Asp İle Server Bilgileri ?
-
Şimdi foxxly görünce dicekki aspyi cakcaksın devap et az kaldı bene sole dicem ben aspyi caktım sadece bilmedigim 5-6 şey var onları ogreniyorum ve yenileri cikıyor :d
sadete gelek =
1-) şimdi ben asp ile serverdaki ram kullanımını yazdırmak istiyorum
yane ; yonetim panelinde toplam kullanılabilir ram ve şu an kullanılan ı ; 1000 mb ram var / 512 mb kullanılıyor diye yazdırmak istiyorum
ve aynı işlemi CPU ile yapmak istiyorum
2-) asp ile sitede ördeğin www dizinindeki tüm dosyaları www/yedek dizinine kopyalamak istiyorum bunu nasıl yapabilirim
3-)Ve siteye girenlerin loglarını asp de yazdırmak istiyorum yane bunu iis log tutuyor ya asp ile o loglara baglanıp listelemek istiyorum asp ile bundada yardımcı olursanız çoooooooookk sevinirim
4-) bunu daha once sorudm galba ama belliki cevpa gelmemiş bi da soram şimdi iisde bir bölüm var filitre gibi bişi yane orda ip adresi ekliyorsu o eklenen ip adresleri siteye giremiyor bunu nassı sağlayabilirim
-
1. ücretli componentler var bilgileri çekebilmen için.
2. fso ile
3. fso ile
4. yapılamaz diye düşünüyorum. ancak belli süre biriktirip günlük zamanlanmış görevlerden bat dosyası çalıştırarak yapılabilitesi olabilir.
-
fso için google a fso işlemleri yazıp ara bir çok kaynağa ulaşacaksın
-
1. ram kullanımı pesimistin söylediği gibi ücretli componentler ile yapılıyor...
2. pesimist söylemiş...
<% dim fs set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") fs.CopyFile "c:\haydar\*.htm","c:\osman\" set fs=nothing %>
3. nün örneği zordur eve gidince yazayım sana...
4. bu harbiden zor bir işlemdir scripting object ile visual basic aracılığı ile yapılıyor fakat administrator hesabi ile login olmuş olman lazım, bunuda eve gidince yazayım... -
tamam hocam beklyiyorum
-
Çok hazırcılık yapmayalım 3. sorunun cevabı...
şimdibi asp sayfasına 2 şekilde veri gelir birisi post diğeri get
birde cookieler vardır... buüçünüde request nesnesinden çekebilrisin...
postları şu şekilde çekebilirsin
<%
dim loglar
dim postedilenveriler
for each postedilenveriler in request.form
loglar = loglar & postedilenveriler& "=" & request.form(postedilenveriler)
nextaynı şekilde get edilenleride şöle alabilirsin
dim getedilenveriler
for each getedilenveriler in request.form
loglar = loglar & getedilenveriler & "=" & request.form(getedilenveriler)
next
dim kuukiler
for each kuukilerin request.cookies
loglar = loglar & kuukilerin & "=" & request.form(kuukilerin )
next%>
burada bi sayfaya gelen giden herşeyi aldın...
bunun tepesine server nesnesini kullanarak ip ekle, sayfayı ekle tarayıcıyı ekle tarihi saati ekle ondfan sonrada fso ile bi txt sayfasına kaydet bitti gitti...
yukardaki kodları elle yazdım yazım yanlışı olabilir düzeltirsin...
4. sorunun çevabı
function SitedenSiktirEt(byval ipstr,instanceidal)
Dim XMLarr(0)
XMLarr(0) = ipstr
dim r,objstr,arrIPSize,myNum,i
dim objIIS,IISipsec,arrIPstring
dim arrip
r=false
if instanceidal then
objstr="IIS://localhost/w3svc" & cstr(Request.ServerVariables("INSTANCE_ID"))
else
objstr="IIS://localhost/w3svc"
end if
Set objIIS = GetObject(objstr)
Set IISipsec = objIIS.IPSecurity
If (IISipsec.GrantByDefault = True) Then
arrIP = IISipsec.IPDeny
arrIPSize = ubound(arrIP)
For i = 0 to arrIPSize
arrIPstring = arrIPstring & "," & arrIP(i)
Next
ReDim preserve arrIP(arrIPSize + UBound(XMLarr)+1)
for i = 0 to UBound(XMLarr)
myNum = arrIPSize + i+1
If InStr(arrIPstring,XMLarr(i)) = 0 Then
arrIP(myNum) = XMLarr(i)
End If
next
IISipsec.IPDeny = arrIP
objIIS.IPSecurity = IISipsec
objIIS.SetInfo
End If
set IISipsec = nothing
set objIIS = nothing
r=true
SitedenSiktirEt=r
end functioneğer localhosttan banlatacaksan instanceidyi false olarak ver.. örneğin localhosttan atacaksan
SitedenSiktirEt("123.123.123.123",false)
yaz atar o siteden onu :)
Bu arada daha ayrıntılı özellikle açıklamıyorum çünkü aşırı derecede hazırcılık yapıyorsun hocam...
-
saol rene hocam hazırcılık deil googlede bakdım bu yontem yok işte veritabanına ipyi ekleyerek o ip veritabanında varsa ban.asp ye yonlendirme var ondan buraya sorudum çok saol
