folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Aspde Değişkenler Hakkında Yardım



Aspde Değişkenler Hakkında Yardım

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiOksidan
    AntiOksidan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ekim/2005
    Erkek
    yav şimdi bu değişkenler ii güzel kodları felam biliyorum ama mantığını ve ne işe yaradığını hala kavramış değilim.tabi değişken heryerde değişkendir..
    ben ASP kastıım için ASP de sordum...
    dökümanlardakini okdum daha da kafam karıştı (:
    bu konuda ki bilgilerinizi,neye yarayıp yaramadığını anlatırsanız sevinirim..
    şimdiden teşekkürler
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    camarade
    ontedi
    ontedi's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek
    dostum şimdi sana kısaca anlatayım..

    mesela bir formdan bilgi alacaksın..

    dostum form yazmama rağmen güvenlik nedeniyle göstermemektedir.

    ..bende böyle yazmak zorunda kaldım ....form method =post action=gel.asp"
    input type text name="yazimiz"

    şimdi bu kısaca bir form uygulaması...yöntemi : post ( postalama)
    .....
    action (etki alanı, etki edeceği yer) : gel.asp

    text kutusuna girilen her değer yazimiz adlı değişken üzerinden taşınır....eğer orada değişken atamasaydık öbür taraftan nasıl onu alacaktık...oraya girilen herşey yazimiz adlı değişken olsun dedik..

    bunu gel.asp den alalım

    ------- gel.asp ----

    peki bizim buraya bir mektup postalanmış yani..bir veri yollanmış..paki biz bunu nasıl alacağız..yani talep edeceğiz..

    işte cevabı

    request= talep demektir

    form= form dan geldiği

    oradan şimdi alıyoz

    ontedi=request.form("yazimiz")

    formdan talep edilen yazimiz artık ontedi oldu :)

    bunu yazdıralım ekrana

    response.write ontedi


    daha çok şeyde yapabiliriz..formdan aldıktan sonra onu session atıp oturum boyunca onu hatırlamış oluruz...

    hadi session da yazayım sana

    ontedi=request.form("yazimiz")

    session("kullanici")=ontedi

    diğer sayfalarda yazdırmak için

    response.write session("kullanici")


    hadi kolay gele

    Matematikçi ve Yazılımcı. http://www.ontedi.com ve http://www.cizgi.site Siteme beklerim herkesi.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ertan
    ertan's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek
    değişkenler tüm programlama dillerinde sabittir, hepsi aynıdır mantık olarak. Ben değişkeni şöyle tanımlıyorum kendimce, her değişken bir çocuktur ve onun ismi vardır,işte bu değişken ismidir, bir de türü vardır, şişman zayıf, zenci v.s. yani bolean, string, date, double gibi bunlarda türü..

    Ne işe mi yararlar, bu çocuklar lazım olduklarında (büyüdüğünü varsayalım) anne babasına yardım edecekler, birşey isterlerse onu yapacaklar, bazı bilgileri aklına tutacaklar, pc deki değişkenlerde öyle, bazı bilgileri kendinde saklarlar ve kullanıcı istediğinde ona sunarlar

    İnşallah açıklayabilmişimdir antioksidan

    Bundan sonra sadece insan olanlarla muhattap olacağım.. Ona göre karşıma gelin...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiOksidan
    AntiOksidan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ekim/2005
    Erkek
    bu güzel açıklamalara iki tane güzel çiçek gider
    (f) (f)

    anladım zamanı gelince onları kullanacaz saolun
Toplam Hit: 728 Toplam Mesaj: 4