Asp Yorum Sisteminde Çıldırtan Sorun
-
arkadaşlar merhaba tablomdakı sutunlar asagıdakı gıbıdır...
yid (otmtk sayı)
id ( sayı )
uye ( Not )
metin ( not )
tarih ( tarih/saat )
sayfadakı yorum döküm kodları
_________________________________
<%
veritabaniyolu = "db.mdb"
Set baglantimiz = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
baglantimiz.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("db.mdb")
id = request.querystring("id")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql="select * from yorumlar where id="& id &""
rs.Open sql, baglantimiz,1,3
if rs.eof or rs.bof then
response.write "Henüz Yorum Yapılmamış İlk Yorumu Sen Yap !"
else
%><b><font color="#008BD3">Kullanıcı : <%=Rs("uye")%></font></b><bR /><br /><%=Rs("metin")%>
<%
end if
rs.close
set rs = nothing
%>_______________________________________
Yorum kaydederken hiçbir problem yok uyeyı tarih/saati yorumu ve yorumun id sini kaydediyor ancak anlayamadıgım cok sacma bır sorun var
sadece yorumun id sindekinde gosterecegıne alakasız id lerdede gösteriyor hani hepsinde gösterse anlayacagım ama göstermiyor kafasına göre id lerde gösteriyor hatta bi ara 2 tane yorum vardı db de yid arasındaki farklardamı gösteriyor acaba dedim o da olmuyor anlayamadım ve kafaları yemek üzereyim sizlerin yardımlarını bekliyorum teşekkurler...
-
if rs.eof or rs.bof then
kısmını
if rs.eof then
yapıp bi denesene?
yid dışında extradan id koymanın sebebi nedir? yorum yapan üyenin idsi gibi bişey mi?
-
hocam o olayı çözdüm ama nasaıl cozdum anlayamadım bende suan kafam allak bullak anlarsınız uzun sure ugrasınca manyak gıbı oluyor ınsan suan baska bır problemle karsı karsıyayım aynı metne 2 tane yorum gelıyorsa yanlızca ılkını gosterıyor hepsını nasıl lısteletebılırız ? teşekkurler bu arada pes..
-
pesimistzombie bunu yazdı:
-----------------------------if rs.eof or rs.bof then
kısmını
if rs.eof then
yapıp bi denesene?
yid dışında extradan id koymanın sebebi nedir? yorum yapan üyenin idsi gibi bişey mi?
-----------------------------öyle bile olsa ne gerek var. bir açıklarsa arkadaş ögrenmis oluruz :|
-
diger tarafta id olarak mesajı gosterıyor querystring le de ben yorum varmı yokmu onu sorgulatıyordumbelkı baska yollada yapılabılırdı ama ben bu sekılde yaptım yenı yenı birşeyler ogrenmeye calısıyorum işte yardımlarınızla :)
-
yorumların hepsini sıralatmak için
<%
veritabaniyolu = "db.mdb"
Set baglantimiz = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
baglantimiz.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("db.mdb")
id = request.querystring("id")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql="select * from yorumlar where id="& id &""
rs.Open sql, baglantimiz,1,3
if rs.eof then
response.write "Henüz Yorum Yapılmamış İlk Yorumu Sen Yap !"
else
Do while not rs.eof
%>
<%=Rs("uye")%> <%=Rs("metin")%>
<%rs.movenext
Loop
end ifrs.close
set rs = nothing
%>
siyahla gösterdiğim yerleri ekleyeceksin. sayfalamayı öğrenmen lazım asprehberi.net makaleleri araştır. -
do while.. tabi :S teşekkurler arkadaslar çok sagolun
