Askerlik Sistemimiz
-
Amcamın oğlu şehit, dolayısıyla her bayram olduğu gibi bu bayramda amcamlara bayram tebriği için asker ziyareti gerçekleştirildi. İlk defa bu bayram şehit ailesi ziyareti görme fırsatı elime geçmişti. Yengemin o askeri görünce içinde oluşan burukluğu görmemek için ya taş kalpli olamak gerekiyor yada aptal. Gelen asker abimiz bir astsubaydı doğudaki sorunlu bölgelerde görevini tamamlayıp İstanbul'a tayini çıkmıştı. Yengem biraz rahatsız olduğundan ve asker abimizle amcaoğullarım -40lı yaşlarındalar- muhattab olduğu için kahveleri benim yapacağımı çaktırıp mutfağa gittim. Kahveyi yaptım, asker abimize ikram ettim. Geldiğimde sohbet koyulaşmıştı. Çok bilmişlik yapıp herhangi bir söz söylemektense bir kenara geçip dinleyeyim dedim. Dinledikçe köpürüyorum, dinledikçe birşeylerden soğuyorum.
Amcaoğlum: "Benim 20 yaşında kardeşim toprağın altında ve daha nice 20li yaşlar toprağa gidiyor. Verilen tek tepki vatan sağolsun. Vatan sağolsun fakat bu böyle gitmez hergün şehit haberi, hergün şehit haberi... Öncekiler bugünkülerin şehit olmaması için şehit olmadı mı?" Bunun üzerine asker abimiz sanki sakinliğini korumaya verdiği yeminini bozarcasına o da efendiliğini bozmadan sinirlendi ve bir başından geçen bir hikaye anlattı. Bende aklımdan kaldığınca özet bir şekilde size aktarayım.
Şimdi bu asker abileri -Bizim misafirimizde dahil- birgün dağa yolluyorlar. Teröristler hortlamış. Öyle bir duruma gelmişlerki ya bunlar şehit edilecek yada teröristler (yani köpekler) öldürülecek. Neyse aralarında bir çatışma geçmiş asker abi anlatıyor aramızda ciddi psikolojik sıkıntıları olanlar oluyor dedi. Belkide hayatı boyunca kurtulamayacak. Gene neyse teröristlerin tamamını oracıkta öldürüyorlar ama 1 kişiyi canlı yakalıyorlar, genç bir çocuk. -"Asker abeğğ, asker abeğğ ben ettim sen etmeğğ, asker abeğğ, öldürme beni"- Bu asker abimiz bağlı bulunduğu bölüğe bir teröristin sağ ele geçirildiğini rapor ettikten sonra. Bölüklerine doğru hareket etmeye başlamışlar. Yolda vatanı için çarpışmanın haklı gururu içinde kıvranırken üstlerinden en azından bi "Sağol asker" lafı işitmeyi bekliyor. Bu kısmını abinin ağzından aktarayım çünkü kulaklarıma işledi: "Komutan geldi, bize hiç bakmadı 'Nerde o ?' dedi. Biz yerini gösterdik. Bir anda 'Vatanına hoş geldin evladım' diye sarıldı. O esnada milliyetçilik duygularımı kaybettim. Şehit olma ihtimalimi hiçe sayan üstlerime bağlılığım azaldı." dedi
Bu olay karşısında duyguklarıma inanamakla birlikte sessiz sessiz sinirimden köpürüyorum, aceba benim amcaoğlum boşuna mı şehit oldu diye. Yada bu şehit olanlar boşuna mı şehit oldu diye. Bu sabah 13 pm civarı uyandım ve şimdiye kadar düşündüm, kalktım bu yazıyı yazıyorum.
