folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder 2001 Yılından Kalan Kasa Kullanılırmı?



2001 Yılından Kalan Kasa Kullanılırmı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patates
    patates's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Haziran/2007
    Erkek

    arkadaşlar şu an elimde kullandığım kasa ısınma olmasın diye hertarafı delik deşik çok hafif bir mataryelden yapılmış coolmaster mı ne fakat işlemci sesinden artık çok rahatsız oluyorum.termal macun depştşrşcem fakat yinede rahatsız edici

    elimde birde 2001 yılında experden aldığım kasa var  onu çalıştırınca çıtı çıkmıyor  (işlemcisi pentium 4) bunun tabiki etkisi var fakat benim kasadanda 2 3 kat daha ağır ve delik deşik değil:)

     

    şimdi kullandığım bu pcnin güç kaynağı ve anakartını diğer kasaya alabiliyormuyum? Mümkünmü yani?  eski kasa intel  yeni kasada amd var anakart filan farklı olurmu yuvaya otururmu? daha önce hiç yapmadığım için çekiniyorum sormadan denemeyeyim dedim.

     

    birde yeni kasanın powerın fanı aşağıya tabana dönük.  eski kasanın powe bölümü arkada boşluk var . yani yeni poweı eski kasadaki şeklinde yapsak bir sorun teşkil edermi

     

    Bunlarda resimleri

    İlk 2 resim eski kasa

    https://imageshack.com/i/iqRw127Tj

    https://imageshack.com/i/p9nvyEwij

     

    Bunlarda eski kasanın görüntüleri özellikle powera dikkat

    https://imageshack.com/i/iqe3wasbj

    https://imageshack.com/i/f0p6mF98j

    https://imageshack.com/i/p9ij53OGj

     

    exper kasanın modelini filan bulamadım fakat yeni kasam tam olarak şu

     

    http://www.vatanbilgisayar.com/elite-rc-430-500w-midt-atx-pencereli-siyah-kasa.html#ozellikler

     

    Yani şimdiki işlemcim 4 çekirdek yanılmıyorsam. diğerine nazaran oldukça güçlü. işte eski tip kasa ile olmaz mı dersiniz. yada anakart yuvası olurmu olmazmı bilmiyorum.  gördüğünüz gibi açtım bekliyorum. gelen yorumlara göre ya olduğu gibi kapatıcam yada değiştiricem ikisininde anakartları ve powerları

     

     

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Abi görüntüden ne dememizi bekliyon anlamadım ki. Ölçülerine bak sığarsa ve power supply aynıysa olur. Ama ölçüler tutmazsa zaten sığdıramazsın oraya, aynı şekilde power supply farklı ise yeni kasadaki power ı eskiye takman gerekir.

    Bu resimler hiçbirşey ifade etmiyor. Boşuna çekmişsin deneyip kendin göreceksin. Sonuçta binlerce farklı kasa var millet resminden görüp senin yeni sistemini bilmeden aha bu olur veya olmaz diyemez.


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    caagroup
    caagroup's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Ne güzel kasan var işte neden değişiyorsun ki, kasada önemli olan hava sirkülasyonunun iyi olması, bundan dolayı işlemci fanını değiş, termal macunu usulünce sür(yoğurt gibi değil) ve kaliteli bir ürün seç, zaten yeni fan alırsan üzerinde sürülü gelecektir, eski kurumuş macunları iyice temizle. sorun kasayla alakalı değil sanıyorumki stock fan kullanıyorsun. şöyle sana uyacak güzel bir fan al ve keyfine bak.

    caagroup tarafından 18/Eki/14 18:19 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patates
    patates's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Haziran/2007
    Erkek
    torpedo_XL bunu yazdı

    Abi görüntüden ne dememizi bekliyon anlamadım ki. Ölçülerine bak sığarsa ve power supply aynıysa olur. Ama ölçüler tutmazsa zaten sığdıramazsın oraya, aynı şekilde power supply farklı ise yeni kasadaki power ı eskiye takman gerekir.

