Anakart Tamiri

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    totalvoltage
    totalvoltage's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Temmuz/2005
    Erkek

    Bu gün iki kartı tamire verdim merak ettiğim acaba anakarta nasıl bir mudahalede bulunuyorlar ya da her zaman standart malzemede mi sorun çıkıyor.Çünkü ücretler standart hiç değişmiyor. 

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek
    Anakartların genelde kondansatörlerinde sorun çıkıyor. Şişen kondansatörler değiştirilerek belki birşeyler yapılıyor olabilir.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2FaN
    2FaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2005
    Erkek

    yada üzerinde fetleri değiştiriyorlar

     

    sıcak havya olmadanda anakart tamiri olmuyor zor ama zevkli iş anakart tamiri :D

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    totalvoltage
    totalvoltage's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Temmuz/2005
    Erkek
    tufansaba bunu yazdı:
    -----------------------------

    yada üzerinde fetleri değiştiriyorlar

     

    sıcak havya olmadanda anakart tamiri olmuyor zor ama zevkli iş anakart tamiri :D


    -----------------------------

    ben de bir iki şey değiştirecektim ama hala havya olayında o kadar hassas değilim. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    Hata Tarayıcı MakinaLarı war.

    Peki bu Makina nasıL çaLışıor? ŞöyLe. Ana kartın üzerine beLLi noktaLardan eLektrik wererek diğer taraftan eLektrik çıkışını gözetLiyor ve arızaLı böLgeyi buLmaya çaLışıyor. Yani bunLarın içinde kondansatörLer, yongaLar ve çeşitLi devre eLemanLarın temeL görevLerini ne kadar yerine getirdikLeri bu makina tarafından taranıyor.

    Hatta bir firmamıydı bir markamıydı bu makinesi için "%0 Hata Payı" weriodu(Tamir için gönderiLen anakartLarın hata tespiti için)


    Sadece bi imza..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    watem
    watem's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2007
    Erkek

    anakart tamiri aslında çok kolay bi iş bu iş için her hangi bi yerde az da olsa elektronikten muhabbet etmeniz yeterli siz bu iş için biçilmiş kaftansınız nasılmı peki çok kolay ana kart çalışıyormu çaalışmıyormu önce buna bakın çalışıyor ama dengesizlik varsa kondansatörlere bakın derim şişme varmı yoksa (mofset) buda tıp dili gibi oldu neyse onun adı her zaman transtör dür siz ne derseniz deyin onu ölçün ama nasıl sökün ölçün üç uç ta birbirine kısa devremi degilmi baktın kısa devre olmuş hemen aynısından bulup deiştiriyoruz bir diger sorun ise kanal yanıkları kanal yanıgı en güzelidir çok ugraştırmaz zaten kömür gibi yanmış olan yolu bulur yerine tel atar sorunu çözersin

    peki ya çalışmaz ise ne yapmalıyız çok kolay sizin anakartın çip setleri yanmış yenisi piyasada yok diyiceksin ama çalışırsa 20 milyonu hak etmişinizdir  sizde burda bu muhabbeti ettiginiz için artık sizlerde usta bir anakart tamircisisiniz!


    ADALET MÜLKÜN TEMELİNDE ÖLÜ BULUNDU ZANLILARIN YAKALANMASI İÇİN OPERASYON DEVAM EDİYOR
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BRK35
    BRK35's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2007
    Erkek

    Gerçekten böyle birşey var mı? Bende asus a3n serisi notebook var. Elektrikler kesilince makine bozuldu. Servise götürdüm çıkma bi anakart bulmuşlar. 2. el anakarta 200$ istedi. Fiyatı tuzlu gelince bıraktım. Şu an beklemedeyim.

    Elektrik kesintisinde anakart üzerinde muhtemelen hangi elemanlar bozulur? Bunların tamiri mümkün mü?


    Folklorik olarak sana saygım var ama sana tapamam totem!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mehmetkaynar
    mehmetkaynar's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2008
    Erkek
    watem bunu yazdı:
    -----------------------------

    anakart tamiri aslında çok kolay bi iş bu iş için her hangi bi yerde az da olsa elektronikten muhabbet etmeniz yeterli siz bu iş için biçilmiş kaftansınız nasılmı peki çok kolay ana kart çalışıyormu çaalışmıyormu önce buna bakın çalışıyor ama dengesizlik varsa kondansatörlere bakın derim şişme varmı yoksa (mofset) buda tıp dili gibi oldu neyse onun adı her zaman transtör dür siz ne derseniz deyin onu ölçün ama nasıl sökün ölçün üç uç ta birbirine kısa devremi degilmi baktın kısa devre olmuş hemen aynısından bulup deiştiriyoruz bir diger sorun ise kanal yanıkları kanal yanıgı en güzelidir çok ugraştırmaz zaten kömür gibi yanmış olan yolu bulur yerine tel atar sorunu çözersin

    peki ya çalışmaz ise ne yapmalıyız çok kolay sizin anakartın çip setleri yanmış yenisi piyasada yok diyiceksin ama çalışırsa 20 milyonu hak etmişinizdir  sizde burda bu muhabbeti ettiginiz için artık sizlerde usta bir anakart tamircisisiniz!


    -----------------------------
    Arkadaşlar gezinirken bu mesajları gördüm ve bu mesajı yazan arkadaşın aslında hiç bir şeyden anlamadıgı kanaatine vardım :)

    Anakart tamir etmek yanık yollara tel atmakla, iki mosfet değiştirmekle veya kondansatör değiştirmekle olacak iş değil.

    öncelikle bunu bilmenizi isterim. anakart tamir aslında çok hassas ve önemli bir iştir günümüzde bu işi adam gibi yapan çok az yer var. eger işi iyi bilmiyorsanız anakartı tamir edeyim derken dönülmez bir yola girebilirsiniz. onun için bırakın herkes işini yapsın.

    Bir anakartın arızalanmasının ne anlama geldigini söyliyim size, eger garantisi var ise belki sorun olmaya bilir, ithalatcı tamirini yapamasada kullanıcıya yenisini bir şekilde temin edebilir, ama garantisi yok ise işte sorun burda başlar kullanıcı ya kartını tamir ettirecek yada bu arkadaşın dedigi gibi ordan burdan duyma yöntemlerle kendisi ugraşacak, kendisi ugraşırsa ne olur %99 başarısız olur ve geri dönülmez bir hasarada neden olabilir. ve ya kartın aynısını bulmak zorunda, çünki bulamazsa windows'unu tekrar yüklemek zorunda kalacak, bilgileri ve yüklü programları gide bilir, en önemliside bence bu. veya işini gerçekten bilerek ve başarılı anakart tamiri yapan bir yer bulup buraya tamir ettirecek.

Toplam Hit: 5860 Toplam Mesaj: 8