2001 Yılından Kalan Kasa Kullanılırmı?
-
arkadaşlar şu an elimde kullandığım kasa ısınma olmasın diye hertarafı delik deşik çok hafif bir mataryelden yapılmış coolmaster mı ne fakat işlemci sesinden artık çok rahatsız oluyorum.termal macun depştşrşcem fakat yinede rahatsız edici
elimde birde 2001 yılında experden aldığım kasa var onu çalıştırınca çıtı çıkmıyor (işlemcisi pentium 4) bunun tabiki etkisi var fakat benim kasadanda 2 3 kat daha ağır ve delik deşik değil:)
şimdi kullandığım bu pcnin güç kaynağı ve anakartını diğer kasaya alabiliyormuyum? Mümkünmü yani? eski kasa intel yeni kasada amd var anakart filan farklı olurmu yuvaya otururmu? daha önce hiç yapmadığım için çekiniyorum sormadan denemeyeyim dedim.
birde yeni kasanın powerın fanı aşağıya tabana dönük. eski kasanın powe bölümü arkada boşluk var . yani yeni poweı eski kasadaki şeklinde yapsak bir sorun teşkil edermi
Bunlarda resimleri
İlk 2 resim eski kasa
https://imageshack.com/i/iqRw127Tj
https://imageshack.com/i/p9nvyEwij
Bunlarda eski kasanın görüntüleri özellikle powera dikkat
https://imageshack.com/i/iqe3wasbj
https://imageshack.com/i/f0p6mF98j
https://imageshack.com/i/p9ij53OGj
exper kasanın modelini filan bulamadım fakat yeni kasam tam olarak şu
http://www.vatanbilgisayar.com/elite-rc-430-500w-midt-atx-pencereli-siyah-kasa.html#ozellikler
Yani şimdiki işlemcim 4 çekirdek yanılmıyorsam. diğerine nazaran oldukça güçlü. işte eski tip kasa ile olmaz mı dersiniz. yada anakart yuvası olurmu olmazmı bilmiyorum. gördüğünüz gibi açtım bekliyorum. gelen yorumlara göre ya olduğu gibi kapatıcam yada değiştiricem ikisininde anakartları ve powerları
-
Abi görüntüden ne dememizi bekliyon anlamadım ki. Ölçülerine bak sığarsa ve power supply aynıysa olur. Ama ölçüler tutmazsa zaten sığdıramazsın oraya, aynı şekilde power supply farklı ise yeni kasadaki power ı eskiye takman gerekir.
Bu resimler hiçbirşey ifade etmiyor. Boşuna çekmişsin deneyip kendin göreceksin. Sonuçta binlerce farklı kasa var millet resminden görüp senin yeni sistemini bilmeden aha bu olur veya olmaz diyemez.
-
Ne güzel kasan var işte neden değişiyorsun ki, kasada önemli olan hava sirkülasyonunun iyi olması, bundan dolayı işlemci fanını değiş, termal macunu usulünce sür(yoğurt gibi değil) ve kaliteli bir ürün seç, zaten yeni fan alırsan üzerinde sürülü gelecektir, eski kurumuş macunları iyice temizle. sorun kasayla alakalı değil sanıyorumki stock fan kullanıyorsun. şöyle sana uyacak güzel bir fan al ve keyfine bak.
caagroup tarafından 18/Eki/14 18:19 tarihinde düzenlenmiştir -
torpedo_XL bunu yazdı
Abi görüntüden ne dememizi bekliyon anlamadım ki. Ölçülerine bak sığarsa ve power supply aynıysa olur. Ama ölçüler tutmazsa zaten sığdıramazsın oraya, aynı şekilde power supply farklı ise yeni kasadaki power ı eskiye takman gerekir.
Bu resimler hiçbirşey ifade etmiyor. Boşuna çekmişsin deneyip kendin göreceksin. Sonuçta binlerce farklı kasa var millet resminden görüp senin yeni sistemini bilmeden aha bu olur veya olmaz diyemez.
kasayı bilmedğimden koydum. resimlerin amacu şu. eski kasanın power fanının dönük olduğu yer arka tarafa bakıyor. diğeri tabana bu bir sorun yaşatırmı yoksa ölçtüğümde olucak gibi. birde kasa kurmaya yatkın birisi varsa mesela işte o kasa çok eski işini görmez diyebilir. yada işte diğeri delik deşik o ses yapar bencede diğerine geç diyebilir. bu tarz bir yorum bekliyorum
-
caagroup bunu yazdı
Ne güzel kasan var işte neden değişiyorsun ki, kasada önemli olan hava sirkülasyonunun iyi olması, bundan dolayı işlemci fanını değiş, termal macunu usulünce sür(yoğurt gibi değil) ve kaliteli bir ürün seç, zaten yeni fan alırsan üzerinde sürülü gelecektir, eski kurumuş macunları iyice temizle. sorun kasayla alakalı değil sanıyorumki stock fan kullanıyorsun. şöyle sana uyacak güzel bir fan al ve keyfine bak.
zaten şöyle 40 50 liralık birşey alıcam bu ara amd işlemcim varmı tavsiye verebileceğin birşey. onuda alayım.
kasaya gelince gördüğün gibibirsürü fan takma yeri var fakat delik değik olduğu gibi içerdeki ses odada. öğrenciyken sıkıntı olmuyorduda şimdi evde gece filancidden kafam ağrıyo:)
-
Evet amd stock fan gerçekten baş ağrıtır.
Geçenlerde birine bunu sipariş ettim(daha ucuzdu)
http://www.vatanbilgisayar.com/cnps9900-max-intel-lga775_1156_1366--amd-am2_am2-_am3-islemci-sogutucu-1717.html
gayet başarılı ve sessiz bir fan, tabiki birazdaha araştırarak daha ucuz ve benzer performansta veya sıvı soğutma ürünler bulunabilir.kendim bunu kullanıyorum
caagroup tarafından 18/Eki/14 18:34 tarihinde düzenlenmiştir
http://www.vatanbilgisayar.com/cool-master-nepton-280l280mm-sivi-sogutma-sistemi.html
arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir. -
caagroup bunu yazdı
Evet amd stock fan gerçekten baş ağrıtır.
Geçenlerde birine bunu sipariş ettim(daha ucuzdu)
http://www.vatanbilgisayar.com/cnps9900-max-intel-lga775_1156_1366--amd-am2_am2-_am3-islemci-sogutucu-1717.html
gayet başarılı ve sessiz bir fan, tabiki birazdaha araştırarak daha ucuz ve benzer performansta veya sıvı soğutma ürünler bulunabilir.kendim bunu kullanıyorum
http://www.vatanbilgisayar.com/cool-master-nepton-280l280mm-sivi-sogutma-sistemi.html
arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir.40 50dediydim öldürdün cesetimii ciğnedin :)
-
patates bunu yazdı
40 50dediydim öldürdün cesetimii ciğnedin :)
:) "arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir" dedim çünkü denemediğim ürünü tavsiye etmmeyi sevmiyorum
caagroup tarafından 18/Eki/14 18:54 tarihinde düzenlenmiştir
bir fx8150 kasamdada Sunbeam Core Contact Freezer var orta çaplı iyi uygun fiyatlı bir ürün, gürültü oranı idare eder vaziyette desibel değerlerini bilmiyorum onada bakabilirsin. sonuçta stock dan çok çok iyidir.
birde sakın Xigmatek'in ucuz fanlarından alma çöpe atarsın paranı.(ki attım)
alırkende işlemci soketine dikkat etmelisin buna uygun olmalı.
