2003 Yılını Hatırlayalım
-
öncelikle ülkemiz 1952 de askeri bir ittifak seçerek, tamamen kendi tercihi ile nato ve batı ittifakına dahil olmuştur. bundan sonra çeşitli savaş ve operasyonlarda herzaman batı ittifakının yanında yer almış bu da bizim için doğudaki başta sscb olmak üzere çeşitli tehtidlere karşı sağlam bir kalkan sağlamıştır. getirsini götürüsünü tartışmıyorum sadece "büyük ülke" sıfatıyla verilen bir söz ...
2003 de burnumuzun dibinde bir savaş çıkmıştır,tamda 30yıldır savaştığımız terörist topraklarında, nedeni sonucu kime karşı olduğu da mühim değil ve başta abd olmak üzere nato desteğini talep etmiş buna karşılık vaadlerini de sıralamayı ihmal etmemiştir. ancak başta chp olmak üzere bir takım aklı evvel, yarını göremeyecek kadar öngörüsüz veyahut derinde ittifaklarını başka yerde arayan güçler tarafından türkiyenin savaşa girmesi , müttefiklerinin yanında durması cebren ve hile ile engellenmiştir.
8 yıl sonra yine aynı yerde savaşa gidiyoruz , 8 yılda "bir takım huzursuzlanan, memnuniyetsiz güçler" terör örgütünü kaşıya kaşıya, bitme noktasından savaşır hale getirdi bu arada kaç bin asker kaç bin vatandaş öldü kaç milyar TL zarara uğradı bu ülke bunu da geçtik diyelim en mühimi artık kazanılacak bir savaşta kalmadı ganimet çoktan paylaşıldı defterler kapatıldı , türkiye halen petrolsüz, türkiye de benzin 4,5 tl/lt. 1 koyup 3 alalım diyenlere saldıranlar vardı bizden gene 1 gitti 1 daha gidecek ama gelen olmayacak artık.
http://tr.wikipedia.org/wiki/2003
2003 de terör bataklığının üzerine asfalt dökme fırsatı altın tepside sunuldu, yağmanlanacak ülkeden hiç pay alınmasa bile bu tek başına türkiye ye yüzyıl yetecek bir kazanım olurdu ve bunu göremediler , görenlerde belki sustu ya da engelledi.
şimdi çıkıp ampül hükümetine saydırmak, 2000 yılında terör bittiydi demek haklıdır ama sormak lazım muhalefetin hiçmi suçu yok, barış istiyoruz diye bağıran denyoların , kardeş kanı dökülmesin deyip oluk oluk kan akmasına yol açan akılsızların hiç mi suçu yok ?
-
20 Mart - Türk Silahlı Kuvvetleri, Kıbrıs Harekâtı'ndan (1974) sonraki en kapsamlı harekatı başlatarak 35.000 askerle Irak'a girdi. Genelkurmay Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göreIrak'ta 2245 PKK'lı öldürülürdü.
http://tr.wikipedia.org/wiki/1995
vay anasını...
canım çekti.
-
VBDream bunu yazdı:
-----------------------------
20 Mart - Türk Silahlı Kuvvetleri, Kıbrıs Harekâtı'ndan (1974) sonraki en kapsamlı harekatı başlatarak 35.000 askerle Irak'a girdi. Genelkurmay Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göreIrak'ta 2245 PKK'lı öldürülürdü.
http://tr.wikipedia.org/wiki/1995
vay anasını...
canım çekti.
-----------------------------Bilmiyordum.demek ki oluyormuş.
-
VBDream bunu yazdı:
-----------------------------
20 Mart - Türk Silahlı Kuvvetleri, Kıbrıs Harekâtı'ndan (1974) sonraki en kapsamlı harekatı başlatarak 35.000 askerle Irak'a girdi. Genelkurmay Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göreIrak'ta 2245 PKK'lı öldürülürdü.
http://tr.wikipedia.org/wiki/1995
vay anasını...
canım çekti.
