak yakıtı kullanmakta nerden çıktı. Shell sürekli reklamını yapıyor Formula 1 yakıtından bahsediyor. V-Power mı ne onu üretiyorlar. 

    tam tersi olucak hocam

    Tam tersi diye bir durum da olmaz bana göre hocam. Benzin her türlü s*ker. (= Ha, aracın arkasına pulluk takarsın, tarlayı sürersin ona bir şey diyemem tabi ki o zaman dizel önde olur. (=


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala taş arar.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih54
    Fatih54's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Ağustos/2012
    Erkek

    O değilde arabalar ne den bu kadar pahalı? fabrika üretiyor ve seri üretim var ancak en kötü arabalar bile çok pahalı neden böyle?

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sanalcaptan
    Sanalcaptan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2010
    Erkek
    Fatih54 bunu yazdı

    O değilde arabalar ne den bu kadar pahalı? fabrika üretiyor ve seri üretim var ancak en kötü arabalar bile çok pahalı neden böyle?

    Araba Türkiyede pahalı :) Bi araba kadarda devlete vergi veriyorsun ondan

Toplam Hit: 5116 Toplam Mesaj: 33