Ayrıntılı Çalışma Planı
-
- e) Ayrıntılı çalışma plânı
Bunu nasıl yaparım? Alanın İktisat...
Rusya için ayrıntılı plan yapmam lazım...
Yardım ederseniz sevinirim...
Çalışma planında Rusyanın İktisadı kalkınması ve büyümesi olursa sevinirim...
-
hacı tam anlamadım ne istiyorsun tam olarak? Ödev mi bu?
-
ToR5 bunu yazdı:
-----------------------------
hacı tam anlamadım ne istiyorsun tam olarak? Ödev mi bu?
-----------------------------Abi Rusyada yüksek lisans yapmam için alanımla ilgili çalışma planı yapmam lazım. Rusya�da yapılması öngörülen çalışma planı diye geçiyor...
-
bildiğim kadarıyla rusyada doğalgaz alanında ki o devasal büyümenin ardından iktisadi olarakda atılım yapılmak isteniyor amerika ile yapılan soğuk savaşın etkilerini attıklarını ve özellikle ortasyaya tekrar ekonomik üstünlük kazanmak için çabalıyorlar bu durumda ne yapacaklar diye sor kendine ben sordum ve şu cevabı aldım
öncelikle bölgedeki rus firmalarının vergi yükü kaldırılcak
koordineli çalışarak çalıştıkları ülkenin vazgeçilmezleri olmasını sağlamaya çalışacaklar bakınız iranın nükleer çalışmaları
süper güç olma yolunda ilerleyen çin ile ilişkilerin iyileştirilmesi
dünya piyasalarında etkinliğini arttıran euroyu kullanarak doların etkinliğinin kırılması
ruble/dolar ve ruble/euro paritesinde dengesizlikler yaratmayacak şekilde rublenin değerlendirilmesi gibi ilk aklıma gelenler
şimdi asıl şu soruyu sormak lazım sen kendine sor bakalım bu planın neresindesin?
-
Yüksek lisans yapacaksın da çalısmasını başkalarından mı arıyosun mali, harbiden gereksizsin ya:)
-
Pikacu bunu yazdı:
-----------------------------
ToR5 bunu yazdı:
-----------------------------
hacı tam anlamadım ne istiyorsun tam olarak? Ödev mi bu?
-----------------------------Abi Rusyada yüksek lisans yapmam için alanımla ilgili çalışma planı yapmam lazım. Rusya�da yapılması öngörülen çalışma planı diye geçiyor...
-----------------------------Hacı arada bir dimağım durur benim ben yine anlamadım ama zannedersem Rusya hakkında fikir edinmek istiyorsun heralde. Yanlışım varsa düzeltirsin
Agha şimdi Rusya'da yüksek lisansı öncelikle tavsiye etmiyorum. O kadar kaliteli veya kabul gören üniversiteleri yok. Özellikle sosyal bilimlerde. Ancak doğalgazdır, tekniktir, kimyadır, nükleerdir böyle şeylerle ilgiliyse çok iyi edersin. Ama Alman üniversiteleri daha iyidir. ancan ben buraya gideceğim diyorsan benim bir arkadaşım Novozgart mıdır nedir orda okuyor. Adını tam hatırlayamadım. Bir kere Rus gizli polisinin sürekli takibi altındaymışın. Özellikle öğrencilere karşı. Onun haricinde ucuz bir yer diyor. Soğuk olduğu için de geceleri hareketliymiş.:D
Bunlar özel meseleler tabi Rusya hakkında başka şeylerse özellikle Rusya son dönemde BRİC ülkelerinden, development country'lerden ve gelişen piyasa olarak bakılıyor. İç pazarı kuvvetli değil ancak doğal yatakları zengin bir ülke. Nüfusu sürekli azalan bir ülkedir. Hatta bu konuda çok endişeliler. Büyük yatırım şirketlerinin pek rağbet göstermedikleri bir ülkedir çünkü hala piyasalara güven yok. Bunun en önemli sebebi ise mafya. alışverişte güven yok.
Silah endüstrisi itibarıyla çok gelişmiştir. Ancak NATO karşısında pasif konumdadır. Ancak birçok iç savaşa ve İrana silah gönderdiği biliniyor. Genelde yerel savaşlarda arka plandadır. Rusya'nın en önemli hedefi arka bahçesi olarak gördüğü Kafkaslar'da ve Orta Asya'da etkin olmaktır. Bu yüzden demokrasi devrimlei veya ABD kaynaklı devrimlere şüpheyle yaklaşmakta. Sorunu tam anlayamadığım için fazla uzatmayayım. Sen "iyi yoldasın" dersen daha bildiklerimi yazarım.
-
gkhn759 bunu yazdı:
-----------------------------
Yüksek lisans yapacaksın da çalısmasını başkalarından mı arıyosun mali, harbiden gereksizsin ya:)
-----------------------------Ben paylaşımcı bir insanım, senin gibi zevzek değilim... ToR5 teşekkür ederim...