-----------------------------bi de şimdi diyolar ya güçlü Türkiye..
Türkiye o zaman güçlüydü..
-
hocam kuzey ıraka girecektik ama kürtler şiddetle karşı çıktılar. hatta barzani dediki türkiye gelirse burayı türk askerine mezar ederiz felan dedi. yani kürtler bizi istemediler. bu durumda girseydik onbinlerce türk askeri kuzey ırak bataklığına çekilecek, pkknın hedefine onbinlerce asker girecekti. 60.000 civarında amerikan askerinin güneydoğuya konuşlanması da bu tasarının içindeydi. nasıl yani ? 60.000 amerikan askerinin bugün güneydoğuda olduğunu düşünebiliyormusunuz ? tam anlamıyla güneydoğunun amerikalılarca işgali demektir.
biz kuzey ıraka girelim ama önce güzelce havadan bombayalım, kampları mağaraları darmadağın edelim dedik. sonra karadan girip kalan pkk lıları temizleyelim dedik. hükümet olmaz dedi. 60.000 amerikan askeri gelsin güneydoğuya konuşlansın dedi. eğer amerikan yönetimi deseydi ki askerim güneydoğuda dağlarda kalacak, henüz tehlike bitmedi, iran var, suriye var, israilin çıkarı var, benim çıkarım var. ben burada çıkmıyorum deseydi, eğer böyle olsaydı araziye dağılmış 60.000 amerikan askerini nasıl geri gönderebilirdik ? pkk ile mücadele edemiyoruz ki 60.000 amerikan askeri ile nasıl mücadele edelim ? ege adalarını ingilizlere geçici olarak verdik adamlar çıkmıyoruz dediler. nasıl çıkarırsanız çıkarın dediler. çıkaramadık ingiltereye verdik. daha sonra bu adalar italyaya yunana bilmem kime verildi. aynısı güneydoğuda olacaktı. chpli değilim ama burada chp ve mhp çok iyi düşündüler. hükümete kalsa ülkenin tümünü amerikaya teslim edecek.
-
Savaştan kaçınmak elbette Türk'ün işi değil ama oradaki savaşa Akp koşullarında girecektin. Milli menfaatleri düşünen bir yönetim ile değil.
-
AsilKan bunu yazdı:
-----------------------------
Savaştan kaçınmak elbette Türk'ün işi değil ama oradaki savaşa Akp koşullarında girecektin. Milli menfaatleri düşünen bir yönetim ile değil.
-----------------------------evet zaten abd nin ampülü tabi türkiyenin milli çıkarına değil sahipleri lehine ötecek ama ortada da yapılmış büyük bir hata var, ayrıca ampül elbetteki savaşa nato saflarında girmekten taraftardı, gidip orada savaşılabilseydi bugün k.ırakta ne pkk kalırdı ne peşmerge
+ evet türkmenler sorununa hiç değinmedik , ergenekon zırvalarına işçiye memura aslan kesilen ampül savaş konusunda ipleri eline alıp kükreyedebilirdi, belki tarihi boyunca yaptığı en yararlı iş olurdu bu
-
xzxz bunu yazdı:
-----------------------------
AsilKan bunu yazdı:
-----------------------------
Savaştan kaçınmak elbette Türk'ün işi değil ama oradaki savaşa Akp koşullarında girecektin. Milli menfaatleri düşünen bir yönetim ile değil.
-----------------------------evet zaten abd nin ampülü tabi türkiyenin milli çıkarına değil sahipleri lehine ötecek ama ortada da yapılmış büyük bir hata var, ayrıca ampül elbetteki savaşa nato saflarında girmekten taraftardı, gidip orada savaşılabilseydi bugün k.ırakta ne pkk kalırdı ne peşmerge
-----------------------------Evet doğru. En azından söz sahibi olabilmek , Türkmenleri örgütleyebilmek için bir şansımız belki olabilirdi. Sonuçta herşey apaçık yapılacak , herkesin onayı alınacak diye bir şart yok..
