Batı Nil Ateşi / Virüsü Nedir ,Ne Değildir ?
-
2003 yılında SARS virüsü Çin’de ortaya çıktı ve Zaturenin ilerlemiş hali olarak lanse edildi. Aynı şekilde 2005-2008 arası Kuş Gribi ve 2008-2009 yıllarında da Domuz Gribi ile meşgul olduk.
Sanırım insanlarımız biraz uyandı, çünkü bu hastalıklara karşı çıkarılan ilaçlara talep de gitgide düşüş yaşanıyor. Tabi bunda Başbakan’ın “Ben domuz gribi aşısı vurulmadım, vurulmayacağım da” demesinin de etkisi büyük…
Bu yıl hastalık pazarındaki yeni trend ise “Batı Nil Ateşi / Virüsü” olarak karşımıza çıktı. Arkadaşlarla kısa süre önce “bu yıl yeni hastalık ne olacak?” diye konuşmuştuk, ki üzerinden birkaç gün geçmeden Batı Nil Virüsü kendini Manisa’da gösterdi.
Sonra muhtemelen hükümet bir uyarı yaptı ve fazla yaygara olmadan sessizleşti doktorlar. Ne de olsa referandum dönemi, siyasiler şuanda gündemin değişmesini istemediler. 24 saat EVET/HAYIR cılık oynuyorlar, hastalık muhabbeti yayılırsa emekleri boşa giderdi. Düşünsenize, PKK bile referandum var anlaşıldı, ateşkes ilan edildi. Bir hastalık muhabbetine mi izin verilecek! Elbette hayır…
(Not : Eğer sandıktan HAYIR çıkarsa, 13 Eylül’de televizyonlarda muhalefet partilerinin zafer çığırtkanlıklarını değil Batı Nil Ateşi haberlerini göreceksiniz.EVET çıkarsa da birkaç gün ertelenmiş olarak yine Batı Nil Virüsünü dinlemeye başlayacağız! )
Domuz Gribi ile belki herkes aşı olmadı ama herkes korktu. Özellikle de çocuğu olanlar her ihtimale karşı aşı yaptırmaktan geri kalmadı. Aşı yaptırmayanlar da hijyenik ürünlere hücum etti. Biraz incelerseniz geçen sene tüm firmaların hijyenik ürünlerini ön plana çıkardığını görebilirsiniz. Islak mendil satanlar köşeyi döndü, domuz gribi aşısını pazarlayanlar katrilyonları götürdü.
Devletin aldığı aşılar tükensin diye yapılan reklam kampanyaları pek tutmadı ama sonuçta alan aldı, satan sattı. Tonlarca aşı devlet eli ile toptan olarak alındı.
Şuanda Batı Nil Ateşinin tedavisi, aşısı yok ama muhakkak yakında bulunur ve devlet olarak yine trilyonlarca alım yaparız Para kazanılmayacaksa neden hastalık olsun ki? Değil mi..
İnternet girişimcileri de bu pazardan haklarına düşen payı aldılar elbette.
İşte Adsense’e ümit bağlayan bir girişimcinin sitesi ; kusgribinedir.com Eminim o dönemde iyi kazanmıştır! Ve bir tane daha işte burada ; domuzgribi.net Bunun yanında satılan bitkisel ürünlerin ise haddi hesabı yok!
Bütün bunları onu bunu kötülemek için değil, piyasa hakkında bilgi sahibi olasınız diye yazıyorum. Siz de yapın!.. Batı Nil Ateşi hastalığını durduramayacağınıza göre, bu hastalıktan rant sağlayın! Kolay gelsin…
Haa, bu arada Batı Nil Ateşi hakkında detaylı bilgiye ulaşmak isterseniz şu siteyi ziyaret edebilirsiniz;
www.bati-nil-atesi-nedir.blogspot.com
