Google / Yandex / Bing ve Servisleri
Aklıma Takıldı Sormak İstiyorum. Arama Motoru Google Hakkında
Aklıma Takıldı Sormak İstiyorum. Arama Motoru Google Hakkında
-
birden fazla sitemiz bulunuyor arkadaşlar sitelere proxy ile veya yurt dışı server ile baktığımızda google üzerinde siteler hep kafada duruyor ilk sayfa ilk sıra ama bizim google türkiyeden bakınca sıralamalar degişiklik gösterebiliyor sebebi nedir bunun ? bir çok yerde araştırdım ama cevap bulamadım :)
-
Sundan dolayidir ama nedenini bilmiyorum.
Orn: Vodafone'a bagli internet olan bilgisayarda google aramasi yaptigimda 2. sirada cikiyor, Telekom internet olan pc de aradigimda 5. sirada cikiyor.
Ama bunu neye göre yapiyor, nasil bir siralamada getiriyor bilmiyorum.
-
https://www.google.com.tr/search?q=arancakkelime&gl=tr&hl=tr&uule=w+CAIQICIGYW5rYXJh
https://www.google.com/search?q=arancakkelime&gl=tr&hl=tr&uule=w+CAIQICIGYW5rYXJh
Ankara için..
-
DanqerLine bunu yazdı
birden fazla sitemiz bulunuyor arkadaşlar sitelere proxy ile veya yurt dışı server ile baktığımızda google üzerinde siteler hep kafada duruyor ilk sayfa ilk sıra ama bizim google türkiyeden bakınca sıralamalar degişiklik gösterebiliyor sebebi nedir bunun ? bir çok yerde araştırdım ama cevap bulamadım :)
bunun cevabı kullanıcı büyük oranla deneyiminin sıralamayı etkilemesi.
Şöyle düşünelim örneğin senin selülit sorunun var ve sürekli selülit ile ilgili aramalar, ziyaretler ya da video görüntülemesi yapıyorsun. Sen girip googleda portakal kabuğu diye aratırsan karşına selülitten portakal kabuğu görünümüne sahip olmuş bacakların görsellerini ve selülitte portakal kabuğu görünümü belirtisi ile ilgili siteler görürsün. Ancak hiç daha önce bu tarz ziyaretleri olmayan biri portakal kabuğu görür. Bu kullanıcı deneyimi kısmı yani google kişinin ne aradığını tahmin ederek kendince en doğru sonucu gösteriyor ki bu konuda oldukça da başarılı.
Bunun dışında lokalizasyon da çokomelli örneğin filtre kahve araması yaptığını varsayalım ve bu noktada 2 opsiyon olsun İzmir ve Batman' ı örnek alalım. İzmir'de aratırsa izmirde en çok filtre kahve araması yapan kullanıcılar büyük oranla starbucks ı ziyaret etmişlerdir ve İzmir kullanıcılarına starbucks'ı gösterir ancak Batman'da yaşayan adamın memleketinde starbucks olmadığı için (var mı yok mu bilmiyorum salladım) hepsiburada'da yayınlanan ve Batman'da en çok hit alan filtre kahve linkini gösterir.
Bunlar normal arama sıralamasını etkileyen faktörler. Bunun dışında proxy, vpn gibi hizmetlerle çıkan sonuçlarda ya konumu kullanmıyor ya da tarayıcı konum, tarayıcı dili, ip bilgisi tutarlı olmadığı için normalde olması gerektiğinden farklı sıralamalar gösteriyor. Peki ben bunu en sağlıklı nasıl öğrenirim diye merak ediyorsan örneğin İzmir ili için çalışıyorsan tarayıcının konum özelliğini aktif edip gizli sekmede İzmir'de bulunan birine arama yaptırman %100 doğru değil ama en sağlıklı sonucu vermekte.
