Yine Bir Turknet Problemi
-
Arkadaşlar daha doğrusu problem TurkNet de mi modem de mi anlayamadım. Dün online işlem merkezinden arıza kaydı açmıştım düzeltmezseniz artık bırakacağım iptal edeceğim hizmetimi diye. 50mibt hız alıyordum (güya) ama dün ölçtüğümde 4.5mb filan çıktı deliye döndüm.
Neyse bugün aradılar dediler ki hattınız 100mbit e kadar destekliyor ve biz size 100mbit veriyoruz modeminizde sorun var. Dedim neden o zaman düşük alıyorum modeminiz dağıtmıyor dediler. Modem değerlerini buraya koysam anlayan bi arkadaş bakabilir mi sorun nedir ? nasıl çözeriz? Çünkü adamların dediğine de ikna oldum modemde de görüyorum 100mibt geldiğini Downstream bölümünden.
============================================================================ VDSL Training Status: Showtime Mode: VDSL2 Annex B VDSL Profile: Profile 17a Traffic Type: PTM Mode Link Uptime: 0 day: 0 hour: 8 minutes ============================================================================ VDSL Port Details Upstream Downstream Line Rate: 5.149 Mbps 101.299 Mbps Actual Net Data Rate: 5.119 Mbps 101.153 Mbps Trellis Coding: ON ON SNR Margin: 28.6 dB 6.4 dB Actual Delay: 0 ms 0 ms Transmit Power: 9.3 dBm 14.4 dBm Receive Power: -5.4 dBm 1.8 dBm Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols Total Attenuation: 14.7 dB 12.5 dB Attainable Net Data Rate: 36.803 Mbps 101.608 Mbps ============================================================================ VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3 Line Attenuation(dB): 4.6 15.4 21.0 N/A 10.6 20.0 29.9 Signal Attenuation(dB): 4.6 15.0 20.4 N/A 10.6 20.0 29.9 SNR Margin(dB): 29.0 28.7 28.6 N/A 6.4 6.4 6.6 Transmit Power(dBm):- 4.4 5.8 6.5 N/A 12.3 7.8 7.0 ============================================================================
-
hat değerlerinde bir sorun yok gibi görünüyor. bence farklı bir modem alıp deneyin
-
VDSL Port Details Upstream Downstream Line Rate: 5.149 Mbps 101.299 Mbps Actual Net Data Rate: 5.119 Mbps 101.153 Mbps
hattına ne geliyorsa onu aliyorsun. hat degerleri normal. wifi ile kullanıyorsan wifi kanalini degistirmeyi dene.
yine cozum yok ise bir yerden gecici modem bulup sorunun modemde olup olmadigini anla. bence direk sak diye modem alma. -
-
Hocam eski turknet çalışanıyım. 8 yıldır turknet kullanıyorum ve çok nadir problem yaşadım. Yaşadığım zamanlarda da aradım sorunum çözüldü. Her firma için geçerlidir, ararım ama 1 günde ama 5 ayda, sorunum bir şekilde çözülür.
Sadece sana özel değil, her yaşanan sorunda buraya konu açılmasını anlamsız buluyorum. Arayıp görüşün, olmadı bayi ile olmadı genel müdürlükle görüşün, genel müdüre mail atın vs.
Zilyon tane konu açarak neyi çözümleyeceksiniz anlayamıyorum.
-
EmiRReiS bunu yazdı
Hocam eski turknet çalışanıyım. 8 yıldır turknet kullanıyorum ve çok nadir problem yaşadım. Yaşadığım zamanlarda da aradım sorunum çözüldü. Her firma için geçerlidir, ararım ama 1 günde ama 5 ayda, sorunum bir şekilde çözülür.
Sadece sana özel değil, her yaşanan sorunda buraya konu açılmasını anlamsız buluyorum. Arayıp görüşün, olmadı bayi ile olmadı genel müdürlükle görüşün, genel müdüre mail atın vs.
