Asp Net Sorun

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kont239
    kont239's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    arkadaşlar siteye bi excel dosyası upload edip excel den  veri okuyup text box a yazdırmam gerekiyor verileri upload işlemini yaptım ama excel den veri okuyamıyorum yardımcı olabilecek var mı ?

    kod aşağı da ...

       protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)

            {

                

                if ((FileUpload1.PostedFile != null) && (FileUpload1.PostedFile.ContentLength > 0))

                {

                    string fn = System.IO.Path.GetFileName(FileUpload1.PostedFile.FileName);

                    string SaveLocation = Server.MapPath("userFiles") + "\\" + fn;

                    try

                    {

                        FileUpload1.PostedFile.SaveAs(SaveLocation);

                        Response.Write("Dosya Yüklendi.");

                        

                        StreamReader yeni;

                        string yazi;

     

                        yeni = File.OpenText(FileUpload1.ToString());

     

                        while (yeni != null)

                        {

                            yazi = yeni.ReadLine();

                            TextBox1.Text = yazi;

                        }

                    }

                    catch (Exception ex)

                    {

                        Response.Write("Error: " + ex.Message);

     

                    }

                }

                else

                {

                    Response.Write("Yükleme için dosya seçin...");

     

                }

            }


    4641544948---53415249544153
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TeRRoR
    TeRRoR's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Baboş excel'den öyle text okur gibi okuyamazsın. Ya harici bir component kullanacaksın (SpireDoc, Aspose), ya bunun anlattığı gibi Interop ile okuyacaksın (serverda excel kurulu olması gerekir) http://www.serdarb.com/csharp-c/c-sharp-ile-ms-excel-dosyasini-okumak-ve-yazmak/ ,ya Office 2007 ve üzeri ile yüklenmiş dosyalar için OpenXML kullanacaksın, yada http://www.carlprothman.net/Default.aspx?tabid=87#OLEDBProviderForMicrosoftJetExcel burada anlatıldğı gibi provider ile bağlanacaksın (application pool 64bit'se en son jet provider 64 bit desteklemiyordu ona göre application pool'u 32bite çekmen gerekir.) Seç beğen al dostum.


    herkes programcı olmak zorunda değildir, lütfen bir zorunluluk gibi programlama dilleri öğrenmeye çalışmayın. yabancı dil filan öğrenin amq.// s.kimin etini yerim, kasaba minnet etmem.// ince düşünene kalın girer.//
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kont239
    kont239's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    yok hocam o kadar sıkıntılı değil miş sanırım ya bn hala çöemedim gerçi ama excel i datagrid şeklinde geirmiş oraya burada http://m-akbulut.blogspot.com/2011/08/c-ile-excelden-veri-okuma.html benim bunu  datagrid e değilde textbox a yazdırmam gerekiyor  birde o linkte excel e bağlanırken ("Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0; 

                                     Data Source="+dosya_yolu+"; Extended Properties=Excel 12.0"); böle bi path kullanmış anlayamadm bakabilecek olan var mı ?


    4641544948---53415249544153
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    carus07
    carus07's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ağustos/2011
    Erkek
    databaseden nasıl veri çekiyorsan exceldeki verileri öyle çekeceksin connection kurman lazım. Excel dosyasındaki en aşağıdaki sayfa1 sayfa2 gibi bölümler databasedeki tablolar gibi kullanacaksın şuan telefondan giriyorum pcden girmiş olsaydım sana daha iyi yardımcı olurdum
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek


    string constr = "Provider=Microsoft.JET.OleDB.4.0; Data Source=temp\\ogrenci.xls; Extended Properties='Excel 8.0;';";

    string sqlcmd = "Select ogrno,adi,soyadi,alan from [Sayfa1$]";


    OleDbConnection con = new OleDbConnection(constr);
    OleDbCommand cmd = new OleDbCommand(sqlcmd, con);

    OleDbDataAdapter _da = new OleDbDataAdapter(cmd);
    DataSet _ds = new DataSet();
    _da.Fill(_ds,"DatabaseOgrenciler");

    DataTable tbl = _ds.Tables["DatabaseOgrenciler"]; // yada _dsTables[0]; yapabilirsin hocam

     

    gridde göstermek istiyorsan da GridView..DataSource = tbl;

     

    edit: bir de winformdan farklı olarak asp.net de databind işlemi yapman gerekiyor.. 

     

    gridview.DataBind(); gibi

     

     

    bu kadar


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    carus07
    carus07's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ağustos/2011
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı:
    -----------------------------


    string constr = "Provider=Microsoft.JET.OleDB.4.0; Data Source=temp\\ogrenci.xls; Extended Properties='Excel 8.0;';";

    string sqlcmd = "Select ogrno,adi,soyadi,alan from [Sayfa1$]";


    OleDbConnection con = new OleDbConnection(constr);
    OleDbCommand cmd = new OleDbCommand(sqlcmd, con);

    OleDbDataAdapter _da = new OleDbDataAdapter(cmd);
    DataSet _ds = new DataSet();
    _da.Fill(_ds,"DatabaseOgrenciler");

    DataTable tbl = _ds.Tables["DatabaseOgrenciler"]; // yada _dsTables[0]; yapabilirsin hocam

     

    gridde göstermek istiyorsan da GridView..DataSource = tbl;

     

    bu kadar


    -----------------------------

    Demek istediğim buydu işte =)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    editledim bi kısmı ona dikkat et hocam


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kont239
    kont239's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    unbalanced bunu yazdı:
    -----------------------------


    string constr = "Provider=Microsoft.JET.OleDB.4.0; Data Source=temp\\ogrenci.xls; Extended Properties='Excel 8.0;';";

    string sqlcmd = "Select ogrno,adi,soyadi,alan from [Sayfa1$]";


    OleDbConnection con = new OleDbConnection(constr);
    OleDbCommand cmd = new OleDbCommand(sqlcmd, con);

    OleDbDataAdapter _da = new OleDbDataAdapter(cmd);
    DataSet _ds = new DataSet();
    _da.Fill(_ds,"DatabaseOgrenciler");

    DataTable tbl = _ds.Tables["DatabaseOgrenciler"]; // yada _dsTables[0]; yapabilirsin hocam

     

    gridde göstermek istiyorsan da GridView..DataSource = tbl;

     

    edit: bir de winformdan farklı olarak asp.net de databind işlemi yapman gerekiyor.. 

     

    gridview.DataBind(); gibi

     

     

    bu kadar


    -----------------------------

    hocam araştırdım "Provider=MSDAORA;Data Source=../Kitap1.xls;Extended Properties=Excel 8.0;HDR=YES" connection string i böyle yazmamı istedi dğer türlü kabul etmedi yazdım böyle ama bu seferde  couldnt resolve service name hatası verdi yani excel e ulaşılamadı diye nasıl ulaşabilirim ben buna başka ?


    4641544948---53415249544153
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    excel driver i ile ilgilidir. 

    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=23734

     

    bunu bi yükle. eğer xlsx açacaksan 12.0 olacak.. linke de bakabilrisin. ama yazdığım kodun çalışması lazım. çünkü ben kendi yazdığım programdan verdim


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
Toplam Hit: 990 Toplam Mesaj: 9