folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Ziraat Muhendisi Arkadaslar Sulu Tarim Nasil Yapilir?



Ziraat Muhendisi Arkadaslar Sulu Tarim Nasil Yapilir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Konuyu nereye acacagimk bilemedigimde dedim bilimsel biseydir zaar buraya actim mod arkadas konunun yerini uygun gormesse silmek yerine dogru yere tasirsa sevinirim.

     

    Konu baslikdanda anlasildigi uzere kapali alanda tamamen gunes isigindan uzak suni yasam alani olusturmak istiyorum. Bu bolgede sebze ekimi domates hiyar vs gibi genel sebzeler yetistirmek istiyorum isitma sogutmada sorun yok ancak yapay aydinlatmanin verimi nedir sulu tarimda acikcasi pek bilgim yok bilgili arkadaslar bu isin dikkat edilmesi gereken noktalari yazarsa sevinirim.

     

    Yesil yaprakli bitkileri canlandirmak icin nasil bi isik kullanmaliyiz led gercekten is goruyormu yoksa metal halide lambalarmi kullanmak gerekir?

     

    Ortalama sicaklik kac derece olmali icerde hava silkulasyoni gerekirmi? (Yapay ruzgar vs.)

     

    Urun verimi toprakli tarimdaki kadar yogunmudur yoksa daha kotu veya dahami iyidir? 

     

    Kokler sulu tarimda hicbirsekilde topraga ihtiyac duymuyormu yoksa illaki torf vs gibi toprakmi gerekir.

     

    Bilgili arkadaslar bu konuda yardimci olursa cok sevinirim cevaplar icin simdiden tesekkurler


    delimiyim ben?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nick6
    0x656e
    0x656e's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2012
    Erkek

    Sulu tarım değilde topraksız tarım demek istemiş olmayasın hocam ? :/ çünkü topraktada sulu tarım yapılıyor.Veya sera mı demek istedin acaba 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek
    0x656e bunu yazdı

    Sulu tarım değilde topraksız tarım demek istemiş olmayasın hocam ? :/ çünkü topraktada sulu tarım yapılıyor.Veya sera mı demek istedin acaba 

    Topraksiz tarim aynen yanlis yazmis olabilirim duzelttigin icin tesekkurler


    delimiyim ben?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    Sanırım RETRET bu işlerle ugraşıyordu. Bir sor bakalım.


    arbeit macht frei
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Homo

    İsrailli amcalar bu işi çok güzel yapıyor keza Japon amcalar da. İsrail çölünde adamlar resmen devrim yaratmışlar ve bu yöntem ile kendi mahsüllerini kendileri üretir vaziyete gelmişler.

    İsrailliler için bakınız Greenhouse.


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala taş arar.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    @Caliber hocam oha , adamın demek istediğinin tam tersini söylemişsin. israilin iyi yaptıgı ve türkiyeye sattıgı şey damla sulama sistemi aslında çalışma prensibi olarak delinmş hortum gibi düşünsekte türkiyedeki bir çok tarım üreticisine sözde nefret ettiğimiz israil satıyor bunu ve neredeyse her yer kullanıyor.

     

    arkadaşın dediği sulu tarım ise bu değil , sulu tarımın 2 yöntemi olur karık açarak topraklı tarım sistemi yada bitkilerin sadece suyun içinde oldugu sulu tarım sistemi.

    bildiğiniz gibi bitkiler kökleri ve yaprakları yardımı ile besin alırlar buyüzden kök toprağa hem tutunmak için hemde besin almak için yerleşir. sulu tarımda ise pamuk veya suni malzemeler ile su içerisinde olan bitkiye yine suyun içine katılarak bitki besin malzemeleri verilir fakat bu söylediğimiz yani bitkinin suyun içerisinde büyüdüğü sistem çok maliyetli ve bakımı zordur neden ?

    bütün gübreyi ilaci vb. suya karıştırmak zorundasın ve tamamen sıvı gübre kullanacaksın malesefki hepsini bulman imkansız veya çok pahalı olacaktır.

    bakınız sulu tarım vs su içerisinde tarım. 

    15_milyon_hektarlik_alan_sulu_.jpg (574×300)

    https://img4.picload.org/image/rrrlagao/15_milyon_hektarlik_alan_sulu_.jpg

     

    130809d1268846093-kokler.jpg (591×471)

    https://picload.org/image/rrrlagad/130809d1268846093-kokler.jpg

    sen tam olarak nerede nasıl bir ortamda ne yetiştirmek istiyorsun onu söyle çözüm bulalım.