Chrome çıkıp kullanıcı deneyimi muhabbetine veri toplayıp bunu ne zaman SERP içine dahil etti o zaman bu tutarsızlıklar ortaya çıktı. Semrush, ahrefs v.b. araçlarda sağlıklı sonuçlar vermemekte. Hatta search console üzerinden baktığnız arama sorgularında size aromalı filtre kahve kelimesinde ortalama konumun 2.3 olduğunu ve buradan 23234 tane hit geldiğini gösterir ve sizde bu aramayı google da yaparsınız nasıl görünüyorum acaba diye ancak arama sonuçlarında bırak 2 ya da 3.sırayı 3.sayfada bile çıkmazsınız (arama, görsel, haber, video v.b. hepsi dahil). Bunun nedeni de işte lokalizasyon ve kullanıcı deneyimi.
-
sRcN bunu yazdıDanqerLine bunu yazdı
birden fazla sitemiz bulunuyor arkadaşlar sitelere proxy ile veya yurt dışı server ile baktığımızda google üzerinde siteler hep kafada duruyor ilk sayfa ilk sıra ama bizim google türkiyeden bakınca sıralamalar degişiklik gösterebiliyor sebebi nedir bunun ? bir çok yerde araştırdım ama cevap bulamadım :)
bunun cevabı kullanıcı büyük oranla deneyiminin sıralamayı etkilemesi.
Şöyle düşünelim örneğin senin selülit sorunun var ve sürekli selülit ile ilgili aramalar, ziyaretler ya da video görüntülemesi yapıyorsun. Sen girip googleda portakal kabuğu diye aratırsan karşına selülitten portakal kabuğu görünümüne sahip olmuş bacakların görsellerini ve selülitte portakal kabuğu görünümü belirtisi ile ilgili siteler görürsün. Ancak hiç daha önce bu tarz ziyaretleri olmayan biri portakal kabuğu görür. Bu kullanıcı deneyimi kısmı yani google kişinin ne aradığını tahmin ederek kendince en doğru sonucu gösteriyor ki bu konuda oldukça da başarılı.
Bunun dışında lokalizasyon da çokomelli örneğin filtre kahve araması yaptığını varsayalım ve bu noktada 2 opsiyon olsun İzmir ve Batman' ı örnek alalım. İzmir'de aratırsa izmirde en çok filtre kahve araması yapan kullanıcılar büyük oranla starbucks ı ziyaret etmişlerdir ve İzmir kullanıcılarına starbucks'ı gösterir ancak Batman'da yaşayan adamın memleketinde starbucks olmadığı için (var mı yok mu bilmiyorum salladım) hepsiburada'da yayınlanan ve Batman'da en çok hit alan filtre kahve linkini gösterir.
Bunlar normal arama sıralamasını etkileyen faktörler. Bunun dışında proxy, vpn gibi hizmetlerle çıkan sonuçlarda ya konumu kullanmıyor ya da tarayıcı konum, tarayıcı dili, ip bilgisi tutarlı olmadığı için normalde olması gerektiğinden farklı sıralamalar gösteriyor. Peki ben bunu en sağlıklı nasıl öğrenirim diye merak ediyorsan örneğin İzmir ili için çalışıyorsan tarayıcının konum özelliğini aktif edip gizli sekmede İzmir'de bulunan birine arama yaptırman %100 doğru değil ama en sağlıklı sonucu vermekte.
Chrome çıkıp kullanıcı deneyimi muhabbetine veri toplayıp bunu ne zaman SERP içine dahil etti o zaman bu tutarsızlıklar ortaya çıktı. Semrush, ahrefs v.b. araçlarda sağlıklı sonuçlar vermemekte. Hatta search console üzerinden baktığnız arama sorgularında size aromalı filtre kahve kelimesinde ortalama konumun 2.3 olduğunu ve buradan 23234 tane hit geldiğini gösterir ve sizde bu aramayı google da yaparsınız nasıl görünüyorum acaba diye ancak arama sonuçlarında bırak 2 ya da 3.sırayı 3.sayfada bile çıkmazsınız (arama, görsel, haber, video v.b. hepsi dahil). Bunun nedeni de işte lokalizasyon ve kullanıcı deneyimi.
eyvallah hocam çok teşekkür ediyorum. saçma bir algoritması var google amcanın :D
-
underzero bunu yazdı
Sundan dolayidir ama nedenini bilmiyorum.
