

Akvaryuma Led Bağlamak İçin Devre Şemaları...
-
Akvaryuma led bağlamak için en basit ve en kolay devre sanırım anahtar kotrollü ve adaptör bağlantılı olacak eğer kullanacağın volt yüksekse direnç değerlerini arttırmanı tavsiye ederim şu an çizdiğim şekide yan yana olan ledleri dahada arttırabilirsin
işte resim:
http://img471.imageshack.us/img471/7872/devregx5.png
http://img510.imageshack.us/img510/5761/logoluakvaryumaledlerintv1.pngResim üzerinde yazıldığı gibi ;
1)_TDD ve Gerilim Regülatörü (LM317T) mutlaka bir soğutucuya bağlanmalıdır.
2)_Yukarıdaki devre bir fikir vermek için çizilmiştir.Verilen eleman değerleri tipik değerlerdir.(LM317T çıkışında Max 18V olacak şekilde 1K Pot.başka bir değerle değiştirilmesi gerekebilir.).
3)_Trafoların giriş ve çıkış polarite uçlarına dikkat edilmelidir. -
LM 317 transistörünün çıkışı 18 volt yapmak için 1k olmaz zaten. ya 22K pot kullanırsın yada 50K 1 k iş görmez....
eyv.