Teknik olarak düşünüce devlet beni ölüme gönderiyor. Ben 19 yaşında bir apartman çocuğuyum. Eğer okumasaydım 6 - 9 ay sonra askerdeydim. Elime şimdiye kadar silah almamış en büyük savaşı okulunu basmaya gelenleri dövmek olan biriyim. Üniversite sınavlarına bile 4 yıl hazırlanmışken hayatta kalmak için kıçı kırık bir iki ay eğitimle hayatta kalmamı bekleyen bir sistemden bahsediyorum. Elime silahı verip, düşman gördüğün an vurmamı istiyorlar, ben belki o psikolojiden çıkmadan şehit edileceğim belki, kim bilebilir ki ? Lüks lojmanlar yaptırıp adam akıllı karakollar yaptırmayan, karısına kızına vatanı korumak için hizmet eden askere hizmet ettiren, askeri gazinolarda bildiğin hizmetçisi yapan bir adamdan emir almakta koyuyor, koyacak desem daha doğru olur. ÇÜNKÜ ADAM BENİM ŞEHİT OLMAMLA İLGİLENMİYOR BİLE !!!
Askerlik yapma sevdamı kaybetmiş durumdayım, vatan borcu biliyorum ama bu borcu kime ödüyoruz bu adamlara mı ?
-
Öncelikle Sehidimizin Ruhu Şad olsun Mekani Cennet olsun..
Hocam Simdi boyle bir olay var Ben 84/4 olarak askerlik yapmis birisiyim.Güney bölgesinde bir cok yere Gorev nedeni ile gittim..
Ama Bu bir Gercek Askerlik egitimi Cok zayif. Ve Süresi Az..
Bilmiyorum belkide ben Rahat askerlik yaptim ama. Askerde ogrendigim tek sey Sabir etmek oldu ..
Denetlemeler gelir Egitim baslardi Denetleme biterdi sabah aksam tufek omuza namlu Bidona Boyle Gecti ..
Simdi Askerlik süresi Az yazdim Bana sorsalar ne kadar olsun deseler emin ol bu konuda birsey diyemem..
Bilmiyorum Ben Askere Kula kulluk Yapmaya gittigime inanip oyle bitirdim ( G.Dogudaki Sartlari bilemem )
Ne bileyim kisaca kafam bi bok almiyor..
Umarim Bu lanet Terror biterde Hepimiz huzur a kavusuruz.
HoLyCat tarafından 23/Ağu/12 14:07 tarihinde düzenlenmiştir -
Canım Kardeşim Hikayeni Okudum..... Hem Hüzünlendim Hemde Ülkemizin Askeriyesi içindeki Derebeylerin Tekrar Gündeme Gelmesinden Moral Kaybı yaşadım.
Evet Böyle Denyolaradır Gibi Görünüyor Vatan Borcumuz ve Can Borcumuz....
Durum Tamamen İllegal... Asker Komutanın Köpeğine Bakarsa İçim Acır. Malesef Öyle Komutanlarımız Var...
Bu Söylediklerin İstihbarat Rapolarında Bol bol Geçiyor. Sanırım Yavaş bir Süreçte Olsa Bu Tür Komutan Kılıklı Densizler Temizleniyor Ordudan.
Sen Rahat ol Kardeşim.
-
askere, en azından kritik bölgelere deneyimli askerler gönderilmeli. ve oradaki baraka diye tabir edeceğimiz karakollar yerine kale gibi binalar yapılması gerekmekte..
eline ilk kez askerde silah alan insan ne yapabilir ki? o psikolojiden nasıl sağ çıkabilir ki..
boş yere ölmekten, eğer şanslıysa psikolojisi bozuk halde tabura dönmekten elinden bir şey gelmez ne yazık ki..
doğuda, karakol baskınında veya pusuya düşürülmüş deneyimsiz askerlerin ne yazık ki yılan kafesine atılmış herhangi bir silahsız canlıdan farkı yok..
ve bunu bile bile o askerleri oraya göndermeye devam ediyorlar..
belki yanlış düşünüyorumdur, strateji veya politika konusunda pek bilgili değilim. ama normal bi insan olarak görüşüm budur.
-
LizardKing bunu yazdı
askere, en azından kritik bölgelere deneyimli askerler gönderilmeli. ve oradaki baraka diye tabir edeceğimiz karakollar yerine kale gibi binalar yapılması gerekmekte..
eline ilk kez askerde silah alan insan ne yapabilir ki? o psikolojiden nasıl sağ çıkabilir ki..
boş yere ölmekten, eğer şanslıysa psikolojisi bozuk halde tabura dönmekten elinden bir şey gelmez ne yazık ki..
doğuda, karakol baskınında veya pusuya düşürülmüş deneyimsiz askerlerin ne yazık ki yılan kafesine atılmış herhangi bir silahsız canlıdan farkı yok..
ve bunu bile bile o askerleri oraya göndermeye devam ediyorlar..
belki yanlış düşünüyorumdur, strateji veya politika konusunda pek bilgili değilim. ama normal bi insan olarak görüşüm budur.
