folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder @ İşareti Ne Anlama Geliyor?



@ İşareti Ne Anlama Geliyor?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ozzzz
    Ozzzz's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2009
    Erkek

    Hemen her gün e-posta yazarken veya e-posta adresimizi birilerine verirken bu işareti kullanıyoruz. Peki ama @ işaretinin gerçek anlamını ve nereden geldiğini biliyor musunuz?

    Bu işaret 473 yıl önce, günümüzde ki anlamı ve kullanımından çok farklı bir amaca hizmet ediyordu.

    İŞTE @ İŞARETİNİN TARİHİ...

     @ işaretinin bilinen ilk kullanımına 4 Mayıs 1536 yılına Francesco Lapi adlı Floransalı bir tüccarın yazdığı bir mektupta rastlandı. Lapi yazdığı mektubunda İspanya'daki şarap fiyatlarından bahsederken @ işaretini kullanmıştı. O zamanlarda, bir fıçının 13'te birine karşılık gelen, ticari bir ölçü biri olarak kullanılan @, daha sonra daktilolara da girdi. Zaman için kullanımı değişen işaret bir süre sonra belli bir ürünün birim fiyatını belirtmek için kullanılmaya başlandı. Yani insanlar artık "tanesi 5 liradan 10 ürün" gibi bir tanım kullanmak yerine "10 ürün @ 5 lira" demeye başladılar.

    PEKİ E-POSTALARA KADAR NASIL GELDİ ?

    1971 yılında Ray Tomlinson ise bu işaretin, e-posta sunucularındaki kullanıcıları tanımlamak için uygun olduğuna karar verdi. O tarihten itibarense @ artık bugünkü şekilde e-postalardaki kullanım şeklinde kavuşmuş oldu.

     


    Ben bu insanları anlamıyorum.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yalnizturk
    yalnizturk's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2008
    Erkek
    gereksiz konu ! yani az konu açmadan bak bakalım hoca ne var ne yok sitede bu konu haberler bölümünde var

    Ey Türk, Titre ve Kendine Dön! Üstte mavi gök çökmedikçe, Altta yağız yer delinmedikçe, Kim bozabilir senin ilini ve töreni!.. Bilge Kağan
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ozzzz
    Ozzzz's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2009
    Erkek

    yalnizturk bunu yazdı:
    -----------------------------
    gereksiz konu ! yani az konu açmadan bak bakalım hoca ne var ne yok sitede bu konu haberler bölümünde var
    -----------------------------

    La kızma görmemişim:D


    Ben bu insanları anlamıyorum.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yalnizturk
    yalnizturk's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2008
    Erkek
    est. hoca kırdıysak kusra bakma ....

    Ey Türk, Titre ve Kendine Dön! Üstte mavi gök çökmedikçe, Altta yağız yer delinmedikçe, Kim bozabilir senin ilini ve töreni!.. Bilge Kağan
Toplam Hit: 1201 Toplam Mesaj: 4