Asp Application Nesnesi?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    application nesnesi hakkında bi kaç bilgiye ihtiyacım var bu konuda bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim.

    1. bu nesneyi bir database veya günlük-saatlik bir bilgi havuzu gibi kullanmam mümkün mü? 

    2. eğer mümkünse binlerce anlık girişte patlar mı :d veya ne kadar veriden sonra bana sorun çıkarır

    3. lock ve unlockun tam olarak görevi ne nerede kullanmalıyım kullanmazsam nolur

    4. application nesnesinde atıyorum Application("User")="aaa" tanımı yaptım ama ben bu user verisini çoğaltmak istiyorum mesela

    sayfaya bakan her  üyeye Application("User") a farklı bi değer atadım 

    bunların hepsini listeyebiliyomuyum yoksa user neyse heryerde de o mu geçerli (tam anlatamadım ama olsun)  

    5. eğer birden fazla değer atıp listeletebiliyosam application da sakladığım tüm veriyi silmek boşaltmak için ne yapmam lazım

     

    application - global.asa ile çalışan scriptlere baktım ama hiç bişey anlamadım genel örneklerde hep sayaç :d 

     


    :|
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sk8er
    Sk8er's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2006
    Erkek

    hacı yamulmuyorsam uygulama başlangıcında yani site başladığında başlar application  mesela online üye sayısını sessioın da tutamazsın

    app. a atarsın bnu yaparkende  app.lock app.("onuye") = app("onuye") +1 app.unlock şeklinde yaparsınki o anda başkası app. a müdahale edip işleri bozmasın vesselam saygılarımla bu arada pmden msn i atsana asp kodcu lazım oluo arada :)


    Kefillik işleri için kalite ; 10 yıldır hizmetinizdeyiz , Kefillik 10 lira. Lütfen daha yüksek id"li arkadaşları tercih etmeyiniz. Kefil olduğumuz binlerce kullanıcıya sorabilirsiniz...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    abü msne fazla giremiyorum o yüzden bir sorun olursa burdan ulaş bana :d

    şimdi anlattığın olayı biliyorum biraz kurcaladım alıştırmada yaptım ama benim istediğim şu tarz bişe

    sitedeki online üye kadar slot olcak her yeni üye geldiğinde slot artacak buna göre

    slot 1 deki browser,ip,zaman

    slot 2 deki browser,ip,zaman

    slot 3 deki browser,ip,zaman

    slot 4 deki browser,ip,zaman 

    bunları olduğu gibi hafızada tutmam lazım ve üyeye göre zamanı her sayfa yenilişte update etmem lazım. ve gün sonu sıfırlamam lazım

    db ile basit bi olay ama applicationla yapmam gerek bunu.

    application ile yapılmış chat scriptlerinde bu tarz bi olay var ama sınırlı sayıda sınırsız olması lazım 

    neyse zaten karıştıra karıştıra farklı bi yollan şey ettim ben :d


    :|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    veriyi applicationa kaydedip, daha sonra split ile arraye bölebilirsin...

    tamamen programcılık bilgine bağlı...

    yazacağın veri cok büyük boyutlu olursa performans acısından yawaşlar aksi taktirde bilgi zaten ramde duruo

    lock ve unlock, application nesnesi bütün sessionlar için ortak olduğundan dolayı, aynı anda bir browser nedeniyle değişen aplicationın, diğer nesneylede değişmemesi için gerekiyor, lock ve unlocku genelde sadece online üye arttırımnda kullanıyoruz, onun haricide kullanmana gerek yok illaki global.asp dada kullanmana gerek yok

    sitenin ortasından application("haydar") ="haydar" dersen o saatten sonra iis sıfırlanana kadar o bilgi haydar olarak kalır

    şimdi anlamadığın şey su

    applicaion("user") demişsin, bu application user  bütün kullanıcılar için geçerlidir, yani sen application user=haydar dersen, o tareihten sonra bütün kullanıcıların user applicationı haydar olur, o zaman farklı bilgileir nasıl ekliecem dersen

    application("user")= application("user")+ ",haydar"  yapabilirsin daha sonra i ler sayesinde veriyi diziye bölersin

    birden fazla değeride ancak bu şekilde atarsın yani...

    içini boşaltmak içinde set application("user")= nothing yap bitsin yada yok olmasını istemiorsn "" a eşilte


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    rene abü çok güzel anlatmışın teşekkür ederim istediğim bilgi buydu sağol

    :|
Toplam Hit: 1591 Toplam Mesaj: 5