folder Tahribat.com Forumları
linefolder Html - CSS - XML - JavaScript - Ajax
linefolder 2 İşlemi Bir Tıklama İle Halletmek (Js,Css,Ajax,Vs..)



2 İşlemi Bir Tıklama İle Halletmek (Js,Css,Ajax,Vs..)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Felony
    Felony's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ocak/2009
    Erkek

    Selamlar

    arkadaşlar bir sorum olacak web ile iligli

    başlıkta yazdığım gibi iki işlemi bir arada yapan kodlama var mıdır acaba ?

    mesela bir linki tıklayınca, hem bir sayfa açılsın, (sayfa yenilendikten sonra[refresh]) daha sonra o sayfadaki iframe'de çağırmak istediğim başka bir html açılsın

    böyle bir şey mümkün müdür acaba ? batch işlem görmek yapılabiliyor mu ?

    örnek olarak;

    --------------

    index.htm içindeki "sayfayı aç" linkinin kodunda, index2.html çağırma kodu bulunsun

    <a href="index2.html">sayfayı aç</a>

    bu kod icra edilince, aynı anda başka bir işlemi de görmek istiyorum

    örneğin, index2.html açıldıktan sonra, index2.html nin içinde bulunan iframe li bölümde, iframe.html dosası çağrılsın(include olarak)

    bu işlem meydana gelince, sayfanın yenilenmesi sorun olmayacak benim için. ajax gibi sayfa yenilenmeden halledecek kod olsa da sorun değil benim için..

     

    az çok vbasic programlama bilgim var ama yeterli düzeyde değil

    şöyle bir algoritma düşünün

    -----------------------------------

    "index.htm" codes

    -----------------------------------

    dim i

    i = label1 ="index2.html"

    if click "label1"

    open "index2.html"

    next

    open in index2.htm  = "name="frame_adi" <IFRAME SRC="iframe.html" WIDTH=450 HEIGHT=100>"

    ----------------------------------------

    bu şekilde index.htm içindeki index2.htm linki tıklanınca index2..htm görüntülenecek ve diğer işlem olan frame_adı adındaki frame'de iframe.html açılsın

     

    yani butun bu yazdıklarım bir tıklamayla 2 işlem yapmak konusunda

     

    eğer cevap verirseniz çok sevinirim

    teşekkürler


    Güçsüz halklar güçlü liderler çıkarır, güçlü halklarınsa lidere ihtiyacı yoktur. "Viva ZAPATA"
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    <iframe id='iframe_1'></iframe>

    <iframe id='iframe_2'></iframe>

    <script>

        function sayfalari_ac(){

           document.getElementById("iframe_1").src="index_2.html";

           document.getElementById("iframe_2").src="iframe.html";

       }

    </script>

    <a href="#_self" onclick='sayfalari_ac();'>Sayfayı aç</a>

     

    2.Sayfayı aynı anda bu şekilde açabilirsin.


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Felony
    Felony's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ocak/2009
    Erkek

    cevap verdiğin için çok sağol sokoban

    verdiğin kod çok yardımcı olacak bana.. lakin şöyle bir sorun çıkacak.

    ben bütün sayfada iframe kullanmayacam. anasayfaya girişte sadece iframe olması gerkeiyor 
    acaba verdiğin kodu, aşağıda anlatacağım yordama göre uyarlayabilir misin ?

    klasörde 3 tane html var.

    1.index.htm
    2.anasayfa.htm
    3.blog.htm

    index.htm içinde "Blog'u göster" diye bir link var. Bu link tıklandığı zaman, anasayfa.htm görünecek (yenile olması gerekiyor F5 gibi).  açılmış olan anasayfa.htm 'nin sol üst köşesinde 400x300 boyutlatında açmış olduğum iframe'de "blog.htm" gösterilecek. (zaten burada yenilenme sadece iframe içinde olacak)

    kodu doğru şekilde kullanabilirsem bunu çoğaltıp, blog linki gibi 4-5 tane daha link yapacam
    hepsi de önce anasayfa yı gösterecek, sonra iframe de tıklanan linke göre içerik görünecek

    yapmak istediğim sayfam şu

    ------------------------------


    Güçsüz halklar güçlü liderler çıkarır, güçlü halklarınsa lidere ihtiyacı yoktur. "Viva ZAPATA"
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Anladım ama bunu ajaxla yaparsan daha iyi olur framelerle uraşmak biraz fantazi kısmı oluyo işin :)


