folder Tahribat.com Forumları
linefolder Programlama Genel
linefolder Opengl Glut [Kurulum + İlk Uygulama]



Opengl Glut [Kurulum + İlk Uygulama]

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Baktım ki glut ile ilgili hiçbirşey yazılmamış, giriş kısmını yapayım dedim :)

    Glut kütüphanesini indirmek için : http://user.xmission.com/~nate/glut/glut-3.7.6-bin.zip 

    http://user.xmission.com/~nate/glut.html (burdan bakabilirsiniz)

    (Ben codeblocks ve mingw ile kullanıyorum siz istediğiniz ide ile çalışabilirsiniz ama ortam değişkenlerini codeblocksa göre yazıyorum)

    (codeblocks ve mingw kurulumunu rahatça yapabilirsiniz, sıkıntı yaşarsanız googleda ufak bi arama yapmanız yeter ama sorabilirsinizde)

    (64 bit win7 için)

    glut32.dllyi  "C:\Windows\SysWOW64" klasörü içine atacaksınız

    glut.h ve glut.defi "C:\MinGW\include\GL" klasörüne

    glut32.libi "C:\MinGW\lib" klasörüne atacaksınız.

    codeblocksda settings->global variables.. a tıklayıp ortam değişkenlerini aşağıdaki gibi girin(yada kendi makinanızda sürücü isimleri nasılsa ona göre)

    base: C:\MinGW\

    include: C:\MinGW\include\GL

    lib: C:\MinGW\lib

    -----

    yukarıdaki işlemlerden sonra codeblocks idesi ile c++ ve glut kullanarak uygulama yazabilirsiniz.

    yeni proje açmak istediğinizde "please select glut's location" diyen pencerede base değişkeninin değeri olan C:\MinGW yazıyo olmalı, bir sonraki ekranda ise compiler olarak gnu gcc compiler seçili olmalı, finist diyip yeni projenizi oluşturmuş oldunuz.

    main.cpp içersine aşağıdaki kodları yapıştırıp çalıştırın ve işte ilk uygulamanız :) (eğer hata alıyorsanız ortam değişkenlerinde falan bir problem var demektir, konu altından ya da pm ile sorabilirsiniz.)

    ---

    #include <windows.h>

    #include <gl\gl.h>

    #include <gl\glut.h>

    void init(void);

    void display(void);

     

    int main(int argc, char *argv[])

    {

    glutInit(&argc,argv);

    glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE|GLUT_RGB);

    glutInitWindowSize(250,250);

    glutInitWindowPosition(100,200);

    glutCreateWindow("ilk glut uygulamam");

    init();

    glutDisplayFunc(display);

    glutMainLoop();

    return 0;

    }

     

    void init(void)

    {

    glClearColor(0.0f ,0.0f ,0.0f ,0.0f);

    glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f);

    glMatrixMode(GL_PROJECTION);

    glLoadIdentity();

    gluPerspective(45.0f,(GLfloat)250/(GLfloat)250,0.1f,100.0f);

    }

     

    void display(void)

    {

    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);

    glBegin(GL_TRIANGLES);

    glVertex3f( 0.0f, 1.0f, -10.0f);

    glVertex3f(-1.0f,-1.0f, -10.0f);

    glVertex3f( 1.0f,-1.0f, -10.0f);

    glEnd();

    glutSwapBuffers();

    }

     


    :)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Yine baltalamış gibi olacağım ama:) Kolay gelsin, çoğu kişinin öğrenmesi en azından fikir sahibi olması gereken konulara el atıyorsunuz.

     

    wxDev-C++'ye devpak yoluyla freeGlut'u ekledim, fakat deneme imkanım olmadı. Sanırım glut ile yapılan her şey freeglut ile de yapılabilir.

    "GLUT is not open source. Mark Kilgard maintains the copyright. There are a number of newer and open source alternatives."

     


    Olaylara karışmayın!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    YeniHarman bunu yazdı

    Yine baltalamış gibi olacağım ama:) Kolay gelsin, çoğu kişinin öğrenmesi en azından fikir sahibi olması gereken konulara el atıyorsunuz.

     

    wxDev-C++'ye devpak yoluyla freeGlut'u ekledim, fakat deneme imkanım olmadı. Sanırım glut ile yapılan her şey freeglut ile de yapılabilir.

    "GLUT is not open source. Mark Kilgard maintains the copyright. There are a number of newer and open source alternatives."

