

Ağ Kurulumu,Dosya Paylaşımı,İnternet [Çelişki Ve Problemleri]
-
1 tane masaüstü ve 1 tane laptop ı ağ üzerinde birbirlerini görmelerini istiyorum
aslında 5 dk önceye kadar görüyorlardı şimdi görmüorlar
laptopta vista masaüstünde xp var
ağ kablosunu laptopa takınca 2 tane ağ mevcut diyor ama 1 tane var birini silmek istiyorum silemiyorum
laptopta ipyi elle dağıtim diyorum bu sefer masaüstünü görüyor ama internet gelmiyor
otomatik al dedigimde ise internet geliyor masaüstünü görmüyor
acil yardım bekliyorum delirmek üzereyim ne yaptıysam olmadı :S
-
Edit : Şiddetli Suretle Saçmalama
-
VBDream bunu yazdı:
-----------------------------Edit : Şiddetli Suretle Saçmalama
-----------------------------ne?
-
The_FCN bunu yazdı:
-----------------------------
VBDream bunu yazdı:
-----------------------------Edit : Şiddetli Suretle Saçmalama
-----------------------------ne?
-----------------------------
hocam bir çözüm sunmuştum sonra saçmaladığımı fark ettim pardon. -
up
-
The_FCN bunu yazdı:
-----------------------------
up
-----------------------------++rep de verelimmi hoca :)
-
HoLyZone bunu yazdı:
-----------------------------The_FCN bunu yazdı:
-----------------------------
up
-----------------------------++rep de verelimmi hoca :)
-----------------------------anlamadım ne alaka ?
-
olası çözümler
1. XP Paylaşım etkin değilse göremezsin, paylaşım ayarlarına bak kapalı ise aç
2. Vista içinde aynısı geçerli
3. 2 Ağ balğalntısı var demişsin, bunlardan biri laptopda olan bunutut (bluetooth) yada kızıl ötesi bağlantı olabilir zaman zaman COM bağlantılı bir uygulama içinde orada ağ bağlantısı simgesi gösterir kaldıramazsın zaten bırak dursun.
4. Swich (hub, ağ dağıtıcı) Kullanıyorsan el ile IP atamana gerek yok
5. Kullanmış olduğun antivir yada herhangibir güvenlik duvarı engelliyor olailir.
6. Ben hepsinde yanlıyor olabilirim
7. canım sıkkın lan :(
-
İkisininde aynı gruba dahil olduğuna dikkat et bende evde ağ kurmaya kalkarken o hataya düştüm. ikisininde WORKGROUP 'da olduğunu kontrol et.Ardından makinaların birbirini görüp görmediğini en kötü ping ile öğrenebilirsin. Makinaların local iplerine ping at.Eğer ping atarsan sorun yok, ping atamazsan cmd de "arp -a" diyerek arp tablosuna bak attığın local ipnin mac adresini çıkmışmı eğe mac adresi çıkmışsa firewall ile ilgili sorun vardır bu yüzden makinanın güvenlik ayarlarını gözden geçir. Vista kullanıyorsan bu durum biraz karışık olabilir. o konuda deneme yanılma ile devam et.Doğru yolu bulduktan sonrada güvenlik açısından bu yolun güvenilirliğini denetle. Sonra bizimle burdan paylaş.Bunları yarın akşama kadar yapmış ol.
Son cümle önceki cümlelerin gazıyla yazılmıştır bir an kendimi ödev veren öğrenmet gibi hissedince durumu bozmadım.
-
1- el ile dağıtım yapınca görebildigime gore xp nin ayarlarında problem yok
2- xp nin vistayı gormesine gerek olmadıgından ayarada gerek yok
3- 2 ağ baglantısınıda takiip edince aynı ağ oldugunu görüyorum bunlardan birini bi şekilde silmem lazım :D
4- güvenlik duvarından bende şüphelenmiyo dilim güvenlik duvarlarını az güvenli hala getirdigim zaman getaway i görebiliyorum ama pc yi hala göremiyorum ama aynı şekilde ip yi elle dagıttımda gorebildigimden sorunun güvenlik duvarından olmadıgı kafamda canlanıyor :D
biraz daha kurcalim ben aklınızdaki fikirler varsa paylaşın :D
edit1: dostan ağı temizlim dedim ar girdisi siilinemedi : 87 hatasını alıorum
edit2: tamamdır 2. ağı sildim ama diger sorunlar devam edio :D
-
The_FCN bunu yazdı:
-----------------------------1- el ile dağıtım yapınca görebildigime gore xp nin ayarlarında problem yok
2- xp nin vistayı gormesine gerek olmadıgından ayarada gerek yok
3- 2 ağ baglantısınıda takiip edince aynı ağ oldugunu görüyorum bunlardan birini bi şekilde silmem lazım :D
4- güvenlik duvarından bende şüphelenmiyo dilim güvenlik duvarlarını az güvenli hala getirdigim zaman getaway i görebiliyorum ama pc yi hala göremiyorum ama aynı şekilde ip yi elle dagıttımda gorebildigimden sorunun güvenlik duvarından olmadıgı kafamda canlanıyor :D
biraz daha kurcalim ben aklınızdaki fikirler varsa paylaşın :D
edit1: dostan ağı temizlim dedim ar girdisi siilinemedi : 87 hatasını alıorum
edit2: tamamdır 2. ağı sildim ama diger sorunlar devam edio :D
-----------------------------Çak formatı gitsin :))