Orn: Vodafone'a bagli internet olan bilgisayarda google aramasi yaptigimda 2. sirada cikiyor, Telekom internet olan pc de aradigimda 5. sirada cikiyor.
Ama bunu neye göre yapiyor, nasil bir siralamada getiriyor bilmiyorum.
bu detayıda yazmamıştım mobil saglayıcılardanda farklı farklı sonuçlar getiriyor dediğin gibi
-
sRcN bunu yazdıDanqerLine bunu yazdı
birden fazla sitemiz bulunuyor arkadaşlar sitelere proxy ile veya yurt dışı server ile baktığımızda google üzerinde siteler hep kafada duruyor ilk sayfa ilk sıra ama bizim google türkiyeden bakınca sıralamalar degişiklik gösterebiliyor sebebi nedir bunun ? bir çok yerde araştırdım ama cevap bulamadım :)
bunun cevabı kullanıcı büyük oranla deneyiminin sıralamayı etkilemesi.
Şöyle düşünelim örneğin senin selülit sorunun var ve sürekli selülit ile ilgili aramalar, ziyaretler ya da video görüntülemesi yapıyorsun. Sen girip googleda portakal kabuğu diye aratırsan karşına selülitten portakal kabuğu görünümüne sahip olmuş bacakların görsellerini ve selülitte portakal kabuğu görünümü belirtisi ile ilgili siteler görürsün. Ancak hiç daha önce bu tarz ziyaretleri olmayan biri portakal kabuğu görür. Bu kullanıcı deneyimi kısmı yani google kişinin ne aradığını tahmin ederek kendince en doğru sonucu gösteriyor ki bu konuda oldukça da başarılı.
Bunun dışında lokalizasyon da çokomelli örneğin filtre kahve araması yaptığını varsayalım ve bu noktada 2 opsiyon olsun İzmir ve Batman' ı örnek alalım. İzmir'de aratırsa izmirde en çok filtre kahve araması yapan kullanıcılar büyük oranla starbucks ı ziyaret etmişlerdir ve İzmir kullanıcılarına starbucks'ı gösterir ancak Batman'da yaşayan adamın memleketinde starbucks olmadığı için (var mı yok mu bilmiyorum salladım) hepsiburada'da yayınlanan ve Batman'da en çok hit alan filtre kahve linkini gösterir.
Bunlar normal arama sıralamasını etkileyen faktörler. Bunun dışında proxy, vpn gibi hizmetlerle çıkan sonuçlarda ya konumu kullanmıyor ya da tarayıcı konum, tarayıcı dili, ip bilgisi tutarlı olmadığı için normalde olması gerektiğinden farklı sıralamalar gösteriyor. Peki ben bunu en sağlıklı nasıl öğrenirim diye merak ediyorsan örneğin İzmir ili için çalışıyorsan tarayıcının konum özelliğini aktif edip gizli sekmede İzmir'de bulunan birine arama yaptırman %100 doğru değil ama en sağlıklı sonucu vermekte.
Chrome çıkıp kullanıcı deneyimi muhabbetine veri toplayıp bunu ne zaman SERP içine dahil etti o zaman bu tutarsızlıklar ortaya çıktı. Semrush, ahrefs v.b. araçlarda sağlıklı sonuçlar vermemekte. Hatta search console üzerinden baktığnız arama sorgularında size aromalı filtre kahve kelimesinde ortalama konumun 2.3 olduğunu ve buradan 23234 tane hit geldiğini gösterir ve sizde bu aramayı google da yaparsınız nasıl görünüyorum acaba diye ancak arama sonuçlarında bırak 2 ya da 3.sırayı 3.sayfada bile çıkmazsınız (arama, görsel, haber, video v.b. hepsi dahil). Bunun nedeni de işte lokalizasyon ve kullanıcı deneyimi.
