folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Aspde Veri Tabanı Hatası



Aspde Veri Tabanı Hatası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    ayrı sayfalar

    --vt--

    <%
    strMainDB = Server.MapPath("dbyolu.mdb")
    Set vtb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    vtb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & strMainDB
    %>--

     

    --baglanti.asp--


    <%
    set vt = server.createobject("adodb.recordset")
    sql="select * from sayac"
    vt.open sql,vtb,1,3
    %>

    sonra asıl sayfaya gidip sayacı

    <%=vt("sayac")%>

    seklinde çalıştırmaya kalktım.Amacım şuydu forum, genel, döküman die 3 tane db kurucam.Hepsine vt.asp deki gibi veritabanıbağlantısı vbt ,döküman bağlantı dvtb ve forum veri tabanı fvtb diye ayırcam.Baglanti.asp de hepsini ayarlıyıcam.Yani vt dedin mi genele, fvt dedinmi forumla, dvt dedin mi dökümana bağlanacak.

    Fakat çıkan hata şu:

    Script error detected at line 111.
    Source line: Response.Write vt("sayac")
    Description: Tür uyumsuz: 'vt'

    hata düşüncemde mi?Uygulama yoludamı, kodlarda mı kafam durdu birşey düşünemiyorum artık!!

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    pf bide asp ve asp.net açıktı iki konuyada bakarken yanlış yere açmışım asp nede yöneticilerden biri taşıyabilri mi.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    niye farklı db kullanıyosun ki ? bunun performans kaybı yaşatacağını hatırlatırım. hemde azımsanmayacak kadar ;)

    sümsüğüm

    <%
    Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
    %>

    <%
    set say=sur.execute("select*from sayac")
    %>

    <%=say("sayac")%>

    al kullan sümsüğüm benim :D

    recordset yerine execute kullan.

    edit: hepsini aynı değişkenle çekersen hata verir;

    mesela:

    <%
    Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
    %>

    <%
    Set Sur2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Sur2.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data2.mdb")
    %>

    <%
    Set Sur3 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Sur3.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data3.mdb")
    %>

    böyle bağlan db ye. verileride

    <%
    set say=sur.execute("select*from sayac")
    %>

    <%
    set say=sur2.execute("select*from sayac")
    %>

    <%
    set say=sur3.execute("select*from sayac")
    %>


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    FOXXLY bunu yazdı:
    -----------------------------

    niye farklı db kullanıyosun ki ? bunun performans kaybı yaşatacağını hatırlatırım. hemde azımsanmayacak kadar ;)

     


    -----------------------------

    allah benim cezamı verecek ... mq baglanti.asp yi include etmeyi unutmuşum.

    Fakat neden performans kaybı olcak :S:S diğer türlü çok büyüyecek db..

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    sumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    FOXXLY bunu yazdı:
    -----------------------------

    niye farklı db kullanıyosun ki ? bunun performans kaybı yaşatacağını hatırlatırım. hemde azımsanmayacak kadar ;)

     

    -----------------------------

    allah benim cezamı verecek ... mq baglanti.asp yi include etmeyi unutmuşum.

    Fakat neden performans kaybı olcak :S:S diğer türlü çok büyüyecek db..

    -----------------------------
    sumsukum, bi sayfada 3 farklı db ye bağlanmak zaman kaybına yol açar :/ buda performansı etkiler :/

    hepsini aynı db de topla emin ol daha sağlam olacaktır.


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    abi 3 farklı db yerine 1 db'de 3 farklı tablo kullanmak lazım.. Yani tabloları falan adamlar bunun için yapmış..

    Ayrıca bırak access'i falan koş mssql'e doğru yolu bul..

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    alp bunu yazdı:
    -----------------------------

    abi 3 farklı db yerine 1 db'de 3 farklı tablo kullanmak lazım.. Yani tabloları falan adamlar bunun için yapmış..

    Ayrıca bırak access'i falan koş mssql'e doğru yolu bul..

    -----------------------------
    koş koş burjuvasql seni bekliyor :D

    halkçısql rulzz XD


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    hoca halkçıyım diye at yerine eşeğe binmenin anlamı yok.. Gerçi projesi ne kadar gelişmiş bilmiyorum ama ileride büyük projelere girdiği zaman, yazdığı sqllere bakıp "vah vah databaseim valla çekeceğin var" dediği zaman seve seve değilse de züke züke geçecek mssql'e pardon burjuvasqle ya da her neyse :)

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    hiç şakadan anlamıyosun hocam :|

    önünde feysbuk gibi bi örnek varken mysql a eşşek demen , ayıp ayıp hocam :|

    mysql için 2 parça program yüklüyosun herşey okadar :) sonra istediğin gibi yönet. mssql a bi türlü kafam basmasdı :/ yedek alması filan baya zor bişey. :/

    ama tabi sql ün iyisi kötüsü olmaz (:


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    fox ben de şaka yaptım lan :) senden farkım ":)" işaretini koymamamdı ama şakaydı yani..

    hoca php ise eyvallah mysql ama adam aspden bahsediyo yani dünyanın çoğu php için mysql asp için mssql kullanır.. Ben de aspci olduğumdan öyle dedim yoksa eşek falan deidğim yok bişeye eşek diye bahsettiğim accessti :)

Toplam Hit: 1030 Toplam Mesaj: 10