ASP.NET İle İlgili Sorularım
-
Merhaba hocalar, ASP.NET öğrenmek istiyorum. 1 senekadar önce C#'ta ufak tefek konsol uygulamaları yazmıştım. Ama şimdi pek hatırlamıyorumdur heralde. Konuyla ilgili bazı sorularım olacak?
1- ASP.NET'de web forms ve MVC yapısı var.MVC için çok iyi ama zor diye duydum ve alışması da zormuş. Direk MVC'den başlamak faydadan çok zarar mı getirir?
2- ASP.NET'e nereden başlamalıyım? Ben ASP'yi çalışma üstünden öğrenmiştim. Öyle eğitim seti izleyip onları tek tek uygulayarak değil. Ama ASP.NET'in böyle öğrenilmesi pek mümkün değil heralde.. Ne önerirsiniz?
3- Visual Studio'nun hangi sürümünü tavsiye edersiniz?
4-ASP.NET'te hangi konulara hakim olursam hangi seviyede olabilirim?
Bunların yanında sizin de ekleyecekleriniz, tavsiyeleriniz varsa alabilirim.
-
upp
-
1- Direk mvc den başlamak sadece fayda getirir. Bulaşma web forms'a
2- C# bilmiyorsan C# öğren :), MVC için ise asp.net sitesinde tutoriallardan git, kod oku, bir tane sample proje yap; böylece temeli atmış olursun.
3- En son sürümü tabiki, 2012; heyecan arıyosan 2013 :)
4- O ne biçim soru yav :)
-
nessaj bunu yazdı
1- Direk mvc den başlamak sadece fayda getirir. Bulaşma web forms'a
2- C# bilmiyorsan C# öğren :), MVC için ise asp.net sitesinde tutoriallardan git, kod oku, bir tane sample proje yap; böylece temeli atmış olursun.
3- En son sürümü tabiki, 2012; heyecan arıyosan 2013 :)
4- O ne biçim soru yav :)
hocam bir yerde projesine göre mvc projesine göre web forms kullanmak gerekir diye okumuştum, mvc denildiği kadar zor mu yoksa web formsdan geçilmesi zor olduğundan mı öyle deniliyor? -
Lightsaber bunu yazdınessaj bunu yazdı
1- Direk mvc den başlamak sadece fayda getirir. Bulaşma web forms'a
2- C# bilmiyorsan C# öğren :), MVC için ise asp.net sitesinde tutoriallardan git, kod oku, bir tane sample proje yap; böylece temeli atmış olursun.
3- En son sürümü tabiki, 2012; heyecan arıyosan 2013 :)
4- O ne biçim soru yav :)
hocam bir yerde projesine göre mvc projesine göre web forms kullanmak gerekir diye okumuştum, mvc denildiği kadar zor mu yoksa web formsdan geçilmesi zor olduğundan mı öyle deniliyor?öncelike söyliyeyim ben web forms'a başlamadım bile; az çok mantığnı biliyorum sadece.
basit şeylerde web forms tahminimce zamandan tasarruf ettirecektir fakat büyük projelerde muhtemelen mvc daha avantajlı olucaktır.
zor felan değil, web formsun daha farklı bi yapısı var ondan kaynaklı geçişteki farlılık dolayısıyla sıkıntı yaşanabilir belki, sıfırdan başlarsan normal bi insan zekasına sahipsen zart diye öğrenirsin.
-
nessaj bunu yazdıLightsaber bunu yazdınessaj bunu yazdı
1- Direk mvc den başlamak sadece fayda getirir. Bulaşma web forms'a
2- C# bilmiyorsan C# öğren :), MVC için ise asp.net sitesinde tutoriallardan git, kod oku, bir tane sample proje yap; böylece temeli atmış olursun.
3- En son sürümü tabiki, 2012; heyecan arıyosan 2013 :)
4- O ne biçim soru yav :)
hocam bir yerde projesine göre mvc projesine göre web forms kullanmak gerekir diye okumuştum, mvc denildiği kadar zor mu yoksa web formsdan geçilmesi zor olduğundan mı öyle deniliyor?öncelike söyliyeyim ben web forms'a başlamadım bile; az çok mantığnı biliyorum sadece.
basit şeylerde web forms tahminimce zamandan tasarruf ettirecektir fakat büyük projelerde muhtemelen mvc daha avantajlı olucaktır.
zor felan değil, web formsun daha farklı bi yapısı var ondan kaynaklı geçişteki farlılık dolayısıyla sıkıntı yaşanabilir belki, sıfırdan başlarsan normal bi insan zekasına sahipsen zart diye öğrenirsin.
anladım hocam peki önerebileceğin kaynaklar var mı? asp.net hariç, c# temelleri vs. için
-
ben bundan 4 sene önce her yönüyle c# kitabı ile başlamıştım, kitap iyiydi bulabilirsen edin; e-book'uda olabilir, oku ve uygula, sonra kafana göre zevkine projeler yap ki bu projeler seni özellikle geliştirecek şeydir.
profildeki yaşın doğru mu hacım?
nessaj tarafından 26/Ağu/13 22:33 tarihinde düzenlenmiştir -
nessaj bunu yazdı
ben bundan 4 sene önce her yönüyle c# kitabı ile başlamıştım, kitap iyiydi bulabilirsen edin; e-book'uda olabilir, oku ve uygula, sonra kafana göre zevkine projeler yap ki bu projeler seni özellikle geliştirecek şeydir.
profildeki yaşın doğru mu hacım?
sağol hocam tavsiyelerin için, evet doğru :) -
bende senin yaşlarında başlamıştım :), netten çözüme ulaşamadığın herhangi birşey olursa rahatsız etmekten çekinme.
nessaj tarafından 26/Ağu/13 23:27 tarihinde düzenlenmiştir
