Akü Şarz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CyberAngel
    CyberAngel's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2008
    Erkek

    Şarz mı şarj mı acaba ? :)  Konuyu genele açtım, zira uygun kategori yok.

    Motorsikletin aküsü bitti.Ayaktan çalıştırıyorum.Yol yaparak dolmuyor artık.Belki şarz edebilirim diye bilenlere bir sorim dedim.Elimde şarz makinesi var.

    akü

     

     

     

    Aküm 12v 8ah 

     

    asdasd

     

     

     

     

    Evde bir de eski bir güç kaynağı buldum.İçinde kendi aküsü var. 12v 7.0 ah

     

    asdasd

     

    Bunun içine motorsiklet aküsünü koyup şarz etme gibi süper bir fikrim var.

     

    Bu akü şarj edilir mi ?

    İlk resimdeki akü aletinin üzerinde amper ayarı var.Patlamasından korkuyorum.12v 8 ah için kaça ayarlayım onu ? 

    Yardımlarınızı bekliyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buruksu
    buruksu's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Eylül/2003
    Erkek

    akün kurumuş olabilir sarj etmemesinin sebebi bu olabilir, kapaklarını aç  içine saf su koyup tamamla onan sonra şarj et


    :) mutluyum, huzurluyum
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hybris
    Hybris's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Haziran/2007
    Erkek

    şarj dinamosu mu bozuk akü mü?

    akü ölmüşse kaynağa da bağlasan sonuç değimez ki.

    http://www.kontrolkalemi.com/forum/guc-elektronigi/70405-12v-aku-sarji-ilgili.html#post427464


    agile isn’t how fast you can go, it’s how fast you can turn.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    Akünün voltaj değerini kontrol et 13,6 mı geliyor motor yüke girince bu değer aynı mı kalıyor. Ani bir düşüş oluyor geri toplamıyorsa sıkıntı vardır.

    Akünün gözlerini bomometreyle kontrol et, yani içindeki sıvının asidik değerlerine baktır. Suyu eksikse tamamla. Oradaki değerlerden biri kırmızı 1.20 nin altı değere indiyse durum sakat demektir.

    Akü öldüyse şarja da bağlasan kurtarmaz aynı olur 1-2 güne ya da hiç şarj almayabilir. Yeni akü almalısın.

    Yazdıklarım genel otomobil aküsü için senin akünün kapasitesi çok düşük, akünün kapasitesine göre şarj akımı verirsin (seninki 8ah) elektrikçi olmadığm için hatırlamıyorum ama o değerden daha düşük değerlerde olması lazım.

     


    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoToLeRaNcE
    NoToLeRaNcE's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek

    Senin sorununla alakasız olacak ama sabah gormustum bunu :D

     


    Asosyal hayatta yaşanan, Yasal bir masalım ..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MbK
    MbK's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Komple bitmiş aküyü şarj edemezsin.

    Otomobillerde 5 yılda bir falan biter akü genelde.

    Seninki de bitmiş her türlü değişmen gerekiyor yani.


    Çok özel kadınlar tanıdım. Bana hayatı onlar tanıttılar...
Toplam Hit: 1460 Toplam Mesaj: 6