Zilyon tane konu açarak neyi çözümleyeceksiniz anlayamıyorum.
aradığım kişi sensin o zaman ReiS :))) hocam farkındaysan konuda sorun turknet te mi anlayamadım modemde gelen değeri görüyorum ama şu hızı alıyorum diye bi ibare kullandım. Yani direk türkneti suçlamadım. Bu yüzden beni yanlış anladığını düşünerek seni tekrar konuyu okumaya davet ediyorum :)
Şimdi hocam bi öneri sunar mısın bana bu hızı nasıl çözeceğim ? Arkadaşların dediği gibi farklı bir modem deneyip birde öyle bakacam. Bunun dışında ne yapabilirim ? Dediğin gibi önce müşteri hizmetleri ile görüştüm zaten. Ben 50 mbit sanıyordum 100mbit miş onlardan öğrendim :)))
-
Hat değerlerin çok iyi hocam, olayın turknet ile alakası yok gibi duruyor.
-
EmiRReiS bunu yazdı
Hocam eski turknet çalışanıyım. 8 yıldır turknet kullanıyorum ve çok nadir problem yaşadım. Yaşadığım zamanlarda da aradım sorunum çözüldü. Her firma için geçerlidir, ararım ama 1 günde ama 5 ayda, sorunum bir şekilde çözülür.
Sadece sana özel değil, her yaşanan sorunda buraya konu açılmasını anlamsız buluyorum. Arayıp görüşün, olmadı bayi ile olmadı genel müdürlükle görüşün, genel müdüre mail atın vs.
Zilyon tane konu açarak neyi çözümleyeceksiniz anlayamıyorum.
1 yıldır aboneyim bende şimdiye kadar geçen haftalarda 1.5 gün internetim gitti bir daha gitmedi
ama oradaki adam söylemişti aralıkta altyapı düzenlemesi yapılacak 1-2 gün gidebilir haberiniz olsun diye
35 mbit hız veriyoruz bodruma aralık -ocak gibi 100mbit açıyoruz bodruma demişti ben gayet memnunum
-
sezginari bunu yazdıEmiRReiS bunu yazdı
Hocam eski turknet çalışanıyım. 8 yıldır turknet kullanıyorum ve çok nadir problem yaşadım. Yaşadığım zamanlarda da aradım sorunum çözüldü. Her firma için geçerlidir, ararım ama 1 günde ama 5 ayda, sorunum bir şekilde çözülür.
Sadece sana özel değil, her yaşanan sorunda buraya konu açılmasını anlamsız buluyorum. Arayıp görüşün, olmadı bayi ile olmadı genel müdürlükle görüşün, genel müdüre mail atın vs.
Zilyon tane konu açarak neyi çözümleyeceksiniz anlayamıyorum.
aradığım kişi sensin o zaman ReiS :))) hocam farkındaysan konuda sorun turknet te mi anlayamadım modemde gelen değeri görüyorum ama şu hızı alıyorum diye bi ibare kullandım. Yani direk türkneti suçlamadım. Bu yüzden beni yanlış anladığını düşünerek seni tekrar konuyu okumaya davet ediyorum :)
Şimdi hocam bi öneri sunar mısın bana bu hızı nasıl çözeceğim ? Arkadaşların dediği gibi farklı bir modem deneyip birde öyle bakacam. Bunun dışında ne yapabilirim ? Dediğin gibi önce müşteri hizmetleri ile görüştüm zaten. Ben 50 mbit sanıyordum 100mbit miş onlardan öğrendim :)))
Dostum Selamlar
Ben haklısınız yada değilsinizdir demiyorum, sadece gına geldi turknet konularından direk onlarla görüşmeniz daha iyi diye düşünüyorum.
Soruna gelecek olursak, ya hat yada modem sorunudur. Ama modem arayüzündeki değerler 100 mb i aldığını gösteriyor. Ama tabi bu değeri görüyor olman modemde %100 sorun olduğunu göstermez. Yine hatta sorun da olabilir.
Bazı modemler 16 + üstü hızlarda saçmalayabiliyor. En temizi bu hızı alabilen birisinin modemini ödünç alıp deniyor olmandır.
Şuan için yapabileceğin en temiz ve basit seçenek bu gözüküyor.
Sorunun yine çözülmezse, şirket sahibinin mail adreside var, sıkıntı yok : )
-
Konu dışı olacak ama referansımla üye olabilirsiniz :/ hem siz hem ben bir ay ücretsiz internet kullanırız
-
VDSL2 Annex B kısmını A olarak değiştir modemi aç kapa.