folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Yaşadığım Bir Sıkıntıdan Dolayı Fikirlerinizi Bekliyorum.



Yaşadığım Bir Sıkıntıdan Dolayı Fikirlerinizi Bekliyorum.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pillibebek
    pillibebek's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    Arkadasları merhaba

    Bundan yaklasık 9 ay önce Çorumda Bosch bayinden 4 parca eşya aldım.4 Temmuzda evlenecegimden dolayı eşyaları bu tarihlerde göndermesini istedim.Yani eşyları alır almaz göndermesini istemedim.Koyacak yerim yoktu.Adamdan eşyaları şimdi istedim ç.makinası buzdolabı ve fırın geldi ancak bulaşık makinem davlumbaz ve setüstü gelmedi.Diğerlerini fabrika sipariş almıyo diyerekten göndermiyor.

    Bosch cağrı merkezini aradım ama onlarda sallıyo o zaman almanız gerekiyodu.Şuandada nezaman gönderilecegi belli olmaz diyo.Sinirim sabrım altüst olmuş durumda.Bu kargaşanın içerisinde birde bunlarla ugrasıyorum.Kaldı şurda 10 gün.Bu konuda bana fikir verebilecek varmidir arkadaslarım.

    Ne yapabilirim,nasıl bunları getirtebilirim. 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    egalix
    egalix's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Ocak/2004
    Erkek
    sikayetvar.com'ada yazarsan iyi olur. odedigine dair ve 4 temmuzda alacagina dair belge varsa alirsin e$yalarini seve seve..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    abdullahozcan
    abdullahozcan's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Haziran/2007
    Erkek
    şikayetim com yaz ama oradada işleri bozdu firmadan şikayetlare kapatma karşılığı faydalanıyor bunuda maile yazarsan işin çabuklaşır şikayetim com da şikayet eden siteler var bilgin olsun boch istanbul ara yoksa almanyaya mail at işin hemen görülür almanya merkeze ben mail attım benim fırının lambası garanti dışı diye değiştirmemişlerdi mail den sonra en az beni 10 kere aradılar gelip değiştirdiler bunun sonuda bayi iptalliği bile var biraz sıkıştır çabuk tırsarlar bilgin olsun
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pillibebek
    pillibebek's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek
    Abdullah teşekkürler arkadasım Maili almanca olarakmı yazalım yoksa türkçe göndersem Tr operatörü varmıdır.Almancam yok.Gercekten cok acil.Ne yapılması gerekiyorsa nasıl aksiyon alırlarsa alsınlar.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tolgasen
    tolgasen's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2009
    Erkek

    ara bas küfürü

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pillibebek
    pillibebek's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek
    Küfürle olmuyo işte.Harbi nasıl çözeriz bu durumu
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pillibebek
    pillibebek's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek
    up!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaSevYaTerkEt
    YaSevYaTerkEt's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    Sorunun Cevabı;

    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI
    Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
    Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
    Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
    *Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
    *Tüketici Mahkemelerine,
    başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
    HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
    Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
    81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
    Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.
    NEREYE BAŞVURULMALI?
    Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
    Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
    Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
    Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
    Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.
    BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
    Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
    Yazılı dilekçenizde,
    • Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
    • Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
    • Ne kadar para ödediğinizi,
    • Sorunun ne olduğunu,
    • Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
    • Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
    BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ
    Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
    Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
    GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
    Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
    Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
    Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cevik
    cevik's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2005
    Erkek

    Bir Alman firmasinin bu sekilde davranmasi beni sasirtti aslinda,

    tek tavsiye Alman yetkililere mail atman daha öncede bir kullanici bunu belirtmis, göreceksin ki problemi cözecekler,

    Almanca bilmedigini yazmissin üc bes satirlik bir maili tercümesi cok pahali degil, tercüman yardimi ile sorununu iletmelisin,

    Bu arada mutluluklar...

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hojucuk
    hojucuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mayıs/2003
    Erkek

    corum subesi ile ugrasma, bosch turkiye bas bayiisini , distributoru arayip temelinden hallet isi.

    nofrost buzdolaplarinda edremit bayiisi kolpa yapmisti yukardan isi 1 gunde bitirdiler. 

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pillibebek
    pillibebek's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek
    hojucuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    corum subesi ile ugrasma, bosch turkiye bas bayiisini , distributoru arayip temelinden hallet isi.

    nofrost buzdolaplarinda edremit bayiisi kolpa yapmisti yukardan isi 1 gunde bitirdiler. 


    -----------------------------
    Aradım hojucuk ama beklemeniz gerekiyor diyorlar.Bu arada aranızda almanca bilen varsa yardımcı olabilirmi acaba.ufak bir yazı gönderelim
Toplam Hit: 1291 Toplam Mesaj: 17