folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder Asp.Net Trigger Tetikleyici / Firebird Db



Asp.Net Trigger Tetikleyici / Firebird Db

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    masTR
    masTR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2010
    Erkek

    Hepinize selam,

    asp.net bir siteyle ilgileniyorum bu aralar.veritabanı olarak henüz uğraşıp bişeyler okuyarak ucundan öğrendiğim firebird'u kullanmam gerekiyor.bir kullanıcı tanımlama ekranım mevcut

    - ID

    - Kullanıcı Adı Soyadı

    - Kullanıcı Adı

    - Şifresi

    veritabanına bu alanları insert edicem ancak ID alanının kendini arttırabilen bir alan tipinde tanımlanması gerekiyor.Firebird buna çağre olması açısından generator'leri kullanıyor.şuan veritabanına ID'yi boş bırakıp Kullanıcı Adı Soyadı , Kullanıcı Adı ve Şifresini girdiğimde otomatik olarak ID "1" artiyor ancak c# dan insert command'ı göndermem gerekiyor.

    FBSorgu = "insert into USERS (ID,USER_NAME_SURNAME,USER_NAME,USER_PSW) values('''," + TextBox1.Text.Trim() + "','" + TextBox3.Text.Trim() + "','" + TextBox4.Text.Trim() + "')";

    FBSorgu Firebird veritabanına gönderdiğim sorgu command'ını tutuyor. ancak ID alanında sürekli hata alıyorum

    Bu yuzden internetten biraz araştırdım Trigger oluşturdum firebird içerisinde ancak bu parametre yi gönderdikten önce mi sonra mı aynı anda mı nasıl calısıcak bir bilgim yok. malum firebird hakkında türkçe döküman sıkıntısı mevcut. ingilizcem çok kötü değil ancak dökümanları tam olarak anlamamada yardım etmedi.

    şu firebird'deki trigger'ı ne zaman tetiklemeliyim ? nasıl tetiklerim ? bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilir mi ?

     


    hsyn.ackgz > skype
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    masTR
    masTR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2010
    Erkek

    firebird veritabanında generator'ler bağlı oldukları tablo içerisinde otomatik çalışıyorlarmış.

    generator'u id ye bağladığımda ID belirtmeden insert ettiğim tüm kayıtlar firebird'e ID'si 1 artarak eklendiler.

    Bilginize


    hsyn.ackgz > skype
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rappermcs
    rappermcs's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2002
    Erkek

    Bende onu diyecektim işte :)

    hangi veritabanı olursa olsun Identity Column ları program içerisinden insert edemezsin. VT bu işi zaten yapmalı yapmazsa sıkıntı olur :)

     


    Paslanmış bir uygulama geliştirici.. ##
Toplam Hit: 848 Toplam Mesaj: 3