İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
Animasyonlari Blender Da Mi ? Unity'de Mi Yapmak Daha İyi ?
Animasyonlari Blender Da Mi ? Unity'de Mi Yapmak Daha İyi ?
-
SORU 1 :
Blender'i kurcaliyorum bu aralar ve bu soru kafama takildi... Blenderda animasyon yapip Unity icin export yapilabiliyor gordugum kadariyla. Fakat Unity'de de animasyon yapiliyor bildigim.
Mesela bir patlama efekti Blenderda yapi Unity'ye export etmek daha iyi, yoksa Unity'de mi ? Farklari var mi ?
SORU 2 :
Ayrica mesela bir model olusturuyoruz Blender'da. Mesela bir robot. Eger bu robotun kafasini kollarini mouse ile kontrol etmek istersem Her parcasini ayri export etmek zorundamiyim Blender'dan ? Nasil olyuor o olay tam olarak var mi aydinlatabilecek olan ?
-
Yok mu ugrasan arkadaslar ?
-
Animasyonları Blender'da yapıp Unity'e aktarman daha mantıklı. Tabi ne tür animasyon yapacağında önemli.
Patlama animasyonu dediğin ufak bir ateş çıkıp sonrasında duman çıkacaksa Unity'de Particle ile yapabilirsin.(Duruma göre texture ya da basit model kullanırsın)
Robotu nasıl kontrol edeceğinde önemli. Eğer robotun sağ el bileğini kontrol edeceksen gerçekçi olması için dirseğinde bükülmesi gerekiyor. Bu durumda blenderda modeli rigleyip (kemik sistemi ekleyip) Unity'de Inverse Kinematic ile istediğin kemiği kontrol edebilirsin.
O kadar detaya girmeyeceğim sadece omuzunu rotate edeceğim diyorsan tek fbx içerisinde kolunu bacağını kafasını child obje yaparakta kontrol edebilirsin. (Tek fbx export alırsın ama uzuvları birbirinden bağımsız olur)