Bu Söylediklerinin Hepsi Yeni Askeri Düzenleme de Var.... Gündeme Alınmış Ancak henüz Kısmen Uygulamaya Sokulmuş Şeylerdir...
Tamamının Yürürlüğe Sokulmasına Az Bir Zaman kaldı.
ShockMan tarafından 23/Ağu/12 14:13 tarihinde düzenlenmiştir -
sen anlattın bende laf lafı açar misali bir konu paylaşayım..ama bu biraz farklı benim abim 1991 de tunceli ovacıkta özel harekattaydı.öyleki o zamanlarda böyleda değildi günde iki üç çatışma haberi geliyor 10 larca şehit veriliyor ve onlarcada pkk öldürülüyordu.neyse derken abimi getirdiler teskeresini almış biz buruk bir sevinç içerisindeyiz.ilk karşılaşma ve büyük bir şok abim bizi gördüğüne hiç sevinmemiş gibiydi.gülmedi bile uyuyana kadar bir iki kelime dışında konuşmadı ve işte asıl problemi gece olunca anladık gecenin 1-2 gibi suları bir cığlık bir haykırış abim bağırıyor ahmet-ayhan-güven ve daha bir kaç isim daha geliyorum kardeşlerim geliyorum diye.o sırada annemin sesini duydum bey bey yetiş oğlun gidiyor.evet abim uyanmış ve kapıya yapışmış arkadaşlarını haykırıyor..abimi doktora götürdük ve psikolojik olarak çöküntüde olduğunu söylediler ve bir çok iğne ilaç verdiler hiç unutmuyorum ve unutmayacam abimi 1 yıla yakın gece kilitledik evet zincirle kilitledik ve nedense kimse kapımızı açmadı çok ilginçtir bizde kimsenin kapısını çalmadık tabi ama nedendir bilmem sonra zamanla abim düzeldi ve kendini toparladıkca o isimleri ve akibetlerini öğrendiğimde gerçekten kendimi tutamıyordum.timindeki 16 askerden 9'u gözlerinin önünde Allahın rahmetine kavuşmuş ve sadece bu kadarda değil askerliğinin sonuna kadarda bir o kadar arkadaşı şehid olmuş nicede pkklı öldürmüşler..ama neden biz yanlız bırakılıyoruz işte bunu anlamıyorum 4 kardeş yaptık 2 kardeş yaralanıp geldik ve şimdide beşinci kardeşimiz askerde ama biz neden yanlızız anlamıyorum hala.garip
-
amma uzun yazıyonuz be bilader okunmuyor
-
cecenya bunu yazdı
sen anlattın bende laf lafı açar misali bir konu paylaşayım..ama bu biraz farklı benim abim 1991 de tunceli ovacıkta özel harekattaydı.öyleki o zamanlarda böyleda değildi günde iki üç çatışma haberi geliyor 10 larca şehit veriliyor ve onlarcada pkk öldürülüyordu.neyse derken abimi getirdiler teskeresini almış biz buruk bir sevinç içerisindeyiz.ilk karşılaşma ve büyük bir şok abim bizi gördüğüne hiç sevinmemiş gibiydi.gülmedi bile uyuyana kadar bir iki kelime dışında konuşmadı ve işte asıl problemi gece olunca anladık gecenin 1-2 gibi suları bir cığlık bir haykırış abim bağırıyor ahmet-ayhan-güven ve daha bir kaç isim daha geliyorum kardeşlerim geliyorum diye.o sırada annemin sesini duydum bey bey yetiş oğlun gidiyor.evet abim uyanmış ve kapıya yapışmış arkadaşlarını haykırıyor..abimi doktora götürdük ve psikolojik olarak çöküntüde olduğunu söylediler ve bir çok iğne ilaç verdiler hiç unutmuyorum ve unutmayacam abimi 1 yıla yakın gece kilitledik evet zincirle kilitledik ve nedense kimse kapımızı açmadı çok ilginçtir bizde kimsenin kapısını çalmadık tabi ama nedendir bilmem sonra zamanla abim düzeldi ve kendini toparladıkca o isimleri ve akibetlerini öğrendiğimde gerçekten kendimi tutamıyordum.timindeki 16 askerden 9'u gözlerinin önünde Allahın rahmetine kavuşmuş ve sadece bu kadarda değil askerliğinin sonuna kadarda bir o kadar arkadaşı şehid olmuş nicede pkklı öldürmüşler..ama neden biz yanlız bırakılıyoruz işte bunu anlamıyorum 4 kardeş yaptık 2 kardeş yaralanıp geldik ve şimdide beşinci kardeşimiz askerde ama biz neden yanlızız anlamıyorum hala.garip
Yaşayan bilir derler ya... Devletimizin Eksiklerinden Biridir Askerimize Askerlik Sonrası Sağlık, Psikolojik destek ve Maddi Destek verilmesi Hususu Gerekmektedir...