Sen bu kadar bilgiyi nereden biliyorsun?
Seo meo islerinden anliyorsun galiba
-
underzero bunu yazdısRcN bunu yazdıDanqerLine bunu yazdı
birden fazla sitemiz bulunuyor arkadaşlar sitelere proxy ile veya yurt dışı server ile baktığımızda google üzerinde siteler hep kafada duruyor ilk sayfa ilk sıra ama bizim google türkiyeden bakınca sıralamalar degişiklik gösterebiliyor sebebi nedir bunun ? bir çok yerde araştırdım ama cevap bulamadım :)
bunun cevabı kullanıcı büyük oranla deneyiminin sıralamayı etkilemesi.
Şöyle düşünelim örneğin senin selülit sorunun var ve sürekli selülit ile ilgili aramalar, ziyaretler ya da video görüntülemesi yapıyorsun. Sen girip googleda portakal kabuğu diye aratırsan karşına selülitten portakal kabuğu görünümüne sahip olmuş bacakların görsellerini ve selülitte portakal kabuğu görünümü belirtisi ile ilgili siteler görürsün. Ancak hiç daha önce bu tarz ziyaretleri olmayan biri portakal kabuğu görür. Bu kullanıcı deneyimi kısmı yani google kişinin ne aradığını tahmin ederek kendince en doğru sonucu gösteriyor ki bu konuda oldukça da başarılı.
Bunun dışında lokalizasyon da çokomelli örneğin filtre kahve araması yaptığını varsayalım ve bu noktada 2 opsiyon olsun İzmir ve Batman' ı örnek alalım. İzmir'de aratırsa izmirde en çok filtre kahve araması yapan kullanıcılar büyük oranla starbucks ı ziyaret etmişlerdir ve İzmir kullanıcılarına starbucks'ı gösterir ancak Batman'da yaşayan adamın memleketinde starbucks olmadığı için (var mı yok mu bilmiyorum salladım) hepsiburada'da yayınlanan ve Batman'da en çok hit alan filtre kahve linkini gösterir.
Bunlar normal arama sıralamasını etkileyen faktörler. Bunun dışında proxy, vpn gibi hizmetlerle çıkan sonuçlarda ya konumu kullanmıyor ya da tarayıcı konum, tarayıcı dili, ip bilgisi tutarlı olmadığı için normalde olması gerektiğinden farklı sıralamalar gösteriyor. Peki ben bunu en sağlıklı nasıl öğrenirim diye merak ediyorsan örneğin İzmir ili için çalışıyorsan tarayıcının konum özelliğini aktif edip gizli sekmede İzmir'de bulunan birine arama yaptırman %100 doğru değil ama en sağlıklı sonucu vermekte.
Chrome çıkıp kullanıcı deneyimi muhabbetine veri toplayıp bunu ne zaman SERP içine dahil etti o zaman bu tutarsızlıklar ortaya çıktı. Semrush, ahrefs v.b. araçlarda sağlıklı sonuçlar vermemekte. Hatta search console üzerinden baktığnız arama sorgularında size aromalı filtre kahve kelimesinde ortalama konumun 2.3 olduğunu ve buradan 23234 tane hit geldiğini gösterir ve sizde bu aramayı google da yaparsınız nasıl görünüyorum acaba diye ancak arama sonuçlarında bırak 2 ya da 3.sırayı 3.sayfada bile çıkmazsınız (arama, görsel, haber, video v.b. hepsi dahil). Bunun nedeni de işte lokalizasyon ve kullanıcı deneyimi.
Sen bu kadar bilgiyi nereden biliyorsun?
Seo meo islerinden anliyorsun galiba
{: galiba az biraz kafam basıyor abü
..............mesaj alınıyor..............
................mesaj alındı................
-
:) eyvallah kolay gelsin