Aspde Veritabanına Combobox Kaydı..
-
Selam herkese..bişi sorucam.
Bi bakıcı sitesi yapıyorum ve bakıcı kaydı olucak bu kayıtta birsürü combobox ve optionboxlar var ben bunları veritabanına nsl kaydettiririm
Ben sadece textboxları kaydedebiliyorum ötekilerin mantığı nasıldır ?
-
comboboxu koy, içindeki veri textbox gibi post edilir zaten...
comboboxun içini doldurmak istiosan ac bi record set for ile yazdır içine...
-
Tamam eyv. rene saol..
1 sorum daha var :) option boxları nasıl yapıcaz ?
Mesela cinsiyet seçimi var erkek bayan diye..
Erkek e tıkladığımızda veritabanına erkek olarak veya numara olarak nasıl gidicek ?
-
<input name="cinsiyet" type="radio" value="bay" />
<input name="cinsiyet" type="radio" value="bayan" />value neyse o post edilir. veritabanına o kaydedilir
-
ThundeR bunu yazdı:
-----------------------------value neyse o post edilir. veritabanına o kaydedilir
-----------------------------Abi çok sağol yaa tek kelimyle anlattın valla süpersin..
-
Birde Checkbox var örn : bildiğiniz yabancı diller ? ingilizce almanca fransızca italyanca..mesela kullanıcı bunların 4ünüde seçti bunlar için database e 4 tane ayrı yermi açıcam..
Yani Checkbox lar nasıl kaydedilir , hangi mantıkla :)
-
<input type="checkbox" name="checkbox" value="bu post edilir" />
bununda valuesi post edilir (eğer seçildiyse), istersen ayrı ayrı field ac veritabanına, istersen hepsini request.formla cektikten sora tek bi değişkene ata onu vt ye kaydettir.
