Asp Veri Kaydı Silme Yardım
-
slm arkadaslar asp den yonetim panelinden veri kaydı silmek istiyorum nasıl yapabilirm..
-
database ine baglı bir adodc connection nesnesi olsun adınıda baglanti olsun mesela
gelenid = cint(request("id"))
baglanti.EXECUTE("DELETE FROM tabloismi WHERE id="&gelenid)dersen tabloismi isimli tablomuzdan sayfa çağrılırken ?id=5 şekline verilen sayıdaki 5 noldu id ye sahip kayıt silinecektir.
umarım anlatabilmişimdir
burda request("id")
querystingdeki sayfa.asp?id=5
deki 5 kısmını alır.
cint() onu bir sayı olmaya zorlar eğer değilse kod hata verir ve işlem durur (sql injection olmaması için)
baglanti.execute database de query çalıştırır
içinde veridğim query bir sql query sidir ve belli bi tablodan veri silmeye yarardaha açık nası anlataiblirim bilmiyorum. programlama bilgin varsa dediklerimi anlaman laızm yoksa sorun bu değil "asp nerden öğreneiblirim?" olmalı bununda cevabı forumda daha önce verilmiş olan Hakkı ÖCAL ın asp kitabıdır
-
saol hacım ya oldu
-
yönetim panelinden,, nasıl yani? anlamadım ama
nasıl veri silebileceğini yazayım.
bir tabloda ki mevcut tüm kayıtları sileceksen
set sil=baglantin.execute("Delete from TABLO ")
set sil=nothingsadece belirli bir kayıtı sileceksen
örneğin request.querystring("silinecekveriNO") şeklinde silecğin veriyi q.string ile aldın ve sil.asp sayfasına gönderdinsil.asp?silinecekveriNO=10set sil=baglantin.execute("Delete from TABLO where id="&request.querystring("silinecekveriNO")&" ")
set sil=nothingdediğin zaman sadece 10. veriyi silersin -
hız bu olsa gerek : )
ben yazıyorken Hojam cevaplamış bile
