Asp Application Nesnesi?
-
application nesnesi hakkında bi kaç bilgiye ihtiyacım var bu konuda bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim.
1. bu nesneyi bir database veya günlük-saatlik bir bilgi havuzu gibi kullanmam mümkün mü?
2. eğer mümkünse binlerce anlık girişte patlar mı :d veya ne kadar veriden sonra bana sorun çıkarır
3. lock ve unlockun tam olarak görevi ne nerede kullanmalıyım kullanmazsam nolur
4. application nesnesinde atıyorum Application("User")="aaa" tanımı yaptım ama ben bu user verisini çoğaltmak istiyorum mesela
sayfaya bakan her üyeye Application("User") a farklı bi değer atadım
bunların hepsini listeyebiliyomuyum yoksa user neyse heryerde de o mu geçerli (tam anlatamadım ama olsun)
5. eğer birden fazla değer atıp listeletebiliyosam application da sakladığım tüm veriyi silmek boşaltmak için ne yapmam lazım
application - global.asa ile çalışan scriptlere baktım ama hiç bişey anlamadım genel örneklerde hep sayaç :d
-
hacı yamulmuyorsam uygulama başlangıcında yani site başladığında başlar application mesela online üye sayısını sessioın da tutamazsın
app. a atarsın bnu yaparkende app.lock app.("onuye") = app("onuye") +1 app.unlock şeklinde yaparsınki o anda başkası app. a müdahale edip işleri bozmasın vesselam saygılarımla bu arada pmden msn i atsana asp kodcu lazım oluo arada :)
-
abü msne fazla giremiyorum o yüzden bir sorun olursa burdan ulaş bana :d
şimdi anlattığın olayı biliyorum biraz kurcaladım alıştırmada yaptım ama benim istediğim şu tarz bişe
sitedeki online üye kadar slot olcak her yeni üye geldiğinde slot artacak buna göre
slot 1 deki browser,ip,zaman
slot 2 deki browser,ip,zaman
slot 3 deki browser,ip,zaman
slot 4 deki browser,ip,zaman
bunları olduğu gibi hafızada tutmam lazım ve üyeye göre zamanı her sayfa yenilişte update etmem lazım. ve gün sonu sıfırlamam lazım
db ile basit bi olay ama applicationla yapmam gerek bunu.
application ile yapılmış chat scriptlerinde bu tarz bi olay var ama sınırlı sayıda sınırsız olması lazım
neyse zaten karıştıra karıştıra farklı bi yollan şey ettim ben :d
-
veriyi applicationa kaydedip, daha sonra split ile arraye bölebilirsin...
tamamen programcılık bilgine bağlı...
yazacağın veri cok büyük boyutlu olursa performans acısından yawaşlar aksi taktirde bilgi zaten ramde duruo
lock ve unlock, application nesnesi bütün sessionlar için ortak olduğundan dolayı, aynı anda bir browser nedeniyle değişen aplicationın, diğer nesneylede değişmemesi için gerekiyor, lock ve unlocku genelde sadece online üye arttırımnda kullanıyoruz, onun haricide kullanmana gerek yok illaki global.asp dada kullanmana gerek yok
sitenin ortasından application("haydar") ="haydar" dersen o saatten sonra iis sıfırlanana kadar o bilgi haydar olarak kalır
şimdi anlamadığın şey su
applicaion("user") demişsin, bu application user bütün kullanıcılar için geçerlidir, yani sen application user=haydar dersen, o tareihten sonra bütün kullanıcıların user applicationı haydar olur, o zaman farklı bilgileir nasıl ekliecem dersen
application("user")= application("user")+ ",haydar" yapabilirsin daha sonra i ler sayesinde veriyi diziye bölersin
birden fazla değeride ancak bu şekilde atarsın yani...
içini boşaltmak içinde set application("user")= nothing yap bitsin yada yok olmasını istemiorsn "" a eşilte
-
rene abü çok güzel anlatmışın teşekkür ederim istediğim bilgi buydu sağol
