folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder ADSL Modem Protokolleri Hakkında



ADSL Modem Protokolleri Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    Hacılar,ben internetin daha süratli olması amacı ile adsl yönetim panelinden;

    Protocol: PPPoA (değiştirildi.Eskisi: PPPoE)

    Encapsulation: VC-Mux (değiştirildi.Eskisi: LLC)

    VPI: 8(default)

    VCI: 35(default) 

    Bu değişiklikleri yaptım.Ardından modemi kapatıp, açtım.

    Herşey düzgün gözüküyor.

    Ayrıca hız ayarı için regedit'tende bir kaç oynama yaptım.Optimize ettim.Firefox'tanda yaptım.

    Gözle görülür artış var.

     

    Alcatel makineleri olan her ttnet portu destekliyormuş bu PPPoA protokolünü.

    Farkı işlemlerin sistem belleğini kullanmayıp; adsl'in kendi donanımını kullanmasıymış. 

    VC-Mux encapsulation ise overhead'lerden %0.6 tasarruf sağlıyormuş...

     

    Bu olayın dezavantajları var mıdır? Veri kaybı yaşar mıyım? Udp gibi olur mu?

    Konuya katılırsanız sevirinim. 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek
    Download hızlarının (FlashGet) ile eski oynaklığından ziyade daha sabit kaldığını görüyorum.Sürekli değişmiyor.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    Hoja Modem Ayarlarını Sadece Optimize Edersin.. degısık degısık programlarda var.. bunlarlada yapabılırsın .. sana cok fazla bır hız kazandıracagını sanmıyorum sonucta ttnet mağduruyuz:D
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek

    O ayarları değiştirdiğinde böyle yararlar göreceğini de kim söyledi sana ?

    Bazı dslamler PPPOA yı destekler ama tümü PPPOE yi destekler.

    PPPOE dslamlar daha kullanışlı olduğu için tüm dslamleri bu şekilde değiştiriyorlar. O gözle görülür artısın senin yaptığın diğer ayarlardan kaynaklanıyor. Yoksa  protokol değerlerini değiştirmekle hız artısı yada yavaşlaması yaşamazsın. Uymuyorsa sadece adsl hizmetinden yararlanamazsın. O yüzden ayarlını PPPOE yap. Yarın öbür gün senin bağlı bulunduğun dslamlerde sadece PPPOE için değiştirilir sende bu PPPOA protokolünü kullanırsan bi konu daha açarsın, durduk yere internetim gitti Telekomun A.Q diye...

    Kafana göre ayarlarda değişiklik yapıp, bir şeyler buldum gibi düşüncelere kapılma... 


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blutarm
    blutarm's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    .

     

    Bütün Alcatel DSLAM desteklemediği gibi PPPoA VC-Mux %3-6 arası bi hız kazandırıyor.Nasıl kazandırıyor? Şu şekilde paketler sizden(santralde) ethernet(PPPoE) olarak çıkıyor ama ATM'de(PPPoA burda işe yarıyor) ATM anlıyacağı şekile dönüştürüyor.Daha sonra veri geri size dönüşte ATM(PPPoA) geri sizin Ethernet(PPPoE) anlıyacağı şekile dönüştürüyor...Ama siz protokolü PPPoA seçtiğinizde paketler hiç biryere takılmadan gidip-geliyor buda hızınızı %3-6 arası hızlandırıyor...

     

    EmiRReiS bunu yazdı:
    -----------------------------

    O ayarları değiştirdiğinde böyle yararlar göreceğini de kim söyledi sana ?

    Bazı dslamler PPPOA yı destekler ama tümü PPPOE yi destekler.

    PPPOE dslamlar daha kullanışlı olduğu için tüm dslamleri bu şekilde değiştiriyorlar. O gözle görülür artısın senin yaptığın diğer ayarlardan kaynaklanıyor. Yoksa protokol değerlerini değiştirmekle hız artısı yada yavaşlaması yaşamazsın. Uymuyorsa sadece adsl hizmetinden yararlanamazsın. O yüzden ayarlını PPPOE yap. Yarın öbür gün senin bağlı bulunduğun dslamlerde sadece PPPOE için değiştirilir sende bu PPPOA protokolünü kullanırsan bi konu daha açarsın, durduk yere internetim gitti Telekomun A.Q diye...

    Kafana göre ayarlarda değişiklik yapıp, bir şeyler buldum gibi düşüncelere kapılma...


    -----------------------------

     

    Yakın zamanda hiçbir santralde PPPoA desteklenmiyecek şimdilik kullansınlar :D

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek
    Hacı sen volkanı fazla dinlemişsin, omu dedi öyle bi hız artısı olduğunu =)

    .
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blutarm
    blutarm's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    yok olm ya benim alcatel pppoa destekliyor ama ben pppoe kullanıyorum hız söz konusu ama salla 2 gün sonra adsl2+ çıkınca bi moka yaramaz:D
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    eğer hız artışı istiyorsan parametrelere elleşmeyi bırakda :)

    Cfosspeed kullan :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
Toplam Hit: 1922 Toplam Mesaj: 8