     

    önemli değil, yorum gelmesi bile sevindirici :) opengl ya da glut üzerine fazla bi bilgim yok, ufaktan girişi ben yapayım belki devamı gelir ya da belki birileri merak salar işlerine yarar diye düşünerek açtım konuyu, ilk yararlı yorum senden geldi :)

    "The original GLUT library seems to have been abandoned with the most recent version (3.7) dating back to August 1998. Its license does not allow anyone to distribute modified library code."

    orjinal glut kütüphanesini modifiye edecek değilim :D freeglut lisans ve güncellik açısından daha iyi diyor. Kullanmadığım için bir değerlendirme yapamam ama opengle başlangıç için glut ideal gibi yaygın kullanımı açısından?


    :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Metanet
    Metanet's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2007
    Erkek

    opengl glut'ı oglum bak git olarak okudum, zaman ve anlayis kavramim yerin dibinde..


    Burda cok felsefi bir yazi yazdigini dusun , ne sen yorul ne de ben yorulayım. İş yapılmayacaklar listem : hipokondriyak
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Codeprojecte article koydum konu hakkında. 1-2 güne onay gelir indirebilirsiniz. güzel örnektir.

    İçinde klavye ve mouse ile gezebildiğiniz 3D şehir.

    Birkaç sene önce ağır kasmıştım. Hiç 3d mesh yada texture olmadan sadece kodla yapılmıştır.


     

    HolyOne tarafından 28/Ara/12 09:15 tarihinde düzenlenmiştir

    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKill
    DrKill's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek

    wasd hangi kitabı okuyorsunda xor algoritmadan glut a kadar ayrı dallara daldın merak ettim. Yanlış hatırlamıyorsam xor konusunda kitaptan giderken rast geldim demiştin.

    DrKill tarafından 28/Ara/12 21:03 tarihinde düzenlenmiştir

    Bu imzayı her gördüğünüzde 4gb kotanızın 0,00000358559191226959228515625 azalmaktadır. Bilerek ve istenerek bu imza yapılmıştır. Amaç kotanızı sömürmektir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    DrKill bunu yazdı

    wasd hangi kitabı okuyorsunda xor algoritmadan glut a kadar ayrı dallara daldın merak ettim. Yanlış hatırlamıyorsam xor konusunda kitaptan giderken rast geldim demiştin.

    O'Reilly - Practical C++ Programming'i okuyorum c++ için(xor swap algoritmasını bulmamı sağlayan kitap), qt için Bryan Cairnsin vidyolarını izleyip uyguluyorum, bir yandan da bu işleri ubuntuda yaparaktan linuxa alışıyorum özet bu.. glutı 2 sene önce okulda verilen ödevde görmüştüm, c++ı daha bi uygulamaya dökebilmek için farklı kütüphanelere falan bakıyorum işte :)

    Yaz tatilinde de raspberry pi yada alternatifi bişey alıp gömülü sistemleri biraz deşelemeyi düşünüyorum, ama olmazsa;

     

    Ya bu

    http://www.robotistan.com/Arduino-Super-Baslangic-Seti-Rev2,PR-954.html

    Ya da bu

    http://www.robotistan.com/PIC-Super-Baslangic-Seti,PR-1298.html

    .......kafamda tam net birşey olmayınca herşeye ucundan azcık bakıyorum.


    :)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SARI
    SARI's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek
    wasd bunu yazdı

    .......kafamda tam net birşey olmayınca herşeye ucundan azcık bakıyorum.

    tam karşime göre hareket ayakta alkışlıyoruz.....


    Ban Sebebi : Molrada Haarket Eiğtti için Bdnlaanı... Türkçe öğretmenliği okuyan arkadaşım sana ders verebilir admin arkadaş :)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    SARI bunu yazdı
    wasd bunu yazdı

    .......kafamda tam net birşey olmayınca herşeye ucundan azcık bakıyorum.

    tam karşime göre hareket ayakta alkışlıyoruz.....

    Konuşturma şimdi beni sarı :)

    sarı: "c'ci olacam la ben.."

    bi dönem sonra...

    sarı: "olm c hiç bana göre değil networkcü olacam ben"

    bikaç hafta sonra...

    sarı: "sokayım okuluna model uçak hocası olacam ben"

    :D:D:D


    :)
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SARI
    SARI's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    model ucak sertifikami aldim mi aldim karsim, network dedim simdi CCNA kursuna gidiyorum. simdi asil sen beni konusturma yoksa sayfa yetmez amk :D


    Ban Sebebi : Molrada Haarket Eiğtti için Bdnlaanı... Türkçe öğretmenliği okuyan arkadaşım sana ders verebilir admin arkadaş :)
Toplam Hit: 3275 Toplam Mesaj: 11