folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Aparman Yakıt Sistemi Hakkında Bir Soru



Aparman Yakıt Sistemi Hakkında Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shock56
    shock56's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek

    Ben 2 yıl önce dükkan üstü bir daire satın aldım.(hayatımın hatası. Hani derler ya ilk aldığın evi hemen sat sonraki aldığın evde otur)

    Aldığım zaman müteahhit bu dükkanın da kaloriferinin yanacağını söyledi ancak 2 yıldır dükkan kaloriferinin yanmasını geçtik dükkan bile yapılmadı. Yani alt bom boş kaldı. Cam çerçeve falan bile yok inşaat gibi. 

    Bu süre zarfında alttan gelen soğuk nedeniyle bir türlü ısınamadık. 

    Nihayetinde bu sene dükkanı biri satın almış ve dükkana kalorifer tesisatı kurmak istiyor. Ancak binanın kazanı küçük olduğu için bu adama kalorifer tesisatı kuramazsın demişler.

    Sorum şu: binadaki dükkanın ben kalorifer peteği takmayacağım deme lüksü kanuna göre var mı? Dükkanın da binanın ortak giderlerine katılması gerektiği için burada kalorifer almak zorunda değil mi?

    Bu durumda ne yapmak gerekli? Kat Mülkiyetleri Kanununu bilen varsa lütfen yardım bekliyorum. 

    (Turkhukuksitesine sorayım dedim üyelik referanslaymış üye olamadım )

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vukuat
    vukuat's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Kasım/2007
    Erkek

    binanın kazanı küçük bu kazana senin tesisatı dahil edemezsin diyemez merkezi kazan sistemlerinde binanın toplam tüketimi hesap edilerek kazan seçimi yapılır adam gidip mekanik tesisat projesini istesin orada yazar hatta kalorifer tesisatınızı yapan firma ile gidip konuşun bu işi daha detaylı bilgi verirler.


    yunusozturk.com
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shock56
    shock56's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek

    Müteahhitle görüştüm. Dükkanın kalorifer sistemini binadan ayrı yaptık diyor. Yani dükkanın kazanı ayrı imiş. Bu yasal olarak mümkün mü?

    Mesela ben ev alıyorum. Ben ev alırken benim eve kalorifer sistemi döşemeyin deme hakkım var mı. 

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vukuat
    vukuat's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Kasım/2007
    Erkek
    shock56 bunu yazdı

    Müteahhitle görüştüm. Dükkanın kalorifer sistemini binadan ayrı yaptık diyor. Yani dükkanın kazanı ayrı imiş. Bu yasal olarak mümkün mü?

    Mesela ben ev alıyorum. Ben ev alırken benim eve kalorifer sistemi döşemeyin deme hakkım var mı. 

    bina yönetimi karark alır ise kat malikleri merkezi sistemi başka bir sisteme geçmez kaydı ile iptal edebilir...

    iş yerlerinde ise olay buna dahil değil mütahitin dediği doğru dükkanın kalori ihtiyacı hesap edilip bina yükü üzerine eklenip o büyüklükte bir kazan seçilebilir yada dükkanlar için ayrı bir kazan kurulup tesisat ayrılabilir bunlar binanın onaylı mekanik tesisat projesinde belirtilir ve bunlar göz önünde bulundurularak iskan verilir şayet bunlar yapılmadan iskan verilmiş ise mahkeme yolu açıktır mütahite bunları yaptırtabilirsiniz.


    yunusozturk.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ciğerci
    hakanS
    hakanS's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    Hocam eger adam dukkani tutmussa bir sekilde isinmaya calisacaktir. Ya kalorifer yakar ya da klima. Heralde tutupta ufo ile isinmaya kalkmaz. Bu durumda siz de isinmis olursunuz diye dusunuyorum. Yanlis olabilir.))

     


    ...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shock56
    shock56's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek
    DawnOfDarkness bunu yazdı

    Hocam eger adam dukkani tutmussa bir sekilde isinmaya calisacaktir. Ya kalorifer yakar ya da klima. Heralde tutupta ufo ile isinmaya kalkmaz. Bu durumda siz de isinmis olursunuz diye dusunuyorum. Yanlis olabilir.))

     

    Alttaki dükkan çok büyük. klima yaksalar hatta hiçbir şey yakmadan da dursalar şu andaki halinden iyi olacak. Ancak dükkan kalorifer sistemine geçerse bizim ev uzun vadeli kesin çözüme kavuşur. 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tagext
    tagext's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Başarı Madalyası
    Kayıt Tarihi: 25/Temmuz/2002
    Erkek

    senin evin ısınması için o dükkanı komple yakmak lazım. ev ısınsa bile akşam adam dükkanı kapayıp gidince sabah kadar buz kesersiniz.

     


    ftw
Toplam Hit: 633 Toplam Mesaj: 7