Asp İle İlgili Yardım !!
-
Merhaba arkadaşlar. asp ile ilgili sorum olucaktı. kullanıcı formu doldurdu,başlık,isim,yorum..sonra databaseden biz bunları sayfaya yazdırıyoruz..sunu sormak istiyorum databaseden örnek verecek olursak <%=rs("isim")%> bunu ekrana yazdırdık adı kamil olsun. kamil ekranda çıktı,diğer isimlerde alt alta sıralandı.. benim yapmak istediğim kamili tıklayınca kamilin sayfasına,osmanı tıklayınca osmanın sayfasına gitsin,tıpkı tahribatta konu açılıyor,başlığa tıklayınca konuyu açanın sayfasına gidiliyor.Yani uye formuna yazılanlar databaseden çekip yazdırdığımızda sayfada linkli hale gelicek ve bu linkleri tıklayınca mesela kamilin ne yazdığını görüp cevaplayacaklar. Tıpkı benim şuan yaptığım gibi. Benim yapamadığım sadece yeni bir sayfayı otomatik kendisi nasıl oluşturacak? şimdi ben konu başlığını attım tahribata, sorumuda yazdım, benim başlığım ve ismim aktif konu başlığı listesinde yer alıcak ve tıklanacak. Yapmak istediğim bu,yapmak istediğim forrum değil yanlış anlamayın, öyle olsa bir forum sitesi açarım.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
-
http://www.tahribat.com/Forum-Asp-urun-Detay-Kodu-Lazim-85444/
kâmil 'in geldiği recordsete link ver bilmemnesitesi/profil.asp?<%=id%>
yaz
profil.asp 'dede
<%
id = request.Querystring("id")
sql = "Select * from kamilingeldigitablo where id ="& id &"
%>
şeklinde.
verdiğim linktede öyle.
-
link verdim,biri bilmemnesitesi/profil.asp?id=80 (kamil) diğeri bilmemnesitesi/profil.asp?id=79 (osman)
iki farklı link var şimdi elimizde. biri başlık açılan bölüme ait database, biri de buradaki başlıklara cevap yazılacağı profil.asp ye ait database. 2 tane de database yaptım.. Profil.asp adında bir sayfada yaptım. buraya yazılan başlığa cevap verileceği formu da yerleştirdim.
iki farklı link olmasına rağmen biri id=79 biri id=80 , profil.asp sayfasında yorum yapıldığında her iki linktede aynı cevaplar veriliyor.
çünkü profil.asp ye ait database yi ortak kullanıyor id=79 ve id=80. bu linklerin database den kendilerine ait yorumları seçmesi için kod olarak ne yapmalıyım.
profil.asp nin yorum yazılan kısmının databaseye bağlanması için yazdığım kod (orjinal değil):
mesaj=Request.Form("mesaj")
yazan=Request.Form("yazan")
id=request.Querystring("id")
Vt_Yol=Server.Mappath("profil.mdb")
Set Baglantim=Server.CreateObject("Adodb.Connection")
Baglantim.Open "DBQ="& Vt_Yol & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
if Request.QueryString("cmd")="add" Then
Set Rs=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Sor="Select * From tablo where 'id ="& id &"'"
Rs.Open Sor,Baglantim,1,3
Rs.AddNew
Rs("yazan")=yazan
Rs("mesaj")=mesaj
Rs.Update
Response.Redirect("profil.asp?cmd=ok")
-
yardım edebilecek yok mu?
-
kullanıcıların actıgı konuları nasıl kaydedıceksn bılmıyorum ama id ilen attıgı konuların kayıtlarını databsede kayıtlı tutabılırsın baslıklarada idsini lınklersın olur bıter
-
querystring bilgin varmı?
