Android SDK Da Sürümü Seçmek
-
Hacılar SDKda indirmem gereken sürüm hangisi. Elimde 4.1.1 olan bi cihaz var. Bunda denemek istiyorum birde ben 4.1 de veya 2.2 de yazılımı yazsam diğerlerinde kullanabilir miyim? Önerilen son sürümmüş ama 5.0 da yazılan bi app 4.1.1 de açılır mı? Daha eski versiyonlarda (2.2) yazılan app in ne gibi bir sıkıntısı var. Hacılar şu an yükleyeceğim de acil cevap verirseniz sevinirim :)
Bi siteden alıntı;
Hangi API Levellerini kurmanız gerektiğini ise şöyle açıklayabilirim:
- En son Android sürümü: Önerilen programınızı en son Android sürümünde kodlayıp hedef API Level’i (Target API Level) olarak son Android sürümünü seçmektir.Yeni bir projeye başlıyorsanız bu tavsiye edilir.
- Hedeflenen Android sürümü: Bazı durumlarda API seviyeleri arasında fazlaca değişiklik olduğundan, önceden başlanmış projelerde ve test edecek fiziksel cihaz bulunamadığından (son sürüme yazılım güncellemesi çıkmadığından) geçiş süreci biraz uzayabiliyor. Bu gibi bir durum varsa hedeflenen API seviyesini de kurmalısınız ancak programı destekleyen en yüksek sürümü seçmeniz önerilir.
- Minimum desteklenecek Android sürümü: Programınızın çalışacağı en düşük Android sürümünün API seviyesi. Burada programanızda kullanacağınız özelliklere, hedef kitlenize göre karar vermelisiniz. Artık çoğu cihaz en azından Ice Cream Sandwich kullanıyor ve daha eski cihazlarda da donanımsal yetersizlikten dolayı programınızdan yeterli verim alınamayabilir.
-
hacılar soru günceldir :) Android tüm telefonlarda kullanım için app'in hangi android sürümünde yazılması lazım. Hepsini indiriyorum ama aşırı uzun sürecek. Son sürümle(android 5.0.1 Api 21) tüm sürümlere yazabilir miyim?
-
banneduser bunu yazdı
hacılar soru günceldir :) Android tüm telefonlarda kullanım için app'in hangi android sürümünde yazılması lazım. Hepsini indiriyorum ama aşırı uzun sürecek. Son sürümle(android 5.0.1 Api 21) tüm sürümlere yazabilir miyim?

-
eyw hocam. Bi eğitim videosunda eclipse ide kullanılıyor, ordan bakıyordum da. Kesin birşey söylemiyor bunu yükleseniz daha iyi olur gibisinden. Android Studio Bundle eclipse ide nin işini görüyor mu? Muhtemelen yeni bir şey studio bundle
-
Projeni oluştururken minimum SDK level kaç olsun diye bir şey soracak sana. Hangi sürüm ve üzerinde çalışmasını istiyorsan oradan seçersin. Yukarıda Android Studio ekranından örnek var. Hepsini desteklemek için de hepsini indirmeye gerek yok. Güncel bir tanesini indirsen (mesela 5.0) yeterli.
Eclipse ile de Android Studio ile de uygulamanı geliştirebilirsin.Her iki IDE'de de başlangıçta belirlediğin minimum SDK level'ını sonradan değiştirebilirsin.
Son sorun için de, Android Studio, Eclipse'e göre daha yeni ve daha modern bir IDE. Ayrıca Gradle ve Maven ile de çok daha iyi anlaşıyor. Eclipse'den migrate işlemleri de zor değil. Community ve Google o tarafa doğru kayıyor bir süredir, geride kalmamak lazım. Eğer yolun başındaysan, herhangi bir IDE için alışkanlık kazanmadıysan henüz, Android Studio ile devam edebilirsin.
-
JPriest bunu yazdı
Projeni oluştururken minimum SDK level kaç olsun diye bir şey soracak sana. Hangi sürüm ve üzerinde çalışmasını istiyorsan oradan seçersin. Yukarıda Android Studio ekranından örnek var. Hepsini desteklemek için de hepsini indirmeye gerek yok. Güncel bir tanesini indirsen (mesela 5.0) yeterli.
Eclipse ile de Android Studio ile de uygulamanı geliştirebilirsin.Her iki IDE'de de başlangıçta belirlediğin minimum SDK level'ını sonradan değiştirebilirsin.
Son sorun için de, Android Studio, Eclipse'e göre daha yeni ve daha modern bir IDE. Ayrıca Gradle ve Maven ile de çok daha iyi anlaşıyor. Eclipse'den migrate işlemleri de zor değil. Community ve Google o tarafa doğru kayıyor bir süredir, geride kalmamak lazım. Eğer yolun başındaysan, herhangi bir IDE için alışkanlık kazanmadıysan henüz, Android Studio ile devam edebilirsin.
anladım hocam eyw. İlk başta mı seçiyorum sürümü, en son mu, app yazarken? 5.0 da yazarsam 4.1.1 de nasıl açılacak peki. Açılması için app birde 4.0.3 te mi yazmam lazım.
-
Minimum SDK lvl 15 (4.0.3 sanırım) olsun dersen, ve target olarak da son sürümü seçersen, 4.0.3 ve üzeri tüm cihazlarda çalışır. Kabaca böyle anlatmış olayım.
Min SDK sorusunu da projeyi oluştururken sorar, ama sonra istediğin zaman değiştirebilirsin.
-
JPriest bunu yazdı
Minimum SDK lvl 15 (4.0.3 sanırım) olsun dersen, ve target olarak da son sürümü seçersen, 4.0.3 ve üzeri tüm cihazlarda çalışır. Kabaca böyle anlatmış olayım.
Min SDK sorusunu da projeyi oluştururken sorar, ama sonra istediğin zaman değiştirebilirsin.
anladım hocam eyw. android studioyoya bakayım diyorum da. Herhangi bir tutorial veya kaynağım yok elimde. Bildiğin önerebileceğin siteler varmı? turkcell geleceği yazanlar sitesnde biraz bahsediyor. Türkçe kaynak olursa sevinirim hacım :)