    (organik tarım teknikeri panxer)

     

    + olarak tüm sorularının cebında yine basit bir soru yatıyor ne yetiştireceksin ? 

    bonus : okulu bitirmeden önce stajımı ziraat mühendisleri ile birlikte ege üniversitesi ziraat fakültesine yaptım ve ne gördüm biliyormusunuz ? mühendisler teknikerlerden daha az şey biliyor ve çoğu eline toprak değmemiş insanlar , okulun sınıflarından çıkmadan mezun oluyorlar ondan sonra tarım ülkesinde saman ithal ediyoruz. sövmek istemiyorum hepsi demiyorum ama çoğu beş para etmez bilgisiz insanlar olarak okuldan mezun oluyorlar ancak tüm suç onların değil eğitim sisteminin.  tarım alanı olmayan okullara bile mühendislik fakültesi yapıyorlar sonra ordan millet mezun oluyor. 

    ben 2 sene tarım yaparak mezun oldum %50 finallerim uygulama sınavı idi , adamlar çapa görmeden mezun oldu. sora tohumu sulama sistemini niye israildn alıoz niye eski domatesler kavunlar yok amına koyim.

     

    PanxeR tarafından 04/Tem/16 02:18 tarihinde düzenlenmiştir

    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Homo

    @PanxeR hocam yapma yav öyle mi yaptık? Haha! :D Ben topraksız tarım anladım nedense ve yanlış bilgi verdik desene. :) Bi' de bi proje için araştırmıştım bu greenhouse'larda şu fotoğraftaki gibi zıkkımlar da oluyor. Asgari toprak kullanılarak yine asgari su ile üretim yapmak. Bunun için tabi tohumlarla da oynuyorlar.


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala taş arar.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    telekom
    telekom's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2005
    Erkek
    ayhun bunu yazdi
     tamamen gunes isigindan uzak 
     yapay aydinlatma

    Yesil yaprakli bitkileri canlandirmak 

     led

    metal halide lambalarmi 

    Ortalama sicaklik kac derece olmali icerde hava silkulasyoni gerekirmi? (Yapay ruzgar vs.)

    Yesil yaprakli cok guzel seyler var.


    vatandaşa kafam girsin!..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xursi
    xursi's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2005
    Erkek

    Yapay ışıklandırmada maliyeti biraz fazla ama etkili ışaklar bulunuyor hangisini kulancağın yetiştireceğin bitkiye göre değşir. Bu lambaların Lüx değerleri vardır.

    (http://www.bahcesel.net/forumsel/sera-klimasi-kitabi-profdratila-gunay/19746-yapay-isiklandirmada-kullanilan-lambalar-ve-ozellikleri/)

    Sıcaklık,nem ve hava sürkülasyonuda aynı şekilde bitkiye göre değişmekte. hava sürkülasyonu olmazsa nem aşırı artacağından funguslar(mantarlar) bitkiye zarar verecektir. Tabi mantar yetiştireceksen o ayrı bir durum :D sıcaklık değerlerini de kullancağın yönteeme göre yine maliyetli olacak ama ayarlayabilirsin. Tabi kuracağın alan ne kadar büyük olacağı ile bağlantılı olarak elektirik sobası bile koyabilirsin. Nem yetersiz ise nem için makine alman lazım vs vs ... 

    Daha uzar gider.

    Edit: 

    Örnek : http://www.milliyet.com.tr/yeraltinda-kenevir-yetistirdiler/gundem/gundemdetay/01.08.2011/1421568/default.htm   :D :D :D

    xursi tarafından 04/Tem/16 13:15 tarihinde düzenlenmiştir

    Yanıyorum söndürenin *mk!! İpimle kuşağım, ....... ......!
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nick6
    0x656e
    0x656e's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2012
    Erkek

    @PanxeR hayatında kaç m or km damlama kullandın :D cidden merak ediyorum o yüzden sordum.


    damlamalar türkiyede üretiliyor çoğu Türk firması.İsrail'in en iyi yaptığı şey ise tohum olayı adamların tohumları cidden genetik dehalarının bir göstergesi.

    :D 

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ziraatci
    Ziraatci's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2011
    Erkek

    Hocam karmasa olmasın sulu yarın toprakda olur fakat sadece suyla yetiştiricilik de yapılır fakat bu maliyetlidir ve besin degerleri solüsyonları çok iyi bilen biri yapmalı bunların oranları önemlidir bi elementi az verdinmi herşey gider. Sen bana detaylı bi pm at yardımcı olmaya çalışayım 


    Tengri Türkü korusun
Toplam Hit: 2074 Toplam Mesaj: 14
sulu tarim kapali mekanda bitki yetistirme