Zamanla Düzelecek İnşallah. Şu An Nasıl Abin.?
Umarım Normale Döner..
ShockMan tarafından 23/Ağu/12 14:58 tarihinde düzenlenmiştir -
cecenya bunu yazdı
sen anlattın bende laf lafı açar misali bir konu paylaşayım..ama bu biraz farklı benim abim 1991 de tunceli ovacıkta özel harekattaydı.öyleki o zamanlarda böyleda değildi günde iki üç çatışma haberi geliyor 10 larca şehit veriliyor ve onlarcada pkk öldürülüyordu.neyse derken abimi getirdiler teskeresini almış biz buruk bir sevinç içerisindeyiz.ilk karşılaşma ve büyük bir şok abim bizi gördüğüne hiç sevinmemiş gibiydi.gülmedi bile uyuyana kadar bir iki kelime dışında konuşmadı ve işte asıl problemi gece olunca anladık gecenin 1-2 gibi suları bir cığlık bir haykırış abim bağırıyor ahmet-ayhan-güven ve daha bir kaç isim daha geliyorum kardeşlerim geliyorum diye.o sırada annemin sesini duydum bey bey yetiş oğlun gidiyor.evet abim uyanmış ve kapıya yapışmış arkadaşlarını haykırıyor..abimi doktora götürdük ve psikolojik olarak çöküntüde olduğunu söylediler ve bir çok iğne ilaç verdiler hiç unutmuyorum ve unutmayacam abimi 1 yıla yakın gece kilitledik evet zincirle kilitledik ve nedense kimse kapımızı açmadı çok ilginçtir bizde kimsenin kapısını çalmadık tabi ama nedendir bilmem sonra zamanla abim düzeldi ve kendini toparladıkca o isimleri ve akibetlerini öğrendiğimde gerçekten kendimi tutamıyordum.timindeki 16 askerden 9'u gözlerinin önünde Allahın rahmetine kavuşmuş ve sadece bu kadarda değil askerliğinin sonuna kadarda bir o kadar arkadaşı şehid olmuş nicede pkklı öldürmüşler..ama neden biz yanlız bırakılıyoruz işte bunu anlamıyorum 4 kardeş yaptık 2 kardeş yaralanıp geldik ve şimdide beşinci kardeşimiz askerde ama biz neden yanlızız anlamıyorum hala.garip
Allah yardımcınız olsun abinin düzelmesine sevindim
-
Hah, işte tam bu sebepten dolayı binlerce insan askere gitmek istemiyor.
Kim ne derse desin arkadaş bu böyle. Kendimden örnek vereyim.. Daha elime hiç silah bile almadım. 1 ay eğitim verip beni Şemdinli dağlarına gönderseler bile ben ne yapabilirim ki ? -
cuneyd bunu yazdıHah, işte tam bu sebepten dolayı binlerce insan askere gitmek istemiyor.
Kim ne derse desin arkadaş bu böyle. Kendimden örnek vereyim.. Daha elime hiç silah bile almadım. 1 ay eğitim verip beni Şemdinli dağlarına gönderseler bile ben ne yapabilirim ki ?
Hiçbirşey yapamazsın.