    Bu resimler hiçbirşey ifade etmiyor. Boşuna çekmişsin deneyip kendin göreceksin. Sonuçta binlerce farklı kasa var millet resminden görüp senin yeni sistemini bilmeden aha bu olur veya olmaz diyemez.

    kasayı bilmedğimden koydum. resimlerin amacu şu. eski kasanın power fanının dönük olduğu yer arka tarafa bakıyor. diğeri tabana bu bir sorun yaşatırmı yoksa ölçtüğümde olucak gibi. birde kasa kurmaya yatkın birisi varsa mesela işte o kasa çok eski işini görmez diyebilir. yada işte diğeri delik deşik o ses yapar bencede diğerine geç diyebilir. bu tarz bir yorum bekliyorum

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patates
    patates's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Haziran/2007
    Erkek
    caagroup bunu yazdı

    Ne güzel kasan var işte neden değişiyorsun ki, kasada önemli olan hava sirkülasyonunun iyi olması, bundan dolayı işlemci fanını değiş, termal macunu usulünce sür(yoğurt gibi değil) ve kaliteli bir ürün seç, zaten yeni fan alırsan üzerinde sürülü gelecektir, eski kurumuş macunları iyice temizle. sorun kasayla alakalı değil sanıyorumki stock fan kullanıyorsun. şöyle sana uyacak güzel bir fan al ve keyfine bak.

    zaten şöyle 40 50 liralık birşey alıcam bu ara amd işlemcim varmı tavsiye verebileceğin birşey. onuda alayım.

    kasaya gelince gördüğün gibibirsürü fan takma yeri var fakat delik değik olduğu gibi içerdeki ses odada. öğrenciyken sıkıntı olmuyorduda şimdi evde gece filancidden kafam ağrıyo:)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    caagroup
    caagroup's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Evet amd stock fan gerçekten baş ağrıtır.

    Geçenlerde birine bunu sipariş ettim(daha ucuzdu) 

    http://www.vatanbilgisayar.com/cnps9900-max-intel-lga775_1156_1366--amd-am2_am2-_am3-islemci-sogutucu-1717.html

    g
    ayet başarılı ve sessiz bir fan, tabiki birazdaha araştırarak daha ucuz ve benzer performansta veya sıvı soğutma ürünler bulunabilir.

    kendim bunu kullanıyorum 

    http://www.vatanbilgisayar.com/cool-master-nepton-280l280mm-sivi-sogutma-sistemi.html

    arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir.

    caagroup tarafından 18/Eki/14 18:34 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patates
    patates's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Haziran/2007
    Erkek
    caagroup bunu yazdı

    Evet amd stock fan gerçekten baş ağrıtır.

    Geçenlerde birine bunu sipariş ettim(daha ucuzdu) 

    http://www.vatanbilgisayar.com/cnps9900-max-intel-lga775_1156_1366--amd-am2_am2-_am3-islemci-sogutucu-1717.html

    g
    ayet başarılı ve sessiz bir fan, tabiki birazdaha araştırarak daha ucuz ve benzer performansta veya sıvı soğutma ürünler bulunabilir.

    kendim bunu kullanıyorum 

    http://www.vatanbilgisayar.com/cool-master-nepton-280l280mm-sivi-sogutma-sistemi.html

    arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir.

    40 50dediydim öldürdün cesetimii ciğnedin :)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    caagroup
    caagroup's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    patates bunu yazdı

    40 50dediydim öldürdün cesetimii ciğnedin :)

    :) "arkadaşlar daha uygun ürünler tavsiye edeceklerdir" dedim çünkü denemediğim ürünü tavsiye etmmeyi sevmiyorum 

    bir fx8150 kasamdada 
    Sunbeam Core Contact Freezer var orta çaplı iyi uygun fiyatlı bir ürün, gürültü oranı idare eder vaziyette desibel değerlerini bilmiyorum onada bakabilirsin. sonuçta stock dan çok çok iyidir.

    birde sakın Xigmatek'in ucuz fanlarından alma çöpe atarsın paranı.(ki attım)
    alırkende işlemci soketine dikkat etmelisin buna uygun olmalı.

    caagroup tarafından 18/Eki/14 18:54 tarihinde düzenlenmiştir
Toplam Hit: 827 Toplam Mesaj: 8