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    http://tahribat.com/Forum-En-Sade-Haliyle-Ajax-Firex-105571/

    Bu konuda ajaxla ilgili bilgi var ve ayrıca 3.sayfasında xzxz nin paylaştığı bir kod bloğu var o fonksiyonu kullanarak istediğin sayfayı istediğin div içinde gösterebilirsin.


    .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Felony
    Felony's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ocak/2009
    Erkek

    hocam ben bu siteyi sağlam çalıştırmak uğruna ajax'ı öğrenmeyi bile kafama koymuştum

    lakin bir çok ajax kodu offline çalıştıramadığım için vazgeçtim

    dynamicdrive.com ve benzeri sitelerde bulduğum ajax kodları net'te çalışıyor ama bilgisayara indirdiğim zaman kodlar çalışmıyordu

    bunu düzeltmenin bir yolu var mıdır acaba ?

     

    ---

    iframe'lerde gerçekten büyük sorunlar çıkabiliyor

    mesela google iframe li siteleri tehlikeli sınıfa sokuyor.. sayfaya girişte uyarıyor

    eski browser'lar iframei çalıştıramıyor. onun yerine ilayer denilen farklı jscript kodunu icra ediyor


    Güçsüz halklar güçlü liderler çıkarır, güçlü halklarınsa lidere ihtiyacı yoktur. "Viva ZAPATA"
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Localhost kur onun üzerinden çalıştırabilirsin.

    xampp veya easyphp işini görür.


    .
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Ayrıca söylemeyi unuttum , localhost kurduktan sonra firefox'a firebug ve web developer eklentilerini kur.Javascript ve AJAX isteklerinde oluşacak hataları debug etme şansın olur daha kolay yazarsın.


    .
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Felony
    Felony's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ocak/2009
    Erkek

    Hocam son olarak şunu öğrenmek istiyorum. eğer Cevap verirseniz çok memnun olurum.
    biliyorum Sizi böyle abuk sorularla yorduğumun farkındayım. ama ne yapayım. daha ileri seviyede çalışamıyorum maalesef... (ajax şuan için uzun süreceğe benziyor)

    (Örnek olarak verdiğiniz kodları değiştirdim.)

    "index1.htm" de bulunan "sayfayı aç" linki tıklayınca hem "index_2.htm" sayfası açılsın ardından açılan "index_2.htm"'de yer alan "iframe_1" de, "www.google.com" açılsın.
    Bu şekilde mümkün oluyorsa, site hakkındaki bütün problemler çözülmüş olacak.

    ------------------------------------
    index1.htm kodları
    -------------------------------------


    <script>

        function sayfalari_ac(){

           document.getElementById("#").src="index_2.html";

           document.getElementById("index_2.html").id="iframe_1" src="http://www.google.com";

       }

    </script>

    <a href="#_self" onclick='sayfalari_ac();'>Sayfayı aç</a>


    -------------------------------------
    index2.htm kodları
    -------------------------------------

    ...
    ...
    <html>
    <head>
    <title>index2</title>

    <iframe id="iframe_1" src="" width="98%" height="350px"></iframe>


    ..
    ...
    ....
    -----------------------------------

     


    Güçsüz halklar güçlü liderler çıkarır, güçlü halklarınsa lidere ihtiyacı yoktur. "Viva ZAPATA"
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    document.getElementById("#").src="index_2.html

    bu kodla önce index_2.html i çağır normal şekilde

     

    Bu kodlarda index_2 nin içine yazılcak

    <iframe id='iframe_1'></iframe>

    <script>

            document.getElementById("iframe_1").src="www.google.com";

    </script>

     

    Eğer bu google.com yerine gelecek değer değişebilirse böyle kullan.Yok sabitse

    index_2 nin içine

    <iframe src='www.google.com'></iframe> yazsan yeter.


    .
Toplam Hit: 2168 Toplam Mesaj: 10