Askerlik Ve Açıköğretim Lisesi??
-
Merhabalar,
Bir arkadaşım açıköğretim lisesinde 10.dönemini okuyor. 12 dönem içinde liseyi bitirmesi gerekiyor ama vermesi gereken 55 kredi var. Dersler sayısal ağırlıklı oldugu için 55 krediyi vermesi zor gibi gözüküyor(ki veremiyecek o da üniversite okurken liseyi bitirmek istiyor). Arkadaş YGS sınavına girmek için dersaneye yazıldı ve 2013'ün Mayıs ayında liseyi bitiremezse kesin olarak askerliğe gitmek zorunda. Şimdi bu arkadaş 2013'ün 3.ayında YGS sınavına girecek ve eğer liseyi bitiremezse tercihlere kalamadan askerliğe gidecek. Şimdi asıl sorum şu YGS sınavına giren bir kişinin askerlik tecil hakkı tekrar doğuyormu???
Konu hakkında bilgisi olan yardımcı olursa duacınız olurum : ) -
yani arkdaşlar ben istiyorumki elinde bir lise diploması olsun, şimdi matematiklede arası yok düzliseyemi gitse acaba mesleki bölüme giderse haftada 2 gün okula gidecek staj görecek vs...
-
sınava girecek diye tecil edemez. Eğer daha önce tecil ettirip de tecil hakkı dolmuşsa bir okula (lise,üniversite) kayıt olması şart. eğer öğrenciyse
ve 29 yaşını aşmamışsa (lisans eğitimine kadar) o zaman problem olmaz.
