

2 İşlemi Bir Tıklama İle Halletmek (Js,Css,Ajax,Vs..)
-
Selamlar
arkadaşlar bir sorum olacak web ile iligli
başlıkta yazdığım gibi iki işlemi bir arada yapan kodlama var mıdır acaba ?
mesela bir linki tıklayınca, hem bir sayfa açılsın, (sayfa yenilendikten sonra[refresh]) daha sonra o sayfadaki iframe'de çağırmak istediğim başka bir html açılsın
böyle bir şey mümkün müdür acaba ? batch işlem görmek yapılabiliyor mu ?
örnek olarak;
--------------
index.htm içindeki "sayfayı aç" linkinin kodunda, index2.html çağırma kodu bulunsun
<a href="index2.html">sayfayı aç</a>
bu kod icra edilince, aynı anda başka bir işlemi de görmek istiyorum
örneğin, index2.html açıldıktan sonra, index2.html nin içinde bulunan iframe li bölümde, iframe.html dosası çağrılsın(include olarak)
bu işlem meydana gelince, sayfanın yenilenmesi sorun olmayacak benim için. ajax gibi sayfa yenilenmeden halledecek kod olsa da sorun değil benim için..
az çok vbasic programlama bilgim var ama yeterli düzeyde değil
şöyle bir algoritma düşünün
-----------------------------------
"index.htm" codes
-----------------------------------
dim i
i = label1 ="index2.html"
if click "label1"
open "index2.html"
next
open in index2.htm = "name="frame_adi" <IFRAME SRC="iframe.html" WIDTH=450 HEIGHT=100>"
----------------------------------------
bu şekilde index.htm içindeki index2.htm linki tıklanınca index2..htm görüntülenecek ve diğer işlem olan frame_adı adındaki frame'de iframe.html açılsın
yani butun bu yazdıklarım bir tıklamayla 2 işlem yapmak konusunda
eğer cevap verirseniz çok sevinirim
teşekkürler
-
<iframe id='iframe_1'></iframe>
<iframe id='iframe_2'></iframe>
<script>
function sayfalari_ac(){
document.getElementById("iframe_1").src="index_2.html";
document.getElementById("iframe_2").src="iframe.html";
}
</script>
<a href="#_self" onclick='sayfalari_ac();'>Sayfayı aç</a>
2.Sayfayı aynı anda bu şekilde açabilirsin.
-
cevap verdiğin için çok sağol sokoban
verdiğin kod çok yardımcı olacak bana.. lakin şöyle bir sorun çıkacak.
ben bütün sayfada iframe kullanmayacam. anasayfaya girişte sadece iframe olması gerkeiyor
acaba verdiğin kodu, aşağıda anlatacağım yordama göre uyarlayabilir misin ?klasörde 3 tane html var.
1.index.htm
2.anasayfa.htm
3.blog.htmindex.htm içinde "Blog'u göster" diye bir link var. Bu link tıklandığı zaman, anasayfa.htm görünecek (yenile olması gerekiyor F5 gibi). açılmış olan anasayfa.htm 'nin sol üst köşesinde 400x300 boyutlatında açmış olduğum iframe'de "blog.htm" gösterilecek. (zaten burada yenilenme sadece iframe içinde olacak)
kodu doğru şekilde kullanabilirsem bunu çoğaltıp, blog linki gibi 4-5 tane daha link yapacam
hepsi de önce anasayfa yı gösterecek, sonra iframe de tıklanan linke göre içerik görünecekyapmak istediğim sayfam şu
------------------------------

-
Anladım ama bunu ajaxla yaparsan daha iyi olur framelerle uraşmak biraz fantazi kısmı oluyo işin :)
-
http://tahribat.com/Forum-En-Sade-Haliyle-Ajax-Firex-105571/
Bu konuda ajaxla ilgili bilgi var ve ayrıca 3.sayfasında xzxz nin paylaştığı bir kod bloğu var o fonksiyonu kullanarak istediğin sayfayı istediğin div içinde gösterebilirsin.
-
hocam ben bu siteyi sağlam çalıştırmak uğruna ajax'ı öğrenmeyi bile kafama koymuştum
lakin bir çok ajax kodu offline çalıştıramadığım için vazgeçtim
dynamicdrive.com ve benzeri sitelerde bulduğum ajax kodları net'te çalışıyor ama bilgisayara indirdiğim zaman kodlar çalışmıyordu
bunu düzeltmenin bir yolu var mıdır acaba ?
---
iframe'lerde gerçekten büyük sorunlar çıkabiliyor
mesela google iframe li siteleri tehlikeli sınıfa sokuyor.. sayfaya girişte uyarıyor
eski browser'lar iframei çalıştıramıyor. onun yerine ilayer denilen farklı jscript kodunu icra ediyor
-
Localhost kur onun üzerinden çalıştırabilirsin.
xampp veya easyphp işini görür.
-
Ayrıca söylemeyi unuttum , localhost kurduktan sonra firefox'a firebug ve web developer eklentilerini kur.Javascript ve AJAX isteklerinde oluşacak hataları debug etme şansın olur daha kolay yazarsın.
-
Hocam son olarak şunu öğrenmek istiyorum. eğer Cevap verirseniz çok memnun olurum.
biliyorum Sizi böyle abuk sorularla yorduğumun farkındayım. ama ne yapayım. daha ileri seviyede çalışamıyorum maalesef... (ajax şuan için uzun süreceğe benziyor)(Örnek olarak verdiğiniz kodları değiştirdim.)
"index1.htm" de bulunan "sayfayı aç" linki tıklayınca hem "index_2.htm" sayfası açılsın ardından açılan "index_2.htm"'de yer alan "iframe_1" de, "www.google.com" açılsın.
Bu şekilde mümkün oluyorsa, site hakkındaki bütün problemler çözülmüş olacak.------------------------------------
index1.htm kodları
-------------------------------------
<script>function sayfalari_ac(){
document.getElementById("#").src="index_2.html";
document.getElementById("index_2.html").id="iframe_1" src="http://www.google.com";
}
</script>
<a href="#_self" onclick='sayfalari_ac();'>Sayfayı aç</a>
-------------------------------------
index2.htm kodları
-------------------------------------...
...
<html>
<head>
<title>index2</title><iframe id="iframe_1" src="" width="98%" height="350px"></iframe>
..
...
....
----------------------------------- -
document.getElementById("#").src="index_2.html
bu kodla önce index_2.html i çağır normal şekilde
Bu kodlarda index_2 nin içine yazılcak
<iframe id='iframe_1'></iframe>
<script>
document.getElementById("iframe_1").src="www.google.com";
</script>
Eğer bu google.com yerine gelecek değer değişebilirse böyle kullan.Yok sabitse
index_2 nin içine
<iframe src='www.google.com'></iframe> yazsan yeter.