3.3 Voltage Sorunu
-
Bilgisayarı yorarken kasa kapakları açık net duyabiliyorum ve tık die bir ses 5 sn sonra donuyor 10 saniye sonra falan tekrar düzeliyor..Gittikçe de sıklaşıyor..
Baktım ki Bios da 3.3V voltage de 2.97 2.88 e yaklaşık değer gösteriyor ve kırmızı olmuş rengide..Belliki bir sorun var ve sebebi de bu..Durup dururken nie olmuş olabilir.Yoksa supplynin eskimiş olması mı sebep oluyor buna..Bu sorunla karşılasan oldu mu daha önce?
-
hdd nin sesi olabilir mi?
-
overclockla bir işin yok di mi?
-
Hdd ni sesi değil bu..O/C da yapmadım..Bios u da ayarlarımı iptal ettim..Herşey default yani.
-------------
pc de donmalar meydana geliyor.bazen pc açlıyor bazen açılmıyor kafasına göre takılıyor.Fakat bios'a girdiğim zaman dereceye baktığımız yerde bir kaç tane volt görüyorum anlarında hepsi "OK" şeklinde sorun yok fakat +3.3V'nin yanında "Fail" yazıyor elektriksel bir sorun var herhalde acaba 3.3V nerenin voltu????
Bellek'lere ulaşması gereken elektriksel değerdir. Ya anakartınızda veya power supply'de bir sorun olduğu muhtemeldir. Bunu anlamak için farklı bir power supply ile test ediniz. Eğer sorun çözülmez ise anakartı değiştirerek tekrar deneyiniz.
------------------
Üstteki gibi bi diyalog benim sorunuma yakın sanıyorum.Google dan aynı sorunla karşılasan birinin yazısı..Bu arada baktım ki Bi sıcaklık sorunu da var pc de ramlar aşırı sıcak ve Anakart 55C olmuş.Cpu da sorun yok..
Anakart ? ve ya Supply ? Bunlarda galiba..
-
olabilir hoca.. bazı parçalarda bozukluk olmuşsa (yanmışsa) akımı doğal olarak fazla çekecektir.. diğerlerine az akım düşer bu sayede volt düşebilir.. ilk olarak güç kaynağını kontrol ettir ama bence en önemlisi o sesin nerden geldiğidir.. mesela küçük kondansatörler cıt diye patlayabilir.. koku çıkarabilir..
benim bildiğim tık sesi gelip pc kilitleniyorsa bu hdd den kaynaklanıyor.. o kısımda bad sektor oluşmuştur..orayı okumada sorun yaşıyor okuyucu kafa ve doğal olarak iyice kendisi zorlayarak pc yi kilitliyor
-
Kontrol ettim de Hdd den geliyor bu ses..Bad sector oluştuysa ne yapmak gerekiyor..? Tık sesi geliyor ve 5 sn sonra falan takılacağını anlıyorum ardından donuyor bie süre sonra tekrar kendine geliyor devam ediyorum işime kaydediyorum kaybolacak verileri falan sonra durup dururken bile oluyor...Bu bad sector oluştuğunun kanıtı mıdır..
-
Nerde yazıosa çek resmini siteye koy bu dediklerinle yardımçı olmamız çok zor.
-
ZyreX bunu yazdı:
-----------------------------
Kontrol ettim de Hdd den geliyor bu ses..Bad sector oluştuysa ne yapmak gerekiyor..? Tık sesi geliyor ve 5 sn sonra falan takılacağını anlıyorum ardından donuyor bie süre sonra tekrar kendine geliyor devam ediyorum işime kaydediyorum kaybolacak verileri falan sonra durup dururken bile oluyor...Bu bad sector oluştuğunun kanıtı mıdır..
-----------------------------Bad Sector oluştuğunun kanıtıdır, Yapman gereken şey Formatlamak Format sonrası Bad Sector Gitmez ama Fixlendiğinden Okuyucu Kafa oraya takılmayacaktır. Şimdilik bunu tavsiye ederim, Bu arada PowerSuplayınıda Değiştirmeni Öneririm. 3.3V Regüle bir Voltajdır Düşmesine olanak yoktur, Anlaşılan Regüle sisteminde Sorunlar var PowerSuplayının. Bunu Ölçü Aleti ilemi Ölçtün yoksa Setuptanmı.
Şayet Setuptan Ölçtüysen iç Regüledir ona karışamazsın, Çipset Yongasının ihtiyacı neyse Anakart ona Göre ayarlıyor onu.
-
Eğer bad sector varsa Low Level format çek.
-
shockman bunu yazdı:
-----------------------------
ZyreX bunu yazdı:
-----------------------------
Kontrol ettim de Hdd den geliyor bu ses..Bad sector oluştuysa ne yapmak gerekiyor..? Tık sesi geliyor ve 5 sn sonra falan takılacağını anlıyorum ardından donuyor bie süre sonra tekrar kendine geliyor devam ediyorum işime kaydediyorum kaybolacak verileri falan sonra durup dururken bile oluyor...Bu bad sector oluştuğunun kanıtı mıdır..
-----------------------------Bad Sector oluştuğunun kanıtıdır, Yapman gereken şey Formatlamak Format sonrası Bad Sector Gitmez ama Fixlendiğinden Okuyucu Kafa oraya takılmayacaktır. Şimdilik bunu tavsiye ederim, Bu arada PowerSuplayınıda Değiştirmeni Öneririm. 3.3V Regüle bir Voltajdır Düşmesine olanak yoktur, Anlaşılan Regüle sisteminde Sorunlar var PowerSuplayının. Bunu Ölçü Aleti ilemi Ölçtün yoksa Setuptanmı.
Şayet Setuptan Ölçtüysen iç Regüledir ona karışamazsın, Çipset Yongasının ihtiyacı neyse Anakart ona Göre ayarlıyor onu.
-----------------------------
Voltajı bios/hardware monitör den bakıorm..Orada sorun var gösteriyor..Ancak bilgisayar açıkken bakıorm(si Software Sandra) 3e yakın sorun yokmuş gibi seyrediyor..Bence C: ye format atmak kolay zten WinXp den başka bişey de yok ama diğer bölümler yedeklenemiyecek kadar veri var :S diğerlerinide biçimlendirmek gerekecek galiba..
Teşekkürler millet az çok kafamda bişeyler canlandı.Supply 2 yılını doldurdu zaten almak şart oldu..Hdd yi baştan biçimlendirmenin yolu da gözüktü..
-----------------------------------------
Tarih 21 Temmuz 2009 Aklıma gelmişken aynı sorunla karşılasanlar için çözümü yazayım.gEç oldu ama şimdi gördüm :D
Sorunun Pc ye bağlanan UPS de olduğu anlaşıldı..Elektrik hattından çıkarılması ardından çöpe atılması yoluyla sorun halloldu..
Ups/ksintisiz güç kaynağı pc nin yükünü taşıyamadığından sorunun çözümü tescillendi.1 yıldan sonra konuyu canlandırmayım